• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Levi Strauss: Από την πατέντα του 1873 στην αυτοκρατορία των 5 δισ. δολαρίων

    • Bloomberg


    H Levi Strauss, αποδεικνύεται μία “χρυσή” επένδυση για τους απόγονους του γνωστού εφευρέτη των blue jeans.

    Η οικογένεια Haas, απόγονοι του ιδρυτή της εταιρείας Levi Strauss, κατέχει σχεδόν το 59% της επιχείρησης με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία προχώρησε σε δημόσια προσφορά για την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αποτίμηση της εταιρείας ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια, αναφέρει το CNBC, με αποτέλεσμα η καθαρή αξία που κατέχουν οι Haas να ανέρχεται τουλάχιστον στα 2,5 δισ. δολάρια.

    Η ιστορία της Levi’s

    Ο Strauss γεννήθηκε στη Βαυαρία, μετανάστευσε στη Νέα Υόρκη το 1848 και σύντομα προσελήφθη στο Σαν Φρανσίσκο από την California Gold Rush. Αφού δεν κατάφερε να βρει χρυσό, άνοιξε στη Δυτική Ακτή ένα υποκατάστημα της επιχείρησης πώλησης ξηρών αγαθών των αδελφών του και το ονόμασε Levi Strauss & Co. Μια μέρα έλαβε μια επιστολή από έναν πελάτη, ένα ράφτη από τη Nevada, τον Jacob Davis, ο οποίος είχε αρχίσει να σχεδιάζει παντελόνια με καρφάκια, προκειμένου να είναι πιο ανθεκτικά. Χρειάζονταν έναν συνέταιρο και ο Strauss ήταν πρόθυμος να συνεργαστεί.

    H πατέντα για το πρώτο blue jean κατοχυρώθηκε στους δύο συνεργάτες το 1873. Όταν ο Strauss πέθανε άγαμος και άτεκνος το 1902, η περιουσία των 6 εκατομμυρίων δολαρίων (αξίας 175 εκατομμυρίων δολαρίων στα σημερινά δολάρια) που είχε δημιουργήσει, πέρασε στην κατοχή των τεσσάρων ανιψιών του και άλλων συγγενικών προσώπων.

    Mimi Haas

     Οι μεγαλύτεροι μέτοχοι

    Οι ανιψιοί του Strauss συνέχισαν την επιχείρηση, ξαναχτίζοντάς την, μάλιστα, από το μηδέν, όταν η έδρα και το εργοστάσιο της καταστράφηκαν από τον θανατηφόρο σεισμό και τη φωτιά του 1906. Παράλληλα, οι ίδιοι ήταν υπεύθυνοι για την κυκλοφορία του πρώτου προϊόντος για τις γυναίκες, του μοντέλου “Freedom-Alls”, το 1918.

    Ωστόσο, μετά από τον δεύτερο  παγκόσμιο πόλεμο το Levi’s, αναδείχθηκε ως προϊόν μόδας, καθώς βρέθηκε στο επίκεντρο από του Αμερικάνους στρατιώτες που το έκαναν γνωστό ανά τον κόσμο. Οι ταινίες γουέστερν και οι σταρ του Χόλιγουντ όπως ο James Dean, το έφεραν ακόμη περισσότερο στη μόδα, καθιστώντας τα σκληρά παντελόνια πολιτιστικό σύμβολο της εποχής του Baby Boom.



    ΣΧΟΛΙΑ