ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Aναβάθμισε τις οικονομικές της προοπτικές για το 2025 η πρωταγωνίστρια εταιρεία του παγκόσμιου εμπορίου AP Moller-Maersk, σημειώνοντας ότι η ζήτηση εκτός Βόρειας Αμερικής παραμένει «ανθεκτική», ακόμη και εν μέσω ανησυχιών για έναν εμπορικό πόλεμο.
Ειδικότερα, τα υποκείμενα κέρδη της Maersk προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αναμένεται να κυμανθούν από 8 δισεκατομμύρια δολάρια έως 9,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025, από το προηγούμενο εύρος των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό συγκρίνεται με μια μέση εκτίμηση των αναλυτών για 7,94 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κινηθεί ανοδικά κατά 2% έως 4% φέτος, ανέφερε σήμερα ο κολοσσός με έδρα την Κοπεγχάγη.
Αυτό συγκρίνεται με προηγούμενη πρόβλεψη για ένα εύρος μεταξύ συρρίκνωσης 1% και επέκτασης 4%, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Παρά την αστάθεια της αγοράς και την ιστορική αβεβαιότητα στο παγκόσμιο εμπόριο, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική, ενώ εμείς συνεχίσαμε να ανταποκρινόμαστε με ταχύτητα και ευελιξία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Βίνσεντ Κλερκ (Vincent Clerc).
Πλήγμα από ΗΠΑ
Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το 14% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων, αναμένεται να πληγεί από τις προστατευτικές πολιτικές των ΗΠΑ που ασκούν πιέσεις στο παγκόσμιο ελεύθερο εμπόριο.
Ωστόσο, ο δανικός όμιλος έχει επωφεληθεί βραχυπρόθεσμα, με τους όγκους να αυξάνονται σε ορισμένες αγορές φέτος, καθώς οι εταιρείες αποθηκεύουν εισαγόμενα προϊόντα, προτού τεθούν σε ισχύ τυχόν δασμοί.
Η Maersk ανέφερε στην έκθεση ότι «η συρρίκνωση των εισαγωγών της Βόρειας Αμερικής αντισταθμίστηκε με το παραπάνω από την ισχυρή αύξηση των εισαγωγών σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Δυτική-Κεντρική Ασία και Αφρική».
Στο μεταξύ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη χαρακτηρίζεται από την εταιρεία ως «μέτρια» κατά το β’ εξάμηνο του έτους λόγω της επίδρασης των αμερικανικών δασμών.
«Η απρόβλεπτη φύση των δασμών έχει περιπλέξει την αγορά των τακτικών γραμμών», δήλωσε σε σημείωμα την περασμένη εβδομάδα ο Aanchal Aich, αναλυτής μεταφορών στην Bloomberg Intelligence.
«Αυτή η αστάθεια στο εμπορικό σκηνικό έρχεται σε μια εποχή που η αύξηση της προσφοράς είχε ήδη προβλεφθεί ότι θα ξεπεράσει τη ζήτηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ενισχύσει κυρίως τα κέρδη των γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επειδή οι πλοιοκτήτες επιλέγουν τη μεγαλύτερη διαδρομή εκτροπής νότια της Αφρικής, γεγονός που μειώνει μέρος της πλεονάζουσας χωρητικότητας πλοίων στον κλάδο.
Την ίδια στιγμή, η Maersk επανέλαβε την εκτίμησή της ότι η κρίση θα διαρκέσει καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.
Διαβάστε επίσης:
Κοντέινερ: Αυξήθηκαν οι εισαγωγές στις ΗΠΑ – Μειώθηκαν οι εξαγωγές το πρώτο εξάμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Airbnb: Η πρόβλεψη για επιβράδυνση της ανάπτυξης βυθίζει τη μετοχή
- Ισραήλ: Σύγκρουση Νετανιάχου με τον στρατό – «Θα συνεχίσω να εκφράζω τις θέσεις μου χωρίς φόβο», διαμηνύει ο αρχηγός του IDF
- Κυρανάκης: Τον Αύγουστο του 2026 η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας
- Σπάει κάθε ρεκόρ το ΤΖΟΚΕΡ: Κληρώνει €22 εκατ. απόψε στις 22:00 – Το μεγαλύτερο έπαθλο στα χρονικά του παιχνιδιού
