• Business

    Μαγγιώρος (Hertz): Ενέχει ρίσκο η ηλεκτροκίνηση!

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Συνέντευξη στον Τάκη Πουρναράκη

    Δημήτρης Μαγγιώρος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Autohellas Hertz


    Πολύ πρόσφατα η Autohellas Hertz, προχώρησε σε επένδυση όσον αφορά σε ηλεκτρικά οχήματα στο στόλο της.

    Σε σημαντική επένδυση με στόχο την ανανέωση του στόλου των βραχυχρόνιων μισθώσεων προχώρησε πρόσφατα η Autohellas Hertz επιλέγοντας ηλεκτροκίνητα μοντέλα όλων των κατηγοριών από το μικρό Fiat 500 BEV έως το ελιτίστικο TESLA Model 3. Η επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ, καθιστά την Autohellas Hertz ως την πρώτη ελληνική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων που προχωρά σε μία τέτοια κίνηση από το 2019, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τη σημασία της ηλεκτροκίνησης στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων σήμερα αλλά και στο μέλλον.

    Ταυτόχρονα, η κίνηση αυτή έχει ισχυρή περιβαλλοντική σημασία καθώς πλέον διαμορφώνεται ένας στόλος με σημαντική συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων, ιδιαίτερα περιορισμένο αποτύπωμα θορύβου, μειωμένη κατανάλωση αλλά και εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού. Με αφορμή αυτή την κίνηση απευθύναμε κάποιες ερωτήσεις στον κ. Δημήτρη Μαγγιώρο, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της Autohellas Hertz. Οι απαντήσεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Πρόσφατα κάνατε μια επένδυση προσθέτοντας στο στόλο σας αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπάρχει συγκεκριμένη ζήτηση γι’ αυτά;

    Πράγματι προσθέσαμε περίπου 12 τύπους ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εδώ να σημειώσω ότι αυτό δεν ξεκίνησε φέτος. Το καλοκαίρι του 2019 είμασταν η πρώτη εταιρία που εισήγαγε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία δούλεψαν σε νησιά όπως η Μύκονος αλλά και στην Αθήνα. Σαφώς όταν εισάγεις κάτι καινούργιο το κοινό μαζί με την υψηλού βαθμού περιέργεια έχει και υψηλού βαθμού δισταγμό.

    Σήμερα ασφαλώς είναι πιο εύκολα από ότι πριν δύο χρόνια καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών και η εισαγωγή τους στην Ελληνική αγορά έχει πολλαπλασιαστεί, άρα υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση. Το πεδίο διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα άγνωστο άρα ενέχει κάποια ρίσκα ειδικά όσον αφορά στις μελλοντικές αξίες μεταπώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρώτης γενιάς.

    Τι μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτήσατε; Πόσα πήρατε τώρα και πόσα ακόμη θα πάρετε άμεσα;

    Σήμερα έχουμε μια αρκετά μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών από τα πιο οικονομικά μοντέλα όπως Smart και Nissan Leaf, στην μεσαία κατηγορία BMW i3 και VW id3 και στην πιο premium κατηγορία Mercedes EQC και Tesla. Έχουμε σκοπό να ενισχύσουμε περαιτέρω των στόλο μας τα επόμενα χρόνια αλλά αυτό θα κριθεί από το πόσο έτοιμοι είναι οι πελάτες μας να χρησιμοποιήσουν αυτή την λύση για τις μετακινήσεις τους.

    Ποια ήταν τα βασικά κριτήρια που σας οδήγησαν στην επιλογή συγκεκριμένων μοντέλων; Οικονομικά, απήχησης στον κόσμο, τεχνολογικά, αξιοπιστίας, χωρητικότητας;

    Η AUTOHELLAS HERTZ διαχρονικά είναι πρωτοπόρος στην παρουσίαση και εφαρμογή νέων τεχνολογιών και νέων υπηρεσιών. Ακολουθώντας αυτή την πολιτική εισήγαμε αυτοκίνητα με καινούργια τεχνολογία κίνησης παίρνοντας ρίσκο οικονομικό καθώς όπως ήδη ανέφερα ακόμα υπάρχει σημαντικός βαθμός διστακτικότητας στην χρήση τους.

    Το τελικό κόστος της βραχυχρόνιας μίσθωσης για τον πελάτη σας θα διαφέρει από αυτό, ενός ανταγωνιστικού συμβατικού μοντέλου;

    Τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας είναι αρκετά πιο ακριβά από αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες. Οι διαφορά στην τιμή αγοράς τους είναι από 20% έως 50% από αντίστοιχα αυτοκίνητα ισοδύναμου όγκου εσωτερικής καύσης. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν και ιστορικά στοιχεία για τιμές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών και ότι η τεχνολογία σε αυτά συνεχώς εξελίσσεται και ακούμε για μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας με μικρότερο κόστος κατασκευής εύκολα συνάγεται ότι το ρίσκο συνεπώς και κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου ηλεκτρικού είναι σημαντικά μεγαλύτερο.

    Υποθέτω πως θα παραδίδετε φορτισμένα τα ηλεκτρικά οχήματα. Αν ναι τι υποδομές απαιτούνται για κάτι τέτοιο; Θα χρειαστούν φορτιστές σε όλα τα σημεία παράδοσης, παραλαβής;

    Βεβαίως και τα αυτοκίνητα παραδίδονται φορτισμένα και φροντίζουμε να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές φορτιστών στα σημεία που αυτά παραδίδονται.

    Πόσο θα βοηθήσουν τελικά τα ηλεκτρικά οχήματα στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας;

    Στον στόλο της AUTOHELLAS HERTZ ο οποίος ξεπερνά στην Ελλάδα τα 35.000 αυτοκίνητα, σήμερα, το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι βέβαια σημαντικό. Προσβλέπουμε όμως και σχεδιάζουμε στα επόμενα χρόνια την μεταβολή σημαντικού αριθμού του στόλου μας σε ηλεκτρικά.

    Βέβαια μεγάλο ρόλο θα παίξει αν για τις μακροχρόνιες μισθώσεις δοθούν κίνητρα στις εταιρίες να εισάγουν στους εταιρικούς τους στόλους ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αν υπάρχουν ικανά δίκτυα φόρτισης σε όλη την χώρα σε δημόσια σημεία καθώς βέβαια και ο Έλληνας να ξεπεράσει τους φόβους του για αυτή την νέα τεχνολογία και τους περιορισμούς στην εμβέλεια κίνησης της.

    Είναι στα σχέδια σας να προχωρήσετε σε λύσεις V2G ώστε να αξιοποιήσετε την χωρητικότητα των μπαταριών μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση ενέργειας στις εγκαταστάσεις σας;

    Το V2G είναι ένα καινούργιο concept ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων το οποίο είναι σε πολύ πειραματικό στάδιο ακόμα στην Ευρώπη.

    Βέβαια και αν αυτή η μεθοδολογία έρθει στην Ελλάδα είναι κάτι που θα προωθήσουμε, εξοικονομώντας έτσι περεταίρω ενέργεια και μειώνοντας ακόμα περισσότερο το οικολογικό μας αποτύπωμα.

    Διαβάστε επίσης:

    Autohellas: Απόφαση για συμμετοχή στην ΑΜΚ της Aegean

    Autohellas: Αύξηση 12,7% στον κύκλο εργασιών το α’ τρίμηνο

    Autohellas: Συμφωνία για joint venture με άλλες 3 εταιρείες για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκού σταθμού



    ΣΧΟΛΙΑ