Πτωτικά συνεχίζει να κινείται η αγορά non-refillable ξυραφιών στις ΗΠΑ, με τη μείωση να φθάνει φέτος το 4,6% μετά την πτώση περίπου 3% πέρυσι, επιβεβαιώνοντας την κόπωση στη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου BIC.

Σε αυτό το περιβάλλον, η BIC ΒΙΟΛΕΞ,  η εν Ελλάδι θυγατρική του γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού, που διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ξυριστικών του ομίλου βρέθηκε αντιμέτωπη με αισθητή κάμψη των πωλήσεων.

1

Αιτία της κάμψης ήταν η έντονη υποχώρηση των διεθνών πωλήσεων, οι οποίες μειώθηκαν κατά 18,2%, στα 177,08 εκατ. ευρώ από 216,40 εκατ. ευρώ το 2023, αντανακλώντας τη χαμηλότερη ζήτηση και τον περιορισμό παραγγελιών από τις αγορές του εξωτερικού.

Ανοδική η εγχώρια αγορά

Σε αντίθεση με τις διεθνείς αγορές, η εγχώρια αγορά – στην οποία η εταιρεία προμηθεύει γραφική ύλη, αναπτήρες, ξυριστικά, αλλά και άλλα εμπορεύματα όπως αφρούς ξυρίσματος, καλσόν και κάλτσες – κινήθηκε έντονα ανοδικά, σημειώνοντας άνοδο 67,9%.

 Οι πωλήσεις στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν στα 36,84 εκατ. ευρώ, από 21,94 εκατ. ευρώ το 2023, προσφέροντας ένα μερικό «αντίβαρο» στη συρρίκνωση των εξαγωγών, την ώρα που –όπως σημειώνει η διοίκηση υπό την Ολγα Βαγενά στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες- οι αλλαγές στους αμερικανικούς δασμούς και το μεταβαλλόμενο εμπορικό περιβάλλον παραμένουν σημαντική πηγή κινδύνου για τις συναλλαγές με τη συνδεδεμένη στις ΗΠΑ.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις, ο συνολικός τζίρος της χρήσης που έληξε το 2024 διαμορφώθηκε στα 213,93 εκατ. ευρώ, έναντι 238,35 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας πτώση 10,2%. Η μείωση αυτή αποτυπώθηκε και στο μικτό κέρδος, το οποίο υποχώρησε στα 61,37 εκατ. ευρώ από 82,27 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 14,55 εκατ. ευρώ, σχεδόν στο μισό σε σχέση με τα 33,87 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Παρά τη συρρίκνωση των αποτελεσμάτων, η εταιρεία παρέμεινε χωρίς τραπεζικό δανεισμό, συνεχίζοντας παράλληλα το επενδυτικό της πρόγραμμα με δαπάνες 13 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμό μηχανολογικού εξοπλισμού και ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας.

Διατήρηση μεριδίων σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες

Η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει σημαντικά μερίδια αγοράς σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται – γραφική ύλη, αναπτήρες, ξυριστικά και διαφημιστικά προϊόντα – επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της θέση στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, στο διεθνές σκέλος οι πιέσεις ήταν έντονες. Οι πωλήσεις προς τα συνδεδεμένα μέρη, όπου κυρίαρχο ρόλο έχει η θυγατρική του ομίλου στις ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 23,55 εκατ. ευρώ, στα 177,07 εκατ. ευρώ από 200,62 εκατ. ευρώ το 2023. Άλλωστε η μητρική συνεχίζει και φέτος με βάση τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου να καταγράφει απώλειες περίπου 0,5 ποσοστιαίων μονάδων μεριδίου στην αμερικανική αγορά non-refillable ξυραφιών.

Επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία

Παρά τη συγκυρία, η εταιρεία συνέχισε και το 2024 το εκτεταμένο επενδυτικό της πρόγραμμα, διαθέτοντας 13 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό για την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας, την εισαγωγή νέων γραμμών και τον εκσυγχρονισμό κρίσιμων τμημάτων της μονάδας στην Άνοιξη. Η BIC ΒΙΟΛΕΞ διατηρεί, άλλωστε, καίριο ρόλο στον όμιλο, λειτουργώντας ως κεντρικός πυλώνας έρευνας και ανάπτυξης για τα ξυριστικά προϊόντα, με τις δαπάνες R&D να προβλέπεται ότι θα προσεγγίσουν τα 10 εκατ. ευρώ το 2025. Το νέο ερευνητικό πλάνο περιλαμβάνει έργα σε τομείς που αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες για τον παγκόσμιο όμιλο, όπως:

α. Ανάπτυξη Λεπίδας,

β. Ανάπτυξη Μηχανών,

γ. Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων,

 δ. Διεργασίες Πλαστικών και Βιομηχανοποίηση

Παράλληλα, η εταιρεία συνέχισε να ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της, αυξάνοντας τον αριθμό των εργαζομένων σε 1.453 άτομα από 1.414 το 2023, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο της μονάδας της Άνοιξης στο παραγωγικό αποτύπωμα της BIC. Για το 2025, η διοίκηση εκτιμά ότι οι πληθωριστικές πιέσεις, οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες και οι ενδεχόμενες αλλαγές στο δασμολογικό πλαίσιο των ΗΠΑ θα συνεχίσουν να αποτελούν κρίσιμους παράγοντες κινδύνου, με τη στρατηγική να επικεντρώνεται στη συγκράτηση κόστους, στη σταθερή κερδοφορία και στη διατήρηση της ανταγωνιστικής θέσης της εταιρείας στις διεθνείς αγορές. Όπως αναφέρεται σχετικά η  στρατηγική της BIC ΒΙΟΛΕΞ για το 2025, επικεντρώνεται στη διατήρηση των χαμηλών λειτουργικών εξόδων, στην εμπορική εκμετάλλευση της ήδη εγκατεστημένης βάσης στην Ελλάδα και στη συνέχιση της κερδοφορίας. Ταυτόχρονα η Εταιρεία θα συνεχίσει την προσπάθεια της έγκαιρης είσπραξης των οφειλών από τους πελάτες της και της διατήρησης /βελτίωση της θέσης της στην Ελληνική και Παγκόσμια αγορά.

Διαβάστε επίσης

Market In: Μέσω της Flora βάζει «πόδι» στη Μύκονο

Πού βλέπει ο Τάκης Θεοδωρικάκος διαφάνεια και πού η αγορά θολό σημείο

Ελαΐς-Unilever: Τα χρυσά μερίσματα στη μητρική, το σχέδιο παγωτού και η 15ετής περιπέτεια με την Επιτροπή Ανταγωνισμού