• Business

    Το μεγάλο φαγοπότι στο μετρό: Η κομπίνα με τα εισιτήρια που μας στοίχισε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ


    Το πώς στήθηκε ένα θρασύτατο “πάρτυ” που στοίχισε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (και άρα στους Έλληνες φορολογούμενους) αποκαλύπτει το πόρισμα των ελεγκτών της υπόθεσης με τα εισιτήρια και τις κάρτες που διακινούνταν χωρίς παραστατικά.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών, υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ προέβησαν σε διαθέσεις εισιτηρίων και καρτών πωλητές σταθμών του μετρό, συνολικού ύψους 1.156.321,20 ευρώ, προς πώληση στο κοινό, χωρίς όμως να βρεθούν κατά τον έλεγχο τα αντίστοιχα παραστατικά στοιχεία διακινήσεων, και επομένως χωρίς το ποσό αυτό να αποδοθεί στην εταιρεία.

    Όπως μάλιστα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, ο έλεγχος αφορούσε μόνο στην απόδοση εισπράξεων από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών έτους 2015 και δεν συμπεριλαμβάνονται οι εισπράξεις από τα Αυτόματα Μηχανήματα Πωλήσεων, που θα αποτελέσουν αντικείμενο επόμενου ελέγχου, ο οποίος θα επεκταθεί και σε προηγούμενα έτη.

    Δηλαδή, αυτά τα 1,15 εκατομμύρια ευρώ θεωρείται βέβαιο ότι στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα (μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφέρει παλαιότερα τη Βουλή ότι οι συνολικές απώλειες μπορεί να ξεπερνούν και τα 30 εκατομμύρια ευρώ), αν σκεφτεί κανείς ότι πιθανότατα το ίδιο συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με το “Έθνος”, το 2011 ένας υπάλληλος είχε διαπιστώσει ότι δύο εμπλεκόμενοι επόπτες είχαν διακινήσει μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο εισιτήρια 107.650 ευρώ, χωρίς παραστατικά, αλλά και χωρίς να περάσουν λογιστικά από daily list. Παρά την αναφορά του, όπως καταγράφεται στο πόρισμα των ελεγκτών, ο διευθυντής Οικονομικών δεν έκανε έρευνα σε βάρος των εποπτών για το επίμαχο συμβάν, υποστηρίζοντας ότι τελικά το ποσό απεδόθη εκ των υστέρων και έγινε μια συγκεντρωτική λογιστική εγγραφή.

    Ερωτηματικά βέβαια προκαλεί η στάση των διοικήσεων της ΣΤΑΣΥ, που από το 2012 γνώριζαν για την ύπαρξη της εν λόγω υπόθεσης, όμως δεν κίνησαν ποτέ καμία διαδικασία ελέγχου. Έτσι, οι επόμενες έρευνες για το τι συνέβαινε στη ΣΤΑΣΥ τα προηγούμενα χρόνια δεν θα περιοριστούν σε υπαλλήλους και υπευθύνους οικονομικού της εταιρείας, αλλά και στα μέλη των διοικήσεών της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έρχονται τα ραβασάκια του ΕΦΚΑ – Αγωνιούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιοι σταθμοί Μετρό θα είναι κλειστοί το Σαββατοκύριακο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: H μεγάλη μάχη Βασιλάκη, Σαρακάκη και Δασκαλόπουλου για την AVIS. Όλο το παρασκήνιο



    ΣΧΟΛΙΑ