ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Μάλτα, η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν θεσπίσει κατευθυντήριες γραμμές βάσει των οποίων όσο μεγαλύτερο είναι το σκάφος, τόσο λιγότερο θεωρείται ότι η χρηματοδοτική μίσθωση γίνεται σε ύδατα της ΕΕ, γεγονός που μειώνει σημαντικά τον εφαρμοστέο συντελεστή ΦΠΑ, σημειώνει η Επιτροπή.
Σε ό,τι αφορά μόνο την Κύπρο και τη Μάλτα η Επιτροπή αναφέρει ότι είναι ασύμβατη προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία η φορολόγηση των αγορών σκαφών αναψυχής μέσω της λεγόμενης «μίσθωσης-αγοράς» (lease-purchase).
Τόσο η νομοθεσία της Κύπρου όσο και η νομοθεσία της Μάλτας θεωρούν σήμερα τη μίσθωση σκαφών αναψυχής ως παροχή υπηρεσίας και όχι ως παροχή αγαθού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβάλλεται ο ΦΠΑ με τον κανονικό συντελεστή σε ένα μικρό ποσό της πραγματικής τιμής κόστους του σκάφους όταν αυτό τελικά αγοραστεί, ενώ το υπόλοιπο ποσό φορολογείται ως παροχή υπηρεσίας και με πολύ μειωμένο συντελεστή.
Η προθεσμία για τα τρία κράτη-μέλη ώστε να απαντήσουν στην Επιτροπή είναι δυο μήνες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Κωστής Χατζηδάκης και η αόρατη ψηφιακή γραφειοκρατία
- Πόσο τζίρο κόστισε στη General Mills η διακοπή παραγωγής των ζυμών Pillsbury στην Ελλάδα
- Οι δέκα πιο ακριβές τσάντες στον κόσμο με την κορυφαία να αγγίζει τα 3,8 εκατομμύρια
- Γιατί μπήκε ο Μαρινάκης στην Stages Network, το στοίχημα Μελισσανίδη, το παρασκήνιο με την Κίμπερλι και την Vogue Greece, 3ος κύκλος για τις «Σέρρες» και τα «γαλλικά» του Λιάγκα
