• Business

    Υπέρ του Νίκου Πατέρα για το πάρκο Ριζάρη ο Χάρης Δούκας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Χάρης Δούκας-Νίκος Πατέρας

    Χάρης Δούκας-Νίκος Πατέρας


    Υπέρ της μετακίνησης του νέου σταθμού Ευαγγελισμού της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας κατά 70 μέτρα, δηλαδή της πρότασης του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα, τέθηκε ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας κατά τη διάρκεια της χθεσινής του συνέντευξης στην ΕΡΤ.

    Μάλιστα, ο κ. Δούκας επέλεξε η συνέντευξη, η οποία ήταν η πρώτη που έγινε εφ΄ολης της ύλης, να πραγματοποιηθεί στο Πάρκο Ριζάρη, σε μία απόπειρα να αναδείξει τη σημασία του ως ενός από τους λίγους εναπομείναντες χώρου πρασίνου στην Αθήνα.

    Πιο συγκεκριμένα, ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων, που τονίζει διαρκώς την ανάγκη για την ύπαρξη πρασίνου στην πρωτεύουσα ανέφερε σχετικά με τα εργοτάξια της Γραμμής 4 στα Εξάρχεια και το Πάρκο Ριζάρη:

    «Θέλω μετρό στα Εξάρχεια, θέλω και δέντρα όμως στα Εξάρχεια, όπως θέλω μετρό στη Ριζάρη και δέντρα στη Ριζάρη, θέλω μετρό και δέντρα παντού.

    [Το Πάρκο Ριζάρη] είναι χώρος πρασίνου και πλέον έχουμε λίγους στην Αθήνα. Το πράσινο μια επιλογή πολύ σημαντική, δεν είναι απλά Lifestyle, αλλά επιβίωση. Στην πόλη μας έχουμε μόνο 11% πράσινο, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 30%».

    Αναλυτικότερα, για την πρόταση του ισχυρού άνδρα του εφοπλισμού, ο κ. Δούκας πρόσθεσε:

    «Αν [ο σταθμός] γίνει ακριβώς 70 μέτρα πιο πέρα, τότε έχουμε μία πολύ μεγάλη ευκαιρία. Αυτή είναι να προχωρήσει ένα σημαντικό έργο με τη μικρότερη δυνατή στο οικοσύστημα που έχει φτιαχτεί, το οποίο είναι πολύ σημαντικό.

    Για αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι η προσπάθεια των κατοίκων και πολλών επιφανών, όπως του κυρίου Νίκου Πατέρα, του κυρίου Νίκου Δένδια και άλλων σημαντικών είναι αξιοσημείωτη, διότι είναι ένας αγώνας έχει σαν έμφαση το πράσινο που είναι ζωή».

    Ενώ σχετικά με την πρόταση (σ.σ. Μετακίνηση του σταθμού προς την Εθνική Πινακοθήκη) που έχει κατατεθεί από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, που κατασκευάζει μαζί με τις Ghella και Alstom τη Γραμμή 4 σχολίασε:

    «Τίποτα δεν είναι δύσκολο, και επειδή είναι μία λύση που είναι ρεαλιστική και οικονομικά εφικτή. Είναι μία πολύ μεγάλη αλλαγή και για αυτό και την προτείνουμε».

    Η μάχη των κατοίκων και του Νίκου Πατέρα για το Πάρκο Ριζάρη

    Στην παρούσα φάση εκκρεμεί να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή του ισχυρού άνδρα του εφοπλισμου, ο οποίος μαζί με τους κατοίκους της περιοχής, προσπαθεί να βρεθεί μία λύση ώστε να γίνει και ο νέος σταθμός στον Ευαγγελισμό, αλλά και να διασωθούν τα 230 του Πάρκου Ριζάρη.

    Στο πλευρό του στέκονται έμπρακτα με υπομνήματα προς το ΣτΕ ισχυρά πολιτικά πρόσωπα. Αυτά εκτός από τον υπουργό εθνικής άμυνας, είναι ο νυν δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, αλλά και ο προκάτοχός του Νικήτας Κακλαμάνης.

    Στην εν λόγω προσφυγή επισημαίνεται ότι οι κάτοικοι και οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν είχαν το 2017 την κατάλληλη ενημέρωση για το τι θα γίνει ακριβώς κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Γραμμής 4. Τονίζεται, επίσης, ότι δημιουργείται σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα στην Αθήνα, καθώς θα απομακρυνθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα 230 δέντρα.

    Η δε εναλλακτική πρόταση, στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Δούκας, έχει παρουσιαστεί από την ΑΒΑΞ στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ (αναθέτουσα αρχή του έργου), αλλά φαίνεται πως έχει απορριφθεί καθώς το κόστος της είναι ασύμφορη. Μάλιστα, όπως έχει αναφέρει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews το αρχικό της κόστος ήταν στα 5 εκατ. Ευρώ, αλλά μέσα σε λίγες εβδομάδες αυτή δεκαπλασιάστηκε.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κώστας Μπακογιάννης ενημερώθηκε για την πρόταση αυτή ύστερα από την κατάθεση της προσφυγής του Νίκου Πατέρα και είχε ζητήσει με υπόμνημά του να ληφθεί σοβαρά υπόψη ως εναλλακτική λύση.

    Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση από το ΣτΕ με εισηγητή τον Χρήστο Ντουχάνη, φαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες να αποτελεί μία μέση λύση. Βάσει των όσων είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews αναγνωρίζεται το γεγονός ότι θα δημιουργηθεί σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, αλλά δε βρίσκει κάποια πρόβλημα  στον τρόπο με τον οποίο έγινε η διαβούλευση του 2017.

    Διαβάστε επίσης

    Μετρό: Ντρίπλα ΑΒΑΞ για να κρατήσει το πριμ των 57 εκατ. ευρώ

    Η «φάμπρικα» των προσφυγών μπλοκάρει έργα 1,2 δισ. ευρώ

    Υπουργείο Υποδομών: Οι νέες προτεραιότητες – Γιατί αναιρούνται προηγούμενες ηγεσίες



    ΣΧΟΛΙΑ