• Business

    Υποχωρεί 35% η κατανάλωση καυσίμων στις τουριστικές περιοχές – «Καμπανάκι» για τις μικρές εταιρείες πετρελαιοειδών

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Πτωτικά εξακολουθεί να κινείται η κατανάλωση πετρελαιοειδών δυο και πλέον μήνες μετά την επανεκκίνηση της οικονομίας.

    Η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τις πρώτες εβδομάδες μετά την άρση του Lockdown αποδέχθηκε πρόσκαιρη και δεν είχε συνέχεια, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να καταγράφεται μια σταθερή μείωση της ζήτησης για βενζίνες και πετρέλαιο κίνησης (diesel) μεταξύ 15% και 20%. Αυτό οφείλεται κυρίως στην κάμψη της κατανάλωσης καυσίμων στις τουριστικές περιοχές, η οποία αγγίζει το 35%.

    Το πλήγμα που υφίσταται ο ελληνικός τουρισμός από την πανδημία αποδεικνύεται πολύ σοβαρότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις, επηρεάζοντας αναπόφευκτα και τον κλάδο των καυσίμων. Είναι ενδεικτικό πως τα ναυτιλιακά καύσιμα που χρησιμοποιούν τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής υποχωρούν κατά περίπου 50%! Πρόκειται για τεράστιο νούμερο, το οποίο αποτυπώνει το μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί η έλλειψη τουριστών.

    Στελέχη του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών θεωρούν πως οι επόμενοι έξι μήνες θα είναι εξαιρετικά δύσκολοι για την αγορά και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των μικρότερων παικτών του χώρου που δεν διαθέτουν επάρκεια κεφαλαίων. Ειδικά όσες εταιρείες ασχολούνται αποκλειστικά με την τροφοδοσία πρατηρίων και δεν έχουν άλλη συμπληρωματική δραστηριότητα εκτιμάται πως θα βρεθούν υπό ασφυκτική πίεση, την οποία δύσκολα θα μπορέσουν να διαχειριστούν.

    Τα πρώτα φαινόμενα… αδυναμίας πληρωμών

    Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν αρχίσει ήδη να εμφανίζονται φαινόμενα αδυναμίας πληρωμών, τα οποία αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα, όταν θα εξαντληθούν και τα τελευταία αποθέματα ρευστότητας που δημιουργήθηκαν χάρη στην εκτόξευση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης στη διάρκεια της καραντίνας. Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο και η αποφυγή χρήσης των Μαζικών Μέσων Μεταφορά δεν αρκούν για να «σωθεί η παρτίδα» καθώς η συμμετοχή του τουρισμού είναι καταλυτική στα μεγέθη του κλάδου.

    Μονόδρομος ένα νέο πακέτο στήριξης

    Η λήψη νέων μέτρων στήριξης από την κυβέρνηση, μετά και την συμφωνία της ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης και τους σημαντικούς πόρους που προβλέπεται να λάβει η Ελλάδα, χαρακτηρίζεται μονόδρομος υπό τις παρούσες συνθήκες, προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα. Όχι μόνο στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών αλλά και σε αρκετούς ακόμη κλάδους της οικονομίας που ταλανίζονται από τις συνέπειες της πανδημίας. Η τόνωση της ρευστότητας είναι το μεγαλύτερο ζητούμενο ενώ κρίσιμης σημασίας θεωρούνται και οι στοχευμένες φοροελαφρύνσεις, οι οποίες μπορούν να δώσουν «βαθιά ανάσα» στις επιχειρήσεις.



    ΣΧΟΛΙΑ