• Business

    Νίκος Τσάκος: Πώς από ένα πλοίο θα βγάλει 110 εκατ. δολάρια

    Νίκος Τσάκος ναυτιλία

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation (TEN)


    Ένα ακόμη νεότευκτο δεξαμενόπλοιο παρέλαβε η Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN), της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Νίκος Τσάκος, που αποτελεί το έβδομο από το ναυπηγικό πρόγραμμα των εννέα tankers που έχει σε εξέλιξη η ναυτιλιακή με σκοπό τη μακροχρόνια χρονοναύλωσή τους στη νορβηγικών συμφερόντων εταιρεία ενέργειας Statoil.

    Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη TEN ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η παραλαβή του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax Oslo TS (χωρητικότητας 112.700-dwt και κατασκευής 2017), το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Daewoo Mangalia Heavy Industries που βρίσκονται στη Ρουμανία.

    Όπως ανακοίνωσε η ναυτιλιακή, το πλοίο φέρει προδιαγραφές ice-class, ενώ η μακροχρόνια χρονοναύλωσή του στο νορβηγικό πετρελαϊκό κολοσσό που έχει ήδη ξεκινήσει, αναμένεται να αποφέρει ακαθάριστα έσοδα που μπορεί να ξεπεράσουν και τα 110 εκατ. δολάρια όταν ολοκληρωθεί.

    Τσάκος

    Τα υπόλοιπα δύο aframaxes του προγράμματος -τα Bergen TS και Stavanger TS– που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο πρόκειται να παραδοθούν στο στόλο της εταιρείας που ελέγχει ο κ. Τσάκος κατά τη διάρκεια του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, με τα ναυλοσύμφωνά τους να τίθενται σε ισχύ την ίδια περίοδο. Με την παράδοσή τους, η TEN θα έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το πλάνο στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της, το 77% του οποίου έχει εξασφαλισμένα ναυλοσύμφωνα εν ισχύ που μπορούν να συνεισφέρουν στα ταμεία της ακαθάριστα έσοδα της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων στο σύνολό τους, από τη στιγμή που η μέση χρονική διάρκειά τους διαμορφώνεται στα 2,5 έτη.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 αποδείχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό για τη ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Τσάκος καθώς, όπως έγραψε το mononews.gr, κατόρθωσε να κατέγραψε υψηλότερα κέρδη από το αναμενόμενο, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 17,5 εκατ. δολάρια, ή αλλιώς 0,16 δολάρια ανά μετοχή, δηλαδή αρκετά καλύτερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές που προσδοκούσαν κέρδη ανά μετοχή να διαμορφωθούν στα 0,11 δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Βενιάμης: Να γίνει προτεραιότητα της Πολιτείας η απασχόληση Ελλήνων ναυτών στα ελληνόκτητα πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Οικονόμου: Νέα συμφωνία με μυστηριώδες fund – Βουτιά 13% για τη μετοχή της DryShips

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε «αναβρασμό» η αγορά LNG λόγω Κατάρ – Αγγελικούσης, Λιβανός, Προκοπίου παρακολουθούν τις εξελίξεις



    ΣΧΟΛΙΑ