• Business

    Meta: Γιατί σκέφτεται να απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρώπη;

    Mark Zuckerberg, CEO Meta (Facebook)

    Mark Zuckerberg, CEO Meta (Facebook)


    Προβληματισμένοι με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς είναι τα στελέχη της Meta, καθώς οι επικείμενες αλλαγές που προβλέπονται για κοινωνικά μέσα δικτύωσης αναμένεται να δυσκολέψουν το έργο τους στον έλεγχο του περιεχομένου που αναρτάται.

    Γι’ αυτό το λόγο, η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται τις κορυφαίες πλατφόρμες Facebook και Instagram συζητάει το ενδεχόμενο να απαλλαγεί από το «άγχος» των ελεγκτικών μηχανισμών και να απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις, σε δύο πλατφόρμες που είναι πολύ δημοφιλείς για προώθηση πολιτικών μηνυμάτων.

    Τι προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ

    Οι ρυθμιστικές αρχές των Βρυξελλών βρίσκονται σε διαδικασία κατάρτισης κανονισμών, που θα επιβάλλουν στις διαδικτυακές ομάδες που μοιράζονται πολιτικά μηνύματα ή συμμετέχουν σε πολιτικές καμπάνιες να μοιράζονται σημαντικές πληροφορίες για το πολιτικό προφίλ τους και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της πλατφόρμας να ελέγχουν αν τηρούν τους κανονισμούς.

    Οι Βρυξέλλες θέλουν να προχωρήσουν σε πιο διαφανείς διαδικασίες σχετικά με το περιεχόμενο των διαφημίσεων, πόσο αυτές κοστίζουν, ποιος πλήρωσε γι’ αυτές και πόσα άτομα είδαν το περιεχόμενο.

    Οι κανονισμοί αναμένεται να εφαρμοστούν από τον επόμενο χρόνο και ήδη μια ομάδα του Meta με επικεφαλής τον CEO, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, να συζητούν ότι ίσως θα ήταν ευκολότερο να απορρίψουν όλες τις επί πληρωμή πολιτικές εκστρατείες μέσω του Facebook και του Instagram, από το να προσαρμοστούν στους νέους κανονισμούς.

    Σύμφωνα με τους FT, η ίδια ομάδα συζητάει το ενδεχόμενο καθώς αυτό το περιεχόμενο δεν φαίνεται να ενδιαφέρει την πλειοψηφία των χρηστών ενώ ούτε τα έσοδα από τις επί πληρωμή καμπάνιες είναι ιδιαίτερα υψηλά.

    Το προβληματικό παρελθόν

    Ενδεικτικά, μεταξύ 2019 και 2020, η εταιρεία δημιούργησε μόλις 800 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από τις πολιτικές διαφημίσεις στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα Insider Intelligence, λιγότερο, δηλαδή,  από το 1% συνολικών διαφημιστικών εσόδων της κατά την περίοδο.

    Βέβαια, δεν έχει προκύψει ακόμα ομόφωνη απόφαση, καθώς αναμένεται ο ορισμός που θα δώσει η ΕΕ στον όρο πολιτική διαφήμιση.

    Το 2016, οι πλατφόρμες του Facebook, Twitter, Instagram δέχθηκαν πυρά για την αδυναμία τους να ελέγξουν το περιεχόμενο που ανέβαινε από τους χρήστες του, με τον Ζούκερμπεργκ να δηλώσει ότι δεν μπορεί οι ιδιωτικές εταιρείες να είναι «διαιτητές της αλήθειας».

    Διαβάστε επίσης:

    Elon Musk: Μόνο οι χρήστες που πληρώνουν για το Twitter Blue θα λαμβάνουν μέρος στις ψηφοφορίες



    ΣΧΟΛΙΑ