• Business

    Λ. Κολλάκης: Γιατί η Chiquita στέλνει στα δικαστήρια την Chartworld

    Λου Κολλάκης Chartworld ναυτιλία

    Λου Κολλάκης, εφοπλιστής Chartworld Shipping Corporation


    Στα δικαστήρια στέλνει η πολυεθνική εταιρεία εμπορίας φρούτων Chiquita την ναυτιλιακή εταιρεία Chartworld Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, την οποία κατηγορεί ως υπαίτια για την καταστροφή εμπορεύματός της που μετέφερε ένα από τα πλοία της, ζητώντας αποζημίωση ύψους 3 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η αγωγή της Chiquita, που κατατέθηκε σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης, στρέφεται κατά της Chartworld, του ομίλου Κολλάκη και της Byron Shipping, η οποία εμφανίζεται ως ιδιοκτήτρια του πλοίου Scandinavian Reefer (χωρητικότητας 424.000 cbf, κατασκευής 1992), το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της δικαστικής διαμάχης.

    Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η Chiquita, το επίμαχο περιστατικό συνέβη τον Απρίλιο του 2016, όταν το Scandinavian Reefer βρισκόταν εν πλω από το Γκουαγιακίλ του Ισημερινού προς τη Μεσόγειο, μεταφέροντας 211.000 κιβώτια με μπανάνες, με προορισμό την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία, όταν διαρροές στους κυλίνδρους μίας από τις κύριες μηχανές του προκάλεσαν την διακοπή της λειτουργίας της. Η επαναλειτουργία της δεν κατέστη δυνατή, κι έτσι το πλοίο, που ήταν ναυλωμένο στην Great White Fleet, μετέβη στο λιμάνι του Σάντο Ντομίνγκο, στη Δομινικανή Δημοκρατία, για επισκευές.

    Το πλοίο παρέμεινε στο Σάντο Ντομίνγκο για 30 μέρες, χρονικό διάστημα στο οποίο οι μπανάνες χάλασαν, με αποτέλεσμα να ζημιωθεί η Chiquita, όπως υποστηρίζει η εταιρεία.

    Πάντως, όπως ξεκαθάρισε μιλώντας στο TradeWinds ο Gregory Barnett, από τη δικηγορική εταιρεία που έχει αναλάβει την υπόθεση για λογαριασμό της Chiquita, οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να έχουν εμπορικές σχέσεις και προσπαθούν να επιλύσουν τη διαφορά “το συντομότερο δυνατό”.

    Ο ίδιος υπογράμμισε πως η θέση της Chiquita είναι ότι “η ζημιά που προκλήθηκε από την καθυστέρηση στη μεταφορά του φορτίου ήταν ο μοναδικός λόγος για τη ζημιά στα φρούτα”, καθώς οι μπανάνες παραδόθηκαν σε καλή κατάσταση, και για το λόγο αυτό η εταιρεία κινήθηκε νομικά κατά της Chartworld.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Κι άλλο τάνκερ στα «χέρια» του Γιάννη Δράγνη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Από πού αγόρασε τα δύο kamsarmax bulkers η DryShips

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός-Νικόλας Μαρτίνος: Έδωσαν τα χέρια



    ΣΧΟΛΙΑ