• Business

    Υπουργείο Υποδομών: «Γκάζι» στη δημοπράτηση οδικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα και το ΒΟΑΚ αξίας 1,8 δισ. Ευρώ.

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    «Γκάζι» πατάει το Υπουργείο Υποδομών στις διαδικασίες για τη δημοπράτηση οδικών έργων αξίας 1,8  δισ. Ευρώ. Πρόκειται για τα ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά που εντάσσεται στην παραχώρηση Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ.

    Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν πως προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάδειξη συμβούλων με στόχο οι διαγωνισμοί για τα δύο ΣΔΙΤ να προκηρυχθούν εντός του έτους. Όσον αφορά το μεγάλο οδικό άξονα της Κρήτης που έχει προσελκύσει μεγάλους ελληνικούς ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Mytilineos καθώς και τη γαλλική Vinci, οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν εντός του έτους.

    Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και υπογράφονται από τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη, μεταξύ άλλων προχωρούν οι διαδικασίες για την ωρίμανση των απαραίτητων μελετών. Εν ολίγοις το Υπουργείο επιλέγει τα άτομα που θα συνεργαστούν με τους αναδόχους των τεχνικών μελετών. Επίσης, ανακηρύσσονται και οι ανάδοχοι για τις υπολειπόμενες μελέτες.

    Πρόκειται για το γραφείο  «ΜΕΤΡΟ – Ν. ΜΠΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», και τις κοινοπραξίες ΜΕΤΡΟ – Ν. ΜΠΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Τ.Ε – ΥΔΡΑΚΤΙΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε, και Μ.ΞΙΝΟΓΑΛΟΣ -Φ.ΜΑΥΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ Ο.Ε. – ΤΑΓΡΕΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.

    Τα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα

    Η αξία των δύο έργων εκτιμάται στα 694 εκατ. Ευρώ και το Υπουργείο έχει κάνει ήδη τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ. Σημειώνεται πως στόχος του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, είναι η πρώτη φάση των διαγωνισμών, δηλαδή η εκδήλωση ενδιαφέροντος, να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους.

    Όσον αφορά το Μαυροβούνι-Έδεσσα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, το Υπουργείο έχει ήδη απευθυνθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και περιμένει το πράσινο φως ώστε να πάρει το τελικό ΟΚ από τη Διυπουργική Επιτροπή.

    Υπενθυμίζεται πως η αξία του έργου ανέρχεται στα 70 εκατ. Ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν στην κατασκευή του οδικού άξονα. Επιπλέον, οι οδηγοί δε θα καλούνται να πληρώσουν διόδια, καθώς πρόκειται για μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, ενώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης-ΙΦΣ) θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και τη συντήρηση του οδικού τμήματος.

    Το έτερο προς δημοπράτηση έργο είναι το Δράμα – Αμφίπολη αξίας 275 εκατ. Ευρώ. Και αυτός ο διαγωνισμός θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και το Υπουργείο είναι έτοιμο να υποβάλλει το σχετικό αίτημα στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως θα δημοπρατηθεί λίγο αργότερα από το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα Η διάρκεια του έργου εκτιμάται στα 27 χρόνια και για την κατασκευή του ΣΔΙΤ θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία έτη.

    Πρόκειται για ένα έργο που έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου. Συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας μήκους 43 χιλιομέτρων που χωρίζεται σε δύο τμήματα (Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα), ο οποίος εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

    Κίσσαμος-Χανιά

    Το εν λόγω τμήμα αποτελεί προαίρεση της υπό δημοπράτηση παραχώρησης του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο αξίας 1,1 δισ. Ευρώ. Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός βρίσκεται στην Α’ Φάση, δηλαδή, γνωρίζουμε ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι που επιδιώκουν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.

    Πρόκειται για τους  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,  ΑΒΑΞ,  Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), την Κοινοπραξία Mytilineos-Acciona-Intertoll, καθώς και τη γαλλική Vinci. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η είσοδος στην επόμενη φάση για την υποβολή των προσφορών θα γίνει εντός του έτους.

    Αυτό σημαίνει πως εντός του 2023 θα γνωρίζουμε ποιος είναι ο ανάδοχος, ενώ είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν και οι εργασίες την ίδια χρονιά.

    Στα του έργου αυτό αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα  157 χιλιομέτρων και η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται στα 30 έτη εκ των οποίων τα τέσσερα θα αποτελέσουν την κατασκευαστική περίοδο.

    Διαβάστε επίσης

    ΒΟΑΚ: Μέχρι το Πάσχα η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος για το ΣΔΙΤ 360 εκατ. ευρώ

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αξίας 419 εκατ. ευρώ – Στόχος η δημοπράτηση εντός του έτους

    Υπουργείο Υποδομών: Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία – Πότε καταφθάνουν στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ