• Business

    Μικρομεσαίοι κατασκευαστές: Πρόθυμοι για τα έργα express στη Θεσσαλία – Αιχμές προς το υπουργείο Υποδομών

    Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η Πρόεδρος ΠΕΣΕΔΕ Μαρία Τσιομπάνου, ο Πρόεδρος ΕΚΤΕΡ Αθανάσιος Σίψας, ο Πρόεδρος Δομικής Κρήτης Δημήτρης Κούτρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος Δομικής Κρήτης Γιώργος Συνατσάκης

    Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η Πρόεδρος ΠΕΣΕΔΕ Μαρία Τσιομπάνου, ο Πρόεδρος ΕΚΤΕΡ Αθανάσιος Σίψας, ο Πρόεδρος Δομικής Κρήτης Δημήτρης Κούτρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος Δομικής Κρήτης Γιώργος Συνατσάκης


    «Παρών» για τα αναγκαία έργα αποκατάστασης που πρέπει να τρέξουν στη Θεσσαλία δηλώνουν οι μικρομεσαίοι κατασκευαστές, ενώ την ίδια στιγμή αφήνουν αιχμές για τη στάση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά το ποιες εταιρείες θα καλέσει για τους fast-track διαγωνισμούς.

    Πιο συγκεκριμένα, το παραπάνω αναφέρεται σε επιστολή, που έχει αποστείλει η Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ) με πρόεδρο τη Μαρία Τσιομπάνου, και απευθύνεται στον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η οποία έχει χρηματοδοτεί τα έργα αποκατάστασης σχολικών μονάδων στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.

    Οι Fast Track διαγωνισμοί του υπουργείου Υποδομών στη Θεσσαλία

    Τα έργα που θα τρέξουν άμεσα στη Θεσσαλία, ύστερα από τις καταστροφές της κακοκαιρίας «Daniel», αφορούν σε οδικές, σιδηροδρομικές και σχολικές υποδομές με τη συνολική τους αξία να ξεπερνά τα 1,3 δισ. ευρώ και να έχει εξασφαλιστεί ήδη η χρηματοδότηση των 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Το υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει στην ολλανδική HVA International την ανάπτυξη του master plan για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας και θα τρέξει fast-track διαγωνισμούς για τους οποίους οι ανάδοχοι αναμένονται από το καλοκαίρι.

    Σύμφωνα με τα όσα έχουν δηλώσει στελέχη του υπουργείου Υποδομών οι διαγωνισμοί αυτοί θα γίνουν με πρόσκληση σε συγκεκριμένες κατασκευαστικές εταιρείες προκειμένου να προκύψουν άμεσα οι ανάδοχοι με τις εταιρείες της ΠΕΣΕΔΕ να διεκδικούν ένα μεγάλο κομμάτι από την «πίτα» των έργων.

    Τι αναφέρει η επιστολή

    Η ΠΕΣΕΔΕ στην επιστολή της αφήνει αρχικά αιχμές σχετικά με το ποιες εταιρείες θα καλέσει το υπουργείο Υποδομών, καθώς σε αυτή αναφέρεται ότι «δεν υπάρχει κανένα απολύτως περιθώριο να εξαιρεθεί οποιοδήποτε τμήμα του τεχνικού κόσμου».

    Προσθέτει, επίσης, ότι οι εταιρείες του εργοληπτικού σωματείου «δηλώνουν έτοιμες και ικανές να συνδράμουν στην εθνική προσπάθεια για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, τη Φθιώτιδα και τον Έβρο», ενώ τονίζει ότι οι εταιρείες συνδράμουν ήδη «στις προσπάθειες πρόληψης αλλά και της πρώτης αντιμετώπισης των καταστροφών, που έχουν προκαλέσει οι πυρκαγιές και οι θεομηνίες».

    Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:

    «Η ΠΕΣΕΔΕ παρακολουθεί τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου και χαιρετίζει την απόφασή σας να έχετε ένα ευρύτερο και κυρίως πρωταγωνιστικό ρόλο στην υλοποίηση των μικρών και μεγάλων έργων αποκατάστασης των ζημιών, που προκάλεσαν οι θεομηνίες στις περιοχές της Θεσσαλίας, της Φθιώτιδας και του Έβρου.

    Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το εγχείρημα είναι τεράστιο και κρίσιμης σημασίας. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, δεν υπάρχει κανένα απολύτως περιθώριο να εξαιρεθεί οποιοδήποτε τμήμα του τεχνικού κόσμου.

    Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις όλων των κατηγοριών και τάξεων, των περιοχών δηλώνουν έτοιμες και ικανές να συνδράμουν στην εθνική αυτή προσπάθεια. Εξάλλου, αυτές οι ίδιες οι εργοληπτικές επιχειρήσεις έχουν ήδη συνδράμει με τον εξοπλισμό και το προσωπικό τους στις
    προσπάθειες πρόληψης αλλά και της πρώτης αντιμετώπισης των καταστροφών, που έχουν προκαλέσει οι πυρκαγιές και οι θεομηνίες».

    Το «βαρύ πυροβολικό» της ΠΕΣΕΔΕ

    Εκτός από τις μικρές εργοληπτικές εταιρείες στα μέλη της ΠΕΣΕΔΕ εντάσσονται και δύο εισηγμένες που επιδιώκουν να «μεγαλώσουν» καθώς αυξάνουν το ανεκτέλεστο των έργων τους, ενώ καταγράφουν ανοδικό ράλι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

    Η πρώτη είναι η ΕΚΤΕΡ του Θανάση Σίψα, η οποία θα διεκδικήσει πτυχίο έβδομης τάξης, δηλαδή θέλει να βρεθεί στην ίδια «κλίμακα» με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.

    Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστό της ανέρχεται στα 120 εκατ. Ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα σπάσει εντός του έτους το φράγμα των 170 εκατ. Ευρώ.

    Όσον αφορά την πορεία της μετοχής της στο Χρηματιστήριο αυτή καταγράφει σημαντική άνοδο σε ετήσια βάση, καθώς έκλεισε χθες στα 3,99 ευρώ (αύξηση άνω του 160%).

    Η εξέλιξη αυτή εκτός από τη σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου της εισηγμένης οφείλεται και στα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το α’ εξάμηνο του 2023 με τα EBITDA να καταγράφουν αύξηση 1290% σε ετήσια βάση, τον τετραπλασιασμό του κύκλου εργασιών, και τα μεικτά κέρδη να είναι επταπλάσια.

    Η δεύτερη εισηγμένη είναι η Δομική Κρήτης του δίδυμου Κούτρα-Συνατσάκη, η οποία ύστερα από την είσοδο του έμπειρου στελέχους των κατασκευών το περασμένο καλοκαίρι σημειώνει άνοδο περίπου 240% στη τιμή διαπραγμάτευσης της μετοχής της.

    Επιπλέον το ανεκτέλεστο της ανέρχεται στα 120 εκατ. Ευρώ, ενώ μαζί με το κοινό μπλοκ με τις ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ διεκδικεί το οδικό έργο Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης:

    Πόλεμος Σίψα-Σταϊκούρα για τα κριτήρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς για μεγάλα δημόσια έργα

    Κατασκευαστές: Νέο καμπανάκι για τις καθυστερήσεις πληρωμών από το Δημόσιο

    Δημόσια έργα: Αλλαγές στα κριτήρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς ζητούν οι μικρομεσαίοι κατασκευαστές



    ΣΧΟΛΙΑ