• Business

    Ν. Τσάκος: Σχεδιάζει ανανέωση του στόλου της η TEN;

    Νίκος Τσάκος ΤΕΝ

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN)


    Πού το πάει ο Νίκος Τσάκος; Η Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή, ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα μία στρατηγική συμμαχία με μια μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία και θα χρονοναυλώσει μια σειρά από δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού της ελληνικής ναυτιλιακής, ενώ τις τελευταίες εβδομάδες συγκεντρώνει ρευστό – μήπως σχεδιάζει καινούργιες αγορές πλοίων;

    Σύμφωνα με τον James Jang, αναλυτή της Maxim Group, εκεί θα πρέπει να αναζητήσουμε την αλήθεια: “Πιστεύουμε ότι η εταιρεία μπορεί να σχεδιάζει να αποκτήσει VLCCs για να επεκτείνει την παρουσία της στον τομέα”, εκτίμησε ο Jang, εν όψει των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου της TEN που αναμένονται σύντομα.

    Ο ίδιος προέβλεψε ότι τα 115 εκατομμύρια δολάρια που συγκέντρωσε η εταιρεία τον περασμένο Μάρτιο μπορούν να αξιοποιηθούν εν μέρει για να αποκτηθούν νέα πλοία, την ώρα που κάποια από τα παλαιότερα υπάρχοντα πλοία στον στόλο της θα ακολουθήσουν την αντίθετη πορεία και θα δοθούν είτε προς πώληση, είτε προς διάλυση. Ήδη στα χωρητικότητας 165.000 dwt Eurochampion 2004 και Euronike (αμφότερα κατασκευής 2005) έχει μπει πωλητήριο, ενώ ο Jang εκτιμά πως το χωρητικότητας 301.000 dwt Millenium (κατασκευής 1998) είναι πιθανό λόγω της παλαιότητάς του να δοθεί προς διάλυση ή να αξιοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης.

    Αναμένουμε ότι η εταιρεία πιθανόν να στραφεί προς την υλοποίηση ενός προγράμματος ανανέωσης του στόλου της το 2017, καθώς το περιβάλλον χαμηλών τιμών στα τάνκερ είναι διευκολυντικό για αγοραστές με επαρκή χρηματοδότηση”, ανέφερε ο Jang.

    Υπενθυμίζεται ότι τον προηγούμενο μήνα η TEN ανακοίνωσε ότι παρέλαβε το δεξαμενόπλοιο μεταφoράς αργού πετρελαίου τύπου aframax Sola TS (χωρητικότητας 112.700-dwt και κατασκευής 2017), το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Daewoo Mangalia Heavy Industries που βρίσκονται στη Ρουμανία.

    Όπως ανακοίνωσε η ναυτιλιακή, το Sola TS, που έχει μήκος 250 μέτρα και πλάτος 44 μέτρα, έχει ναυλωθεί για μια μεγάλη χρονική περίοδο στη νορβηγικών συμφερόντων εταιρεία ενέργειας Statoil, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει τις οικονομικές λεπτομέρειες του ναυλοσυμφώνου.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το 77% του στόλου έχει εν ισχύ ναυλοσύμφωνα, ενώ τα ελάχιστα έσοδα από αυτά υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 1,4 δισ. δολάρια!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δημήτρης Βερνίκος: Επεκτείνει στρατηγικά το στόλο της Vernicos Tugs & Salvage

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Καραγεωργίου (Olympic Shipping): Τεράστια επένδυση 100 εκατ. δολ. από τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Με το βλέμμα στις εξαγορές ο Πήτερ Λιβανός



    ΣΧΟΛΙΑ