• Business

    Κ. Μαρλαφέκας (Λουξ): «Η μάχη με την Pepsi και το στοίχημα της σειράς Plus n’ Light»

    Κώστας Μαρλαφέκας, εμπορικός διευθυντής Λουξ


    Σε τροχιά ανάπτυξης παραμένει η Λουξ Μαρλαφέκας, παρά την πίεση που δέχεται η κατανάλωση. Η πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών, η οποία ενίσχυσε εντυπωσιακά την θέση της στη διάρκεια της κρίσης, κατάφερε για ένα ακόμη χρόνο να αυξήσει τις πωλήσεις της και να διευρύνει το μερίδιο της στην ελληνική αγορά. Όπως λέει στο mononews.gr ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Κώστας Μαρλαφέκας, τα έσοδα για το 2017 κατέγραψαν άνοδο 5% και ανήλθαν πάνω από 33 εκατ. ευρώ ενώ και η κερδοφορία ενισχύθηκε περαιτέρω με αύξηση σε σχέση με το 2016 της τάξεως του 30%, τη στιγμή που η κατανάλωση στην κατηγορία υποχώρησε κατά 12%.

    Η αύξηση προήλθε κατά κύριο λόγο από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, το οποίο ανέκτησε έδαφος μετά την επαναδραστηριοποίησης των καταστημάτων της Μαρινόπουλος υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη. Η εταιρεία σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με το λιανεμπόριο, συμπεριλαμβανομένου του Σκλαβενίτη που πλέον αποτελεί το μεγαλύτερο πελάτη της.

    Η Λουξ, σε αντίθεση με την πλειονότητα των επιχειρήσεων, επέλεξε να κινηθεί δυναμικά μέσα στην κρίση. Με «όπλο» την υγιή χρηματοοικονομική της διάρθρωση και με μηδενικά δανειακή βάρη αποφάσισε να πάρει το ρίσκο και να εκμεταλλευθεί το παράθυρο ευκαιρίας που παρουσιάστηκε για να μεγαλώσει το αποτύπωμά της.

    Χάρη στη χρηστή διοίκηση, την ορθή διαχείριση του κόστους και τις ανταγωνιστικές τιμές μπόρεσε να δει στα μάτια εταιρείες -κολοσσούς και αναρριχηθεί στην κορυφή. Σε λιγότερο από δέκα χρόνια κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της και να μάχεται με την Pepsi για την δεύτερη της αγοράς των αναψυκτικών, με μερίδιο 30% στην κατηγορία των αναψυκτικών και 10% στο σύνολο της αγοράς. Ενώ θετικές επιδόσεις καταγράφει και στο εξωτερικό, με τις εξαγωγές να αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 50%.

    Καταλυτικό ρόλο έπαιξε η ικανότητα της πατρινής βιομηχανίας να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στις μεγάλες αλυσίδες και στο χονδρεμπόριο, χωρίς να πλήττεται η ευρωστία της.

    Η «συνταγή» της επιτυχίας

    Με την ίδια συνταγή πορεύεται και τώρα, με ιδιαίτερη έμφαση την παροχή ανταγωνιστικών τιμών. «Ζητούμενο», τονίζει ο κ. Μαρλαφέκας, «είναι να δώσουμε καλές τιμές στον καταναλωτή ακόμη και να χρειαστεί να θυσιάσουμε ελαφρώς την κερδοφορία πάντοτε σε λογικά πλαίσια».

    Αισιοδοξία υπάρχει και για την φετινή χρονιά, με το στέλεχος της Λουξ να δηλώνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια επέκτασης στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.

    Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί, η νέα σειρά αναψυκτικών με φυσικά γλυκαντικά, Plus n’ light, τα οποία αποτελούν και το νέο μεγάλο στοίχημα. Η εταιρεία, η οποία συνεχίζει την τοποθέτηση σε όλα τα κανάλια διανομής δεν φαίνεται να βιάζεται, καθώς όπως λέει ο κ. Μαρλαφέκας τα νέα προϊόντα χρειάζονται χρόνο για να αποκτήσουν την κρίσιμη μάζα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Μαρλαφέκας (Λουξ): «Στοίχημά μας η ανάπτυξη των Plus n’ Light»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλ. Μαρλαφέκας: Το μεγάλο μυστικό της Λουξ; Πώς αναπτύσσεται με ρυθμούς 5% με 7%



    ΣΧΟΛΙΑ