• Business

    Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές σε παραγγελίες πλοίων τον Απρίλιο

    Έλληνες εφοπλιστές


    Πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία διαδραμάτισαν οι Έλληνες εφοπλιστές τον Απρίλιο που μας πέρασε, καθώς σχεδόν μια στις τρεις νέες παραγγελίες ήταν από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση της Golden Destiny, τον Απρίλιο του 2017 έγιναν συνολικά 33 παραγγελίες νέων πλοίων (μειωμένες από τις 48 παραγγελίες του Μαρτίου), εκ των οποίων οι 10 ήταν από την Ελλάδα και οι 5 από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ άλλες τέσσερις ήταν από τη Νορβηγία.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τις δέκα ελληνικές παραγγελίες, σημειώνεται στην έκθεση ότι ο αριθμός είναι ίδιος με αυτόν του Μαρτίου, όταν και πάλι είχαν γίνει δέκα νέες παραγγελίες από Έλληνες εφοπλιστές, ενώ σε σχέση με τον Απρίλιο του 2016 καταγράφεται μία αύξηση της τάξεως του 500%, αφού τότε είχαν γίνει μόλις δύο νέες παραγγελίες από Έλληνες εφοπλιστές.

    Για τις έξι από τις δέκα παραγγελίες, για τις οποίες έχουν γίνει γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες, η συνολική αξία των συμβολαίων εκτιμάται στα 415,9 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για έξι δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατομμυρίου dwt, ενώ δεν έγιναν γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες για τέσσερα φορτηγά πλοία. Σημειωτέον ότι τον περασμένο Μάρτιο είχαν γίνει έξι παραγγελίες φορτηγών πλοίων και τέσσερις δεξαμενοπλοίων.

    Συνολικά τον Απρίλιο, από τις 33 παραγγελίες, οι 17 αφορούσαν σε δεξαμενόπλοια, από 6 αφορούσαν σε φορτηγά και σε Ro-Ro/Κρουαζιερόπλοια και 4 αφορούσαν σε LNG-LPG.

    Ίσως το πιο αξιοσημείωτο στην έκθεση της Golden Destiny είναι η ηχηρή απουσία των Κινέζων αγοραστών, καθώς τον Απρίλιο δεν καταγράφηκε ούτε μία παραγγελία από Κινέζους πλοιοκτήτες, που τον Μάρτιο είχαν προχωρήσει σε τέσσερις παραγγελίες.

    Όσον αφορά στα ναυπηγεία, οι 12 από τις 33 παραγγελίες πήγαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και τα 11 σε ναυπηγεία της Κίνας, με τα κορεατικά ναυπηγεία να κερδίζουν πάντως τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά στη χωρητικότητα των νεότευκτων πλοίων, με συνολικό τονάζ 2,1 εκατομμυρίων dwt, έναντι 474.000 τόνων dwt της Κίνας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Ο Βασίλης Μαυρολέων πουλάει τα πιο παλιά πλοία του

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Λιβανός: Ρεκόρ κερδοφορίας για την εταιρεία του

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βαγγέλης Μαρινάκης-Αγγελική Φράγκου: Οι νικητές των επενδύσεων με 346 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ