F

Business

Π. Χατζηιωάννου: Αποφεύγει τα νεότευκτα πλοία η Safe Bulkers, αλλά βολιδοσκοπεί μεταχειρισμένα

Πόλυς Χατζηιωάννου ναυτιλία

Πόλυς Χατζηιωάννου, επικεφαλής Safe Bulkers


Μακριά από παραγγελίες νεότευκτων πλοίων θα παραμείνει το 2017 και το 2018 η ναυτιλιακή Safe Bulkers, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πόλυς Χατζηιωάννου, κατά τη συνάντησή του με τους αναλυτές μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου της Safe Bulkers για το α’ τρίμηνο του έτους.

Αυτή τη στιγμή τα νεότευκτα πλοία δεν είναι απαραίτητα, διότι η αγορά δεν είναι ακόμα σε υγιή κατάσταση”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πόλυς Χατζηιωάννου, εκτιμώντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάκτηση των περσινών απωλειών τους προτού κινηθούν για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.

Πάντως, ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κινηθεί η Safe Bulkers για εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αν υπάρξουν συμφέρουσες ευκαιρίες στην αγορά

Παράλληλα, ο Πόλυς Χατζηιωάννου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην υπόθεση του πλοίου Stellar Daisy (χωρητικότητας 266.000 dwt, κατασκευής 1993) της νοτιοκορεατικής Polaris, που τον Μάρτιο βυθίστηκε ανοιχτά της Ουρουγουάης. Όπως σχολίασε, επρόκειτο για ένα πλοίο που είχε κατασκευαστεί πριν από σχεδόν 25 χρόνια ως τάνκερ VLCC, όμως χρησιμοποιείτο κακώς από την Polaris ως πλοίο μεταφοράς μεταλλεύματος, παρά την ηλικία του και παρά το γεγονός ότι κατασκευάστηκε για άλλο σκοπό.

Ο Έλληνας εφοπλιστής άσκησε κριτική σε όσες ναυτιλιακές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν παλιά τάνκερ ως μεταφορικά μεταλλεύματος και εκτίμησε ότι η κατακραυγή θα αναγκάσει την Polaris να αποσύρει από τις θάλασσες τα υπέργηρα πλοία της πριν το 2019, σχολιάζοντας πως “δεν θα έπρεπε να βρίσκονται καν στην αγορά”, ενώ υποστήριξε ότι “αυτό είναι μόνο θετικό για την αγορά, και είναι καλό για την ασφάλεια εν γένει”.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμα, μεταξύ άλλων, ότι τα πλοία που χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς από αυτούς για τους οποίους κατασκευάστηκαν πάντα αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία όμως μπορούν να αντιμετωπιστούν αν υπάρχει μία σωστή διαχείριση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιες ελληνικές ναυτιλιακές «χτύπησαν» πλοία σε τιμή ευκαιρίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Βαλέντης: Νέο πλοίο και σημαντική συμφωνία για τα δάνεια της Pyxis Tankers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ολοκληρώθηκε το deal Συμεών Παληού-Νικόλα Μαρτίνου


ΣΧΟΛΙΑ