F

Business

Υπεραξίες φέρνει η κυριαρχία της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στις παραχωρήσεις. Εγκρίθηκε το Καστέλι

Γιώργος Περιστέρης. Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Γιώργος Περιστέρης. Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


Έτοιμη να εξασφαλίσει σημαντικές υπεραξίες από τις παραχωρήσεις που έχει συγκεντρώσει η εισηγμένη κατασκευαστική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ η οποία βρίσκεται στην τελική ευθεία της σύστασης θυγατρικής εταιρείας με αντικείμενο τις παραχωρήσεις, κίνηση που θα ενισχύσει τη δυνατότητα άντλησης χρηματοδότησης. Στη νέα εταιρεία θα εισφερθούν οι συμμετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε οδικούς άξονες (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Νέα Οδός, Ολυμπία Οδός (17%) και έργα υποδομής (Αεροδρόμιο Καστελίου), όπως και συνδεδεμένες με αυτές υποχρεώσεις. Η νέα εταιρεία θα ξεκινήσει μετά τη συμβασιοποίηση του έργου του αερολιμένα Καστελίου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο στο Ηράκλειο “Ν. Καζαντζάκης”. Αφού εγκρίθηκε η σύμβαση  παραχώρησης του αερολιμένα Καστελίου από το Ελεγκτικό Συνέδριο πλέον αναμένεται μόνο η κύρωσή της από τη Βουλή για να προχωρήσει ο νέος σχεδιασμός.

Ο κλάδος των παραχωρήσεων εξελίσσεται σε ατμομηχανή για την πορεία των κατασκευαστικών εταιριών με δεδομένο ότι τα “κλασικά” δημόσια έργα, ελλείψει κρατικής χρηματοδότησης είναι είδος υπό εξαφάνιση. Στο πλαίσιο αυτό όποιος εξασφαλίζει οδικές παραχωρήσεις , εξασφαλίζει δύναμη χρηματοδότησης, ρευστότητα και προοπτική.

Η χθεσινή ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ότι απέκτησε   το 100% σε δύο σημαντικούς οδικούς κόμβους της χώρας στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος και την εταιρεία Νέα Οδός, είναι απόδειξη της προτεραιότητας και της στρατηγικής σημασίας που έχουν οι παραχωρήσεις για την εταιρεία. Παράλληλα, θυμίζουμε ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει και το 17% της Ολυμπίας Οδού, που επίσης είναι ένας από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της χώρας.

Η Ferrovial κατείχε 33,34% στην Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος και 21,41% στην εταιρεία Νέα Οδός, τα οποία περνούν στην κυριότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ το συμφωνηθέν τίμημα των 145 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί τμηματικά σε βάθος 10ετίας, ήτοι έως το τέλος του 2028.

Η στόχευση του ομίλου στις παραχωρήσεις δεν είναι τυχαία  καθώς αυτές είναι που φέρνουν επαναλαμβανόμενες και μακροχρόνιες ταμιακές ροές, θωρακίζοντας έτσι την εταιρεία από τις δραστηριότητες στις κατασκευές που διέπονται από κυκλικότητα.

Ο όμιλος  συμμετέχει σε πληθώρα άλλων διαγωνισμών ή projects όπως η Εγνατία, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, ενώ σε συνεργασία με την Ινδική GMR (η οποία διαχειρίζεται πολλά διεθνή αεροδρόμια), συμμετέχει στο διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο της Σόφιας.

Η σύμβαση παραχώρησης για το Καστέλι εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης για το Καστέλι από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον χρειάζεται μόνο η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων, που θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα για να ξεκινήσει το έργο.

Η ανάδοχος κοινοπραξία Ariadne Airport Group (αποτελούμενη από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ινδική GMR Airports Limited)  θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν την 5ετή περίοδο κατασκευής που θα είναι η περίοδος Τ1 και στη συνέχεια, περίπου στις αρχές του 2024, θα αναλάβουν τη λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρομίου. Θα κατέχει το 54% και το Δημόσιο το 46%. Το management θα το έχει η εταιρεία παραχώρησης. Το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει ως σήμερα το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, πίσω μόνο από το Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας.

ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ: Παρουσία σε 16 χώρες

Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι από τους πλέον πολυσχιδείς κατασκευαστικούς ομίλους της ελληνικής (και όχι μόνο) επικράτειας, με εντυπωσιακή εμπειρία απαιτητικών έργων, μεγάλο ανεκτέλεστο και παρουσία πλέον σε 16 χώρες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή.

Συγκαταλέγεται μέσα στους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας (ασχέτως κλάδων)  με πάνω από 5.000 εργαζόμενους και ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ, ο οποίος έχει κάνει – μέσα στα χρόνια της κρίσης – επενδύσεις πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.

Διαθέτει κατασκευαστικό ανεκτέλεστο περίπου 2 δισ. ευρώ, έχοντας ηγετική θέση σε σειρά κρίσιμων κλάδων της ελληνικής οικονομίας, όπως οι υποδομές, η παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, διαχείρισης απορριμμάτων, μεταλλείων αλλά και ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στη ΓΕΚ Τέρνα ο «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος» και η «Νέα Οδός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΓΕΚ Τέρνα: «Ψήφο εμπιστοσύνης» στις προοπτικές της εταιρείας δίνει η Eurobank Equities

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πλώρη προς την κορυφή έχει βάλει η ΓΕΚ Τέρνα: Ποια μεγάλα έργα διεκδικεί


ΣΧΟΛΙΑ