• Business

    J. Fredriksen: Με αυτή την κίνηση η Frontline εξοικονόμησε 300 εκατ. δολ.

    John Fredriksen

    John ,Ceiliie και Kathrine Fredriksen.


    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, προχώρησε στην ακύρωση της παραγγελίας για κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που είχε δώσει στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία STX Offshore and Shipbuilding, μια κίνηση που αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στην εταιρεία.

    Συγκεκριμένα, η Frontline βγαίνει κερδισμένη τουλάχιστον κατά 300 εκατ. δολάρια, όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου ακύρωσε την παραγγελία 4 νεότευκτων VLCC – ύψους 364,3 εκατ. δολαρίων – με αποτέλεσμα να δικαιούται επιστροφή ενός ποσού ύψους 40 εκατ. δολαρίων, δόσεις που είχε πληρώσει για την παραγγελία.

    Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities, ένα ποσό ύψους περίπου 136,3 εκατ. δολαρίων – που σε διαφορετική περίπτωση θα είχαν χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της κατασκευής των 4 πλοίων – τώρα η Frontline θα μπορεί να το διοχετεύσει για τη χρηματοδότηση άλλου τύπου επενδύσεων.

    Αυτό το ποσό έρχεται να προστεθεί στο μη εξασφαλισμένο δάνειο ύψους 275 εκατ. δολαρίων που είχε πάρει η ναυτιλιακή από τη Hemen Holdings (συμφερόντων Fredriksen), το οποίο – όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές Espen Landmark FjermestadPeder Nicolai Jarlsby και Jonathan Staubo της Fearnley – δίνει στη Frontline τη δυνατότητα για επενδύσεις που μπορούν να φτάσουν συνολικά και τα 300 εκατ. δολάρια, κάτι που δε συνηθίζεται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

    “Πιστεύουμε ότι οι εξαιρετικά ελκυστικές επενδυτικές ευκαιρίες πρόκειται να αυξηθούν το 2017, μια χρονιά που η Frontline έχει φροντίσει να τη βρει με ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα”, δήλωσαν μεταξύ άλλων οι αναλυτές της Fearnley.

    Επιπλέον, ο αναλυτής της Arctic SecuritiesErik Nikolai Stavseth, υποστηρίζει ότι η ακύρωση της συμφωνίας με τα ναυπηγεία STX ελαχιστοποιεί το ρίσκο για τη νορβηγική ναυτιλιακή, η οποία, συν τοις άλλοις, χρηματοδοτεί ήδη παραγγελίες νεότευκτων πλοίων τύπου suezmax και LR2. Ο Stavseth τονίζει ότι τα VLCC που είχε παραγγείλει ο Fredriksen στα STX θα κόστιζαν 91 εκατ. δολάρια το καθένα, τιμή υψηλότερη έναντι των 83 εκατ. δολαρίων που θα στοίχιζαν σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές.

    “Οι αγορές εκτιμούν ότι οι τιμές για τα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις για τους επόμενους 12 μήνες εξαιτίας του αυξημένου αριθμού των νέων παραλαβών”, δήλωσε σχετικά ο Stavseth.

    Ο αναλυτής Greg Lewis της Credit Suisse δήλωσε ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων έχουν υποχωρήσει έως και κατά 30% το έτος 2016 ενώ συμπλήρωσε και ότι “Οι τιμές αναμένεται να υποχωρήσουν κι άλλο εξαιτίας της επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής των ναυπηγείων και της έλλειψης τρόπων χρηματοδότησης” και πρόσθεσε ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων είναι πιο “σφιγμένη” από όσο πιστεύεται.

    Ενδεικτικό είναι ότι οι τιμές στους ναύλους των VLCCs την προηγούμενη εβδομάδα (10-14 Οκτωβρίου 2016) είχαν διαμορφωθεί στα 40.000 δολάρια ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αδαμάντιος Πολέμης: Η New Shipping… ψωνίζει πάλι από τον ιαπωνικό γίγαντα NYK

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Επιδημία» καθυστερήσεων στα νέα VLCCs: Γιατί οι εφοπλιστές τα αφήνουν για το 2017;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999

    mononews_contest



    ΣΧΟΛΙΑ