• Business

    Μέχρι αρχές Ιουνίου η απόφαση του ΣτΕ για τη συμμετοχή της Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό για την Εγνατία

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Άρης Ξενόφος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ


    Σε εκκρεμότητα για ακόμα λίγο παραμένει η συμμετοχή ή όχι της Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επί των ασφαλιστικών μέτρων του κατασκευαστικού Ομίλου που συζητήθηκαν χθες να αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα, αρχές του επομένου.

    Από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) σύμφωνα με πληροφορίες αφού εξασφάλισε σχετική νομική γνωμάτευση έχει προχωρήσει στη διαδικασία αξιολόγησης των νομιμοποιητικών εγγράφων των φορέων που συμμετέχουν στις δύο κοινοπραξίες οι οποίες κατέθεσαν την 1η Απριλίου τις προσφορές τους για τον αυτοκινητόδρομο (και αφού η Ελλάκτωρ έχασε το δικαστήριο με το οποίο ζητούσε προσωρινή διαταγή για την μετάθεση της ημερομηνίας κατάθεσης των προσφορών).

    Υπενθυμίζεται ότι οι δύο κοινοπραξίες είναι: 1. VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναιος – Άβαξ. 2. ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects S.A.

    Η Ελλάκτωρ δεν προσήλθε στη διαδικασία γιατί, σύμφωνα με τη διοίκησή της, η Roadis Transportation με την οποία είχε δημιουργήσει κοινοπραξία, ενημέρωσε για την αποχώρησή της από αυτήν μόλις στις 25 Μαρτίου με αποτέλεσμα ο κατασκευαστικός Όμιλος να χάσει την προθεσμία να δηλώσει ότι θα συμμετέχει στο διαγωνισμό χωρίς συνέταιρο.

    Ως εκ τούτου υπάρχει περίπτωση (μικρή πάντως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις) η Ελλάκτωρ να επιτρέψει στη διαδικασία, εφόσον λάβει θετική απόφαση από το ΣτΕ.

    Η υπόθεση Εγνατία για την Ελλάκτωρ έχει και άλλες προεκτάσεις στο πλαίσιο της διαμάχης μεταξύ των βασικών της μετόχων. Το προηγούμενο διάστημα πηγές από τους εφοπλιστές Δ. Μπάκο και Ι. Καϋμενάκη ανέφεραν ότι εφόσον η Ελλάκτωρ δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την Εγνατία θα καταθέσουν αγωγή κατά της διοίκησης.

    Πρόκειται για μια σύμβαση παραχώρησης με μεγάλο οικονομικό αντικείμενο και διάρκεια, ενώ η Ελλάκτωρ γνωρίζει τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο καθώς έχει αναλάβει έργα συντήρησής του.

    Σε περίπτωση θετικής για την Ελλάκτωρ απόφασης του ΣτΕ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πιθανό να κινηθούν εναντίον της συμμετοχής της στο διαγωνισμό για την Εγνατία οι άλλες δύο κοινοπραξίες με το αιτιολογικό ότι ο νυν διευθύνων σύμβουλός της, Άρης Ξενόφος, ήταν μέχρι πρόσφατα επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ.

    Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

    Στην τελική ευθεία το ομολογιακό της Άκτωρ

    Στο μεταξύ, εντός της εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία για το ομολογιακό δάνειο των 50 εκατ. ευρώ με το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η θυγατρική για τις κατασκευές Άκτωρ.

    Το μεγαλύτερο μέρος του καλύπτεται από την ολλανδική Reggeborgh Invest και θα αποπληρωθεί μέσω της αύξησης κεφαλαίου αρχικά στην Ελλάκτωρ (120,5 εκατ. ευρώ) και στη συνέχεια στην Άκτωρ (100 εκατ. ευρώ από τη αύξηση της μητρικής).

    Η Άκτωρ θα καλύψει με το ομολογιακό ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της και θα αποκτήσει την αναγκαία ρευστότητα. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου η θυγατρική για τις κατασκευές παρουσιάζει κάθε μήνα έλλειμα της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία του Ενημερωτικού Δελτίου για την Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Ελλάκτωρ η οποία θα γίνει με προτεινόμενη τιμή διάθεσης κάθε νέας μετοχής τα 0,90 ευρώ και με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων, με σχέση ανταλλαγής 1,25 νέες μετοχές για κάθε 2 παλαιές μετοχές.

    Διαβάστε επίσης

    Ελλάκτωρ: Θέμα λίγων ημερών οι ανακοινώσεις για την option αγοράς των μετοχών του Λεωνίδα Μπόμπολα από την Reggeborgh



    ΣΧΟΛΙΑ