• Business

    ΓΕΚ Τέρνα: «Ψήφο εμπιστοσύνης» στις προοπτικές της εταιρείας δίνει η Eurobank Equities

    • NewsRoom
    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή


    Σε αύξηση της τιμής στόχου της ΓΕΚ Τέρνα στα 6,70 ευρώ, από 4,80 ευρώ προηγουμένως, προχώρησε η Eurobank Equities, δίνοντας σύσταση αγοράς (buy) για τη μετοχή.

    Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Eurobank Equities, η αύξηση της τιμής στόχου είναι απόρροια της βελτίωσης της αποτίμησης του κλάδου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αλλά και του προφίλ ρίσκου της εταιρείας.

    Την ίδια ώρα, όπως επισημαίνεται, οι κατασκευαστικές δαπάνες στην Ελλάδα αυξάνονται και η ΓΕΚ Τέρνα βρίσκεται σε καλή θέση για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες.

    Να σημειωθεί ότι  ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει επιτύχει υπερδιπλασιασμό εσόδων και διπλασιασμό καθαρών κερδών την τελευταία δεκαετία, με δραστηριότητα στην κατασκευή, την ενέργεια, τις συμβάσεις παραχώρησης και το real estate και με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Περιστέρη, έχοντας τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στην κατασκευαστική αγορά, διπλάσια σχεδόν από αυτή της Ελλάκτωρ.

    Ειδικά στον κλάδο των Παραχωρήσεων, η ΓΕΚ έχει αναλάβει ένα ικανό χαρτοφυλάκιο τριών μεγάλων οδικών έργων, με επενδυμένα ίδια κεφάλαια περίπου 230 εκατ. ευρώ, δύο εκ των οποίων (Νέα Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) έχουν περάσει στον αποκλειστικό της έλεγχο (το τρίτο έργο είναι η συμμετοχή στην Ολυμπία Οδό).

    Η Νέα Οδός έχει στην ευθύνη της την Ιόνια Οδό, μήκους 196 χλμ., από Αντίρριο έως Ιωάννινα (ανισόπεδος κόμβος με Εγνατία Οδό) και τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, μήκους περίπου 172,5 χλμ., από τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, μετά τα Καμένα Βούρλα, έργα που έχουν ολοκληρωθεί.

    Η εταιρεία Οδός Κεντρικής Ελλάδος έχει στην ευθύνη της τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος έχει υλοποιηθεί στο μεσαίο τμήμα του Ξυνιάδα – Τρίκαλα (79 χλμ.) και απομένει το βόρειο, Τρίκαλα – Εγνατία Οδός και το νότιο Λαμία – Ξυνιάδα.

    Ως προς το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, ή Ε 65 όπως επίσης ονομάζεται, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ και μένει να εγκριθεί η σχετική σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και της ΓΕΚ από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή ώστε το έργο να ξεκινήσει.

    Για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, προϋπολογισμού περίπου 400 εκατ. ευρώ, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότησή του.

    Ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα απέκτησε τον έλεγχο των δύο εταιρειών παραχώρησης εξαγοράζοντας αρχικά τα μερίδια της ισπανικής ACS Group έναντι συνολικού τιμήματος 66 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια της επίσης ισπανικής Ferrovial.

    Την ίδια στιγμή στον τομέα των κατασκευών, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία (9μήνου) το τρέχον κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου είναι περίπου 1,201 δισ. ευρώ διατηρώντας την προοπτική υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας και υψηλών ταμειακών ροών στην επόμενη περίοδο.

    Το επόμενο διάστημα θα προστεθεί ανεκτέλεστο 910 εκατ. ευρώ (από το νότιο τμήμα του Ε65 και το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης – σύμβαση παραχώρησης) και θα ακολουθήσει και το βόρειο τμήμα του οπότε θα αυξηθεί περαιτέρω.

    Το Μετρό αλλάζει τις ισορροπίες στις κατασκευές

    Βάσει των ανακοινώσεων των αποτελεσμάτων 6μήνου η Ελλάκτωρ έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων 1,9 δισ. ευρώ, η J&P 1,1 δισ. ευρώ και η Intrakat 500 εκατ. ευρώ.

    Το επόμενο διάστημα η κατάταξη των τεσσάρων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων με βάση το ανεκτέλεστο και τα έσοδα δύναται να διαφοροποιηθεί, έπειτα από την ανάθεση της κατασκευής του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, η οποία αναμένεται, εκτός απρόοπτου, το 2019.

    Τη μάχη για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 δίνουν οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι σε συνεργασία με ξένους ομίλους και συγκεκριμένα, η Τέρνα (θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα για τις κατασκευές) συνεργάζεται με την VinciSiemens, η Άκτωρ (θυγατρική της Ελλάκτωρ για τις κατασκευές) με τις Ansaldo Hitachi RailItaly και η J&P Άβαξ με τις Ghella και την AlstomTransport.

    Στην περίπτωση κατά την οποία ανάδοχος για το έργο του Μετρό αναδειχθεί η ΓΕΚ Τέρνα, για πρώτη φορά, θα ηγηθεί στον κλάδο, έχοντας το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο και στη συνέχεια και έσοδα.

    Σε επόμενη φάση η μάχη των κατασκευαστικών ομίλων για τις μεγάλες υποδομές θα συνεχιστεί με το έργο της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δις. ευρώ, για το οποίο ωστόσο δεν δύναται να γίνει ασφαλής πρόβλεψη ως προς το χρονοδιάγραμμα ανάθεσής του. Στο διαγωνισμό που έχει ξεκινήσει το υπουργείο Υποδομών για τα δύο τμήματα του έργου εκδήλωση ενδιαφέροντος εκδήλωσαν: Για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, 163 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ, που θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ), ΓΕΚ Τέρνα, J&P Άβαξ, Vinci Concession – Vinci Highways και Μυτιληναίος – Acciona (Ισπανία). Για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη, 22 χιλιομέτρων, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) αιτήσεις κατέθεσαν οι Άκτωρ, Τέρνα, J&P Άβαξ, Shikun & Binui Limited (Ισραήλ) και Μυτιληναίος – Intertoll- Acciona. Το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο με τη διαδικασία να μην έχει ακόμα εκκινήσει.

    Πιθανότατα πριν από τον ΒΟΑΚ να προχωρήσει η υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, με προϋπολογισμό περίπου 400 εκατ. ευρώ. Στον ανταγωνιστικό διάλογο που διεξάγεται συμμετέχουν Ελλάκτωρ, Τέρνα και Μέτκα. Νέο κατασκευαστικό αντικείμενο θα υπάρξει όταν κλείσει η διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι και από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, εφόσον προχωρήσουν.

    Ενέργεια

    Στον τομέα της ενέργειας η συνολικά εγκατεστημένη ισχύ της ΓΕΚ σε ΑΠΕ είναι 1286 MW και άλλα 120 MW σύντομα θα αρχίσουν να κατασκευάζονται στην Ελλάδα, ενώ στον τομέα του real estate ολοκλήρωσε και πούλησε πρόσφατα στην Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ σύγχρονο κτήριο γραφείων στο κέντρο της πρωτεύουσας της Βουλγαρίας.

    Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα το 2007 είχε συνολικά έσοδα 428 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 36 εκατ. ευρώ και το 2017 αντιστοίχως 1.186 εκατ. ευρώ και 70 εκατ. ευρώ. Με βάση το τζίρο και το ανεκτέλεστο έργων η σειρά μεταξύ των τεσσάρων κατασκευαστικών ομίλων είναι διαμορφωμένη ως εξής: Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, J&PΆβαξ και Intrakat.

    Στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η κεφαλαιοποίηση της ΓΕΚ είναι 444,7 εκατ. ευρώ και της Ελλάκτωρ 217 εκατ. ευρώ, ενώ η Intrakat έχει υψηλότερη (29,9εκατ. ευρώ) από την J&PΆβαξ (26,3 εκατ. ευρώ).



    ΣΧΟΛΙΑ