• Business

    Motor Oil: Πάνω από 40% τα πράσινα EBITDA το 2030 – Πιο γρήγορη η ανάπτυξη στις ΑΠΕ

    Πέτρος Τζαννετακης. Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Motor Oil

    Πέτρος Τζαννετάκης. Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil


    Με επενδύσεις για την ενεργειακή μετάβαση που θα ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. ευρώ  που αρχικά είχε ανακοινώσει ο όμιλος Motor Oil υλοποιεί το σχεδιασμό του, αυξάνοντας τη συμμετοχή των πράσινων EBITDA στα συνολικά EBITDA του ομίλου.

    Όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του ομίλου στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εννεαμήνου του 2023 ο όμιλος υλοποιεί με επιτυχία το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με ορίζοντα το 2030 και συνολικού ύψους €4 δισεκατομμυρίων.   

    Έχοντας πετύχει το μεγαλύτερο μέρος του στόχου ανάπτυξης στις ΑΠΕ για το 2030, τόνισε ότι μπορεί να πιάσει πλέον τον στόχο αυτό από την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου έργων που διαθέτει και γι αυτό πλέον θα πραγματοποιεί μόνο επιλεκτικές εξαγορές, ενώ στη στόχευση του ομίλου είναι και η Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Για την προοπτική του 2024, η διοίκηση του ομίλου εκφράστηκε με αισιοδοξία, ενώ απαντώντας σε ερώτηση για τις επιπτώσεις του φόρου άνθρακα με σταδιακή εξάλειψη των δικαιωμάτων ρύπων μέχρι το 2030, τονίστηκε ότι εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί και ότι ακόμη το θέμα είναι στην Ευρώπη.

    Ωστόσο, στο επίκεντρο της στρατηγικής του ομίλου είναι το πρόγραμμα επενδύσεων  που περιλαμβάνει συστηματικές επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και σε νέες βιώσιμες τεχνολογίες, και τονίστηκε  ότι ο τομέας κυκλικής οικονομίας είναι σε ανάπτυξη.

    Οι 4 πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται το πρόγραμμα ενεργειακής μετάβασης θέτουν τις βάσεις για ένα ποικιλόμορφο, πολυενεργειακό χαρτοφυλάκιο:

    1. Κινητικότητα & Retail
    2. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
    3. Εναλλακτικά καύσιμα & κυκλική οικονομία
    4. Διύλιση Εφοδιασμός & Εμπορία

    Από τα €4 δισ.:

    • τα €2,5 δισ. θα επενδυθούν για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες αποτελούν στρατηγικές επενδύσεις για τον Όμιλο, τα πετροχημικά, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς την απαλλαγή από τον άνθρακα.
    • Αντίστοιχα, €1,5 δισ. ευρώ θα επενδυθεί για την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητας του Ομίλου, όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεών του, η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, η ψηφιοποίηση, η αποδοτικότητα.

    MORE: Συνεχής ανάπτυξη

    Κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του ομίλου της Motor Oil έχει η MORE η εταιρεία ανάπτυξης των ΑΠΕ του ομίλου που σήμερα έχει εγκατεστημένη ισχύ 837  MW στα οποία θα προστεθούν επιπλέον 23 MW που είναι έτοιμα προς κατασκευή μέσα στο 2024 ενώ ακόμη 287 MW δρομολογούνται μετά το 2025.

    Κατά τα επόμενα 4 χρόνια, αναμένεται να κατασκευαστούν 311MW νέας λειτουργικής δυναμικότητας στη MORE σε έργα που είναι έτοιμα προς κατασκευή ή έχουν ήδη εξασφαλίσει την τελική σύνδεση με το δίκτυο. Επιπλέον, η MORE έχει ήδη εξασφαλίσει περιβαλλοντικές άδειες για 895MW αποδιδόμενης ισχύος, η οποία επί του παρόντος θεωρείται ώριμη. Τέλος, κατέχει άδειες παραγωγής για λιγότερο ώριμα έργα που υπερβαίνουν την ισχύ του 1GW.

    Ο όμιλος από το 2021 πέτυχε τριπλασιασμό   της λειτουργικής ικανότητας ΑΠΕ από 279 MW σε 837 MW, φτάνοντας πολύ κοντά στην επίτευξη του στόχου για το 2030, που είναι 2,0 GW. Ταυτόχρονα αύξησε κατά τρεις φορές, του EBITDA που αντιστοιχεί σε δραστηριότητες ΑΠΕ εκπληρώνοντας σχεδόν το 45% του στόχου για το 2030, ύψους €250 εκατ.

    Κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ο Όμιλος πραγματοποίησε ~ 220 εκατ. ευρώ EBITDA από μη ορυκτές δραστηριότητες, σε σύγκριση με €32 εκατ. το 2021. Στόχος είναι το 40% του κανονικοποιημένου επαναλαμβανόμενου EBITDA του Ομίλου (normalised recurring Group EBITDA) να προέρχεται από τέτοιες δραστηριότητες έως το 2030.

    Η MORE προμηθεύει το 97% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας βάσει μακροπρόθεσμων τιμολογίων με σταθμισμένη μέση εναπομένουσα διάρκεια ζωής που υπερβαίνει τα 15 έτη και με μέση σταθμισμένη τιμή ισχύος 92 €/MWh. Επίσης, αδειοδότησε περισσότερα από 450 MW νέων έργων με περιβαλλοντικές άδειες και έλαβε τελικούς όρους σύνδεσης με το δίκτυο για 287 MW.

     

    Περισσότερα από €250 εκατ. σε επενδύσεις μέσα σε 9 μήνες για ένα βιώσιμο ενεργειακά μέλλον

    Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τον Όμιλο ανήλθαν σε €206 εκατ. στο εννεάμηνο

    Όσον αφορά στις επενδύσεις του Ομίλου για την περίοδο 01/01 – 30/9/2023 ανήλθαν σε €59 εκατ., οι σημαντικότερες εξ αυτών είναι οι εξής:

    • Ίδρυση της Hellenic Hydrogen, κοινοπρακτικής εταιρείας των Μotor Oil και ΔEH για την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα
    • Ολοκλήρωση της εξαγοράς της Thalis ES SA, μιας εταιρείας ολοκληρωμένων περιβαλλοντικών υπηρεσιών που ενισχύει την πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας της ΜΟΗ
    • Εξαγορά του 75% της εταιρείας UNAGI Α.Ε. από τη θυγατρική εταιρεία του Ομίλου, MORE. Έτσι, η MORE (Motor Oil Renewable Energy) αποκτά πλειοψηφικό μερίδιο σε χαρτοφυλάκιο ανάπτυξης ηλιακής ενέργειας 1,9 GW.

    Ο τομέας της κυκλικής οικονομίας 

    Ο πυλώνας της κυκλικής οικονομίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο όπου και έχει προχωρήσει σε σύναψη σημαντικών συμμαχιών που ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη θέση του και τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.

    Σημειώνεται πως οι θυγατρικές LPC, Thalis και Verd που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κυκλικής οικονομίας, αθροίζουν περίπου €20εκ. ΕBITDA.

    Ηλεκτροκίνηση

     Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση σημειώνεται ότι έχουν ήδη τοποθετηθεί 1021 φορτιστές με στόχο του 4.000 μέχρι το 2030. Ο όμιλος έχει πετύχει την επέκταση της πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης σε μία από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα, αυξάνοντας τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από λιγότερα από 200 το 2021, σε πάνω από 1.000 σήμερα, προχωρώντας σταθερά προς τον στόχο του 2030, που είναι 4.000.

    Διαβάστε επίσης

    Motor Oil: «Πράσινες» επενδύσεις 4 δισ. έως το 2030 – Ο ρόλος της MORE

    Motor Oil: Καθαρά κέρδη 716 εκατ. ευρώ στο 9μηνο

    Motor Oil: Μόνο με κρατική χρηματοδότηση η εκκίνηση του FSRU της Διώρυγα Gas



    ΣΧΟΛΙΑ