• Business

    Νέα εξαγορά στη ναυτιλία: Η DHT Holdings εξαγόρασε 11 πλοία VLCC της BW Group

    DHT Holdings

    Οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι της DHT Holdings: Trygve P. Munthe (αριστερά) και Svein Moxnes Harfjeld (δεξιά)


    Μετά την εντυπωσιακή  πρόσφατη κίνηση του εφοπλιστή John Fredriksen, με την εξαγορά του συνόλου του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας Quintana Shipping (συμφερόντων του Λευτέρη Παπατρύφωνος) έναντι 364 εκατομμυρίων δολαρίων από την Golden Ocean, μία ακόμα εξαγορά έρχεται να ταράξει τα νερά στην παγκόσμια ναυτιλία.

    Αυτή τη φορά “δράστης” είναι η DHT Holdings, με επικεφαλής τους Trygve P. Munthe και Svein Moxnes Harfjeld, η οποία ανακοίνωσε την εξαγορά ολόκληρου του στόλου VLCC του ομίλου BW Group Limited.

    Ο στόλος αυτός αποτελείται από έντεκα πλοία VLCC, μεταξύ των οποίων και δύο υπό κατασκευή, που είναι προς παράδοση το 2018, και η αξία του εκτιμάται, σύμφωνα με τη σχετική κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών, στα 538 εκατομμύρια δολάρια περίπου, με βάση τις κυρίαρχες εκτιμήσεις των αναλυτών.

    Η DHT θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά αυτή εκδίδοντας μετοχές αξίας περίπου 256 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 32 εκατομμύρια κοινές μετοχές και 15.700 προνομιούχες μετοχές μετατρέψιμες σε 15,7 εκατομμύρια κοινές μετοχές της DHT). Η αξία των κοινών μετοχών που θα εκδοθούν στην BW ανέρχεται στα 5,37 δολάρια ανά μετοχή.

    Η DHT θα καταβάλει επίσης σε ρευστό το ποσό των 177,36 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ θα αναλάβει την αποπληρωμή των περίπου 104,16 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζονται με τα δύο υπό κατασκευή πλοία του στόλου της BW.

    Μετά την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας, η BW και οι θυγατρικές της θα κατέχουν περίπου το 33,5% του εκδοθέντος μετοχικού κεφαλαίου της DHT και θα έχουν δικαίωμα επιλογής δύο μελών στο διοικητικό της συμβούλιο.

    Η DHT εκτιμά ότι θα παραλάβει τα πλοία κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, και με την ένταξή τους στο δυναμικό της θα διαθέτει έναν στόλο 30 VLCCs (μεταξύ αυτών και τέσσερα υπό κατασκευή, προς παράδοση το 2018) και δύο aframaxes, με μέση ηλικία τα 6,9 χρόνια.

    “Η DHT Holdings είναι μία κορυφαία εταιρεία πετρελαϊκών τάνκερ στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η DHT ήδη διαθέτει έναν σύγχρονο και ποιοτικό στόλο, και η προσθήκη των 11 VLCCs της BW, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, θα κάνει την εταιρεία μία από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες ιδιοκτήτριες VLCC. Ανυπομονούμε να ενταχθούμε ως μέτοχοι σε αυτήν την ισχυρή πλατφόρμα τάνκερ”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BW, Carten Mortensen.

    Από την πλευρά τους, οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι της DHT, Trygve P. Munthe και Svein Moxnes Harfjeld, σχολίασαν: “Είναι μία μεγάλη αγοραπωλησία για την DHT και για τους μετόχους της. Αναμένεται να ενισχύσει τα κέρδη της DHT και θα παραδώσουν συνέργειες κόστους, μειώνοντας τα γενικά και διοικητικά κόστη ανά πλοίο. Είναι σημαντικό ότι θα βελτιώσει περαιτέρω τα ήδη ανταγωνιστικά επίπεδα εξισορρόπησής μας. Βλέπουμε αυτήν την περίοδο ως μία περίοδο για να επεκταθούμε ξανά και αυτή η εξαγορά σηματοδοτεί την ικανότητά μας να φέρουμε σε πέρας τα σχέδιά μας. Ο όμιλος BW έχει μία μακρά ιστορία και ένα ισχυρό παρελθόν στην αγορά VLCC, και είναι σε αρμονία με το επιχειρηματικό μας μοντέλο και τη στρατηγική μας. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι για τον νέο μας μέτοχο και την υποστήριξή του στην αναπτυξιακή στρατηγική μας”.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από δύο εβδομάδες η DHT είχε εκπλήξει ευχάριστα την αγορά με την πώληση του παλαιότερου δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC της για μια τιμή αρκετά καλύτερη από αυτή που περίμεναν οι brokers λόγω της χρονολογίας κατασκευής του.

    Ειδικότερα, η DHT Holdings είχε ανακοινώσει ότι πούλησε το παλαιότερο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC που είχε στο στόλο της, το DHT Phoenix (χωρητικότητας 307.100-dwt και κατασκευής 1999) για την τιμή των 19,1 εκατ. δολαρίων στην ελβετικών συμφερόντων ναυτιλιακή Mercuria, η οποία και πρόκειται να το χρησιμοποιήσει ως πλωτή δεξαμενή. Η πλειοψηφία των brokers, ωστόσο, ισχυρίζονταν ότι η συναλλαγή θα έφτανε στην καλύτερη των περιπτώσεων το ποσό των 18,5 εκατ. δολαρίων, δεδομένης τόσο της ηλικίας του πλοίου όσο και της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά. Επομένως, η τιμή στην οποία «κλείδωσε» η πώληση αποτέλεσε μια «αχτίδα φωτός» για τους περισσότερους παράγοντες της αγοράς στην παρούσα φάση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συμεών Παληός: Η νέα συμφωνία του εφοπλιστή που προκάλεσε βουτιά της μετοχής κατά 30%

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ο Συμεών Παληός πουλάει χρεόγραφα αξίας 150 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ