Από τη Δευτέρα, άλλο ένα σούπερ μάρκετ κάνει την είσοδό του στη Μύκονο. Πρόκειται για την αλυσίδα Market In, η οποία προχώρησε στην εξαγορά ενός εκ των καταστημάτων Flora της οικογένειας Κονταράτου στην Άνω Μερά.
Με την κίνηση αυτή, η Market In αποκτά πρόσβαση σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, όπου ο κλάδος των σούπερ μάρκετ γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, τη Δευτέρα οι ταμπέλες της Market In θα ανέβουν στο κατάστημα της Άνω Μεράς, ενώ από τις αρχές του 2025 η εταιρεία θα διαθέτει και δεύτερο σημείο στη Μύκονο, μετά από συμφωνία με άλλον τοπικό λιανέμπορο.
Μπορεί το άνοιγμα στη Μύκονο να αποτελεί την πρώτη παρουσία της Market In στο νησί, ωστόσο η αλυσίδα διαθέτει ήδη δίκτυο στα νησιά των Κυκλάδων, με τρία καταστήματα σε Πάρο και Αντίπαρο και άλλα τρία στην Άνδρο. Παράλληλα, έχει ισχυρή παρουσία στη νησιωτική Ελλάδα, με εννέα καταστήματα στη Χίο – αποτέλεσμα της εξαγοράς της τοπικής αλυσίδας Χαρά.
Προς αναζήτηση πρόσβασης στην Κρήτη
Επόμενος σταθμός, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι η Κρήτη, όπου η εταιρεία επιδιώκει να αποκτήσει παρουσία. Παρότι είναι η γενέτειρα του επικεφαλής της Market In, Πέτρου Χαροντάκη, η αλυσίδα δεν έχει καταφέρει έως σήμερα να εισέλθει στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από έντονη τουριστική δραστηριότητα και δυναμική ανάπτυξη πωλήσεων.
Η Κρήτη παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, ενισχυμένη από την ισχυρή τουριστική σεζόν, τη γαστρονομική ταυτότητα του νησιού και τη διεύρυνση της τοπικής παραγωγής τροφίμων. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ (YTD 26/10/2025), το νησί καταγράφει ρυθμό αύξησης πωλήσεων +9,5%, έναν από τους υψηλότερους στην Ελλάδα, με συμμετοχή 7% στον συνολικό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Ισχυρή ανάπτυξη στα νησιά
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πορεία των νησιών, που σημείωσαν άνοδο +10,8% και συνεισφέρουν 9,4% της συνολικής πίτας, αποτυπώνοντας τον καθοριστικό ρόλο του τουρισμού στην τόνωση της κατανάλωσης. Η Πελοπόννησος κινήθηκε στο +8,4% με μερίδιο 8,9%, ενώ η Θεσσαλονίκη παρουσίασε αύξηση +8,1% και μερίδιο 9,3%, ακολουθούμενη από τη Μακεδονία & Θράκη (+7,5%) και την Κεντρική Ελλάδα (+6,8%).
Παρά την κυριαρχία της Αττικής, που εξακολουθεί να συγκεντρώνει το 40,5% των συνολικών πωλήσεων αλλά με πιο συγκρατημένη άνοδο +6,1%, η «γεωγραφία» της ανάπτυξης δείχνει καθαρά ότι το κέντρο βάρους μετατοπίζεται προς τις τουριστικές περιφέρειες και τη νησιωτική χώρα. Η φετινή πανελλαδική αύξηση πωλήσεων +7,4% αποτυπώνει μια αγορά που παραμένει ανθεκτική, με τα νησιά και την Κρήτη να πρωταγωνιστούν στην κατανάλωση.
Η Market In μετρά πλέον 35 χρόνια πορείας στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε μία από τις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. Το 2025 αριθμεί 260 καταστήματα πανελλαδικά και πάνω από 4.000 εργαζόμενους, διαθέτοντας παρουσία τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στη νησιωτική και περιφερειακή Ελλάδα.
Τζίρος πάνω από 418 εκατ. ευρώ για τη Market In
Η ανάπτυξή της στηρίχθηκε σε ένα μίγμα οργανικής επέκτασης και εξαγορών, που της επέτρεψαν να εδραιώσει σταδιακά την παρουσία της σε τοπικές αγορές. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 έως σήμερα, η εταιρεία έχει εντάξει στο δίκτυό της περισσότερα από 100 καταστήματα μέσω απορρόφησης μικρότερων αλυσίδων, όπως οι Σταΐκος, Φιλία, Alimenta Nova, Αγγελίδης, Εμπορικός Κόμβος, Λιάσκος, Πρωτέας, Alimenta Top, Welcome Market, Unik και Atlantic.
Το 2024 ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας ανήλθε σε 418,6 εκατ. ευρώ από 403,3 εκατ. ευρώ το 2023, ενισχυμένος από νέα καταστήματα και προωθητικές ενέργειες, ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν σε 953 χιλ. ευρώ, έναντι 1,2 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο βελτιώθηκε στο 27,8% από 26,7%, όμως τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν άνω του 10%, πιέζοντας τα λειτουργικά αποτελέσματα, με το EBIT να διαμορφώνεται στα 2,1 εκατ. ευρώ από 2,65 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Πού βλέπει ο Τάκης Θεοδωρικάκος διαφάνεια και πού η αγορά θολό σημείο
Τι ετοιμάζουν Υφαντής, Μέλισσα Κίκιζας, Ήπειρος και Κρι Κρι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα «τραπεζώματα» του ΚΜ, το νέο κρίσιμο ταξίδι του Παπασταύρου, ο σκοτωμός στην Κύπρο και γιατί δεν μιλά ο Καραμανλής
- Πάνος Καμμένος στο Mononews: Γιατί μισώ τον Σαμαρά
- Το παρελθόν ως προϊόν: Ο Τσίπρας επινοεί τον Τσίπρα
- Νέο «λίφτινγκ» στην Golden Visa – Τέλος η μετατροπή των ακινήτων σε Airbnb και νέοι όροι για επενδύσεις σε διατηρητέα κτίρια