Ιωάννης Παν. Βοτσαρίδης, CEO Interlife
Για τις προκλήσεις που αντιμετώπιζει η ασφαλιστική αγορά, για το θεσμικό πλαίσιο Solvency II που αλλάζει το τοπίο, για την ανάγκη δημιουργίας ασφαλιστικής συνείδησης, για τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών, αλλά και για την πορεία της εταιρίας μίλησε στο mononews.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της “INTERLIFE Ασφαλιστική”, κ. Ιωάννης Βοτσαρίδης.
Συνέντευξη στη Νατάσα Σπαντιδάκη
Ποιες τάσεις οδηγούν την εγχώρια ασφαλιστική αγορά ιδίως μέσα στην κρίση;
Μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης ο Ασφαλιστικός Κλάδος πιστεύω ότι θα αρχίσει να ανακάμπτει το 2017, όπως δείχνουν και τα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου του 2016 και του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Οι εξελίξεις, όμως, θα εξαρτηθούν άμεσα από τη γενικότερη τάση της οικονομίας και τις προοπτικές Ανάπτυξης που διαγράφονται για το 2017, δεδομένου ότι τα ποσοστά θα είναι πολύ χαμηλότερα του πήχη του 2,7% που έχει βάλει η κυβέρνηση.
Όσον αφορά την προσαρμογή του Κλάδου στις απαιτήσεις του Solvency II, πιστεύω ότι η κατάσταση αρχίζει να ομαλοποιείται, χωρίς να αποκλείονται κάποιες ανακατατάξεις, όπως συγχωνεύσεις ή κλεισίματα εταιριών που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές.
Στο επίπεδο της Ασφαλιστικής ζήτησης, παρά την πολύ χαμηλή καταναλωτική δυνατότητα των νοικοκυριών, κάποιοι Κλάδοι αναμένεται να ανακάμψουν μέσα στην Κρίση, όπως πχ ο Κλάδος Υγείας.
Γενικότερα, θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε ότι ο αθέμιτος ανταγωνισμός στον Κλάδο σε επίπεδο τιμών τείνει να μειωθεί την τελευταία διετία, ενώ παγιώνεται η αντίληψη ότι τα υπερβολικά χαμηλά ασφάλιστρα είναι, επί της ουσίας, πτωχευτικά. Φτάσαμε στο σημείο «μηδέν» και κάποιες εταιρίες αντέδρασαν και επανήλθαν σε πιο υγιή τιμολόγια.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι μεταξύ των προβλημάτων στον Κλάδο συνεχίζει να καταγράφεται η χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα, που μας κατατάσσει στη χώρα με τη χαμηλότερη κατά κεφαλήν ασφαλιστική δαπάνη στη ζώνη του Ευρώ, ενώ σε τεχνικό επίπεδο, παραμένουν οι στρεβλώσεις στον Κλάδο από τις μεθοδεύσεις των bancassurance και των αθέμιτων τεχνικών ανταγωνισμού που αυτές εφαρμόζουν.
Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τα μειωμένα εισοδήματα του μέσου καταναλωτή, πώς επιχειρείτε να απευθυνθείτε στο μέσο Έλληνα ;
Στα χρόνια της Κρίσης η INTERLIFE προσάρμοσε τα προϊόντα και τα τιμολόγιά της στις δυνατότητες των καταναλωτών. Δημιουργήσαμε προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου που τιμολογούνται με το μήνα ή και με τη μέρα, ενώ διευκολύνουμε τις διαδικτυακές πληρωμές. Στον τομέα της Ασφάλισης Υγείας διαθέτουμε Νοσοκομειακά Προγράμματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας περίθαλψης από 5€ την εβδομάδα. Τέλος, έχουμε δώσει μεγάλη έμφαση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη με δράσεις σε επίπεδο Κοινωνικό, φιλανθρωπικό και πολιτιστικό.
Ποιος είναι ο κλάδος ασφάλισης που σύμφωνα με τη γνώμη σας παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην Ελλάδα σήμερα αλλά και στο άμεσο μέλλον;
Με τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί ο Κλάδος της Ασφάλισης Υγείας αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση (ήδη πέρυσι είχε σημειώσει άνοδο πάνω από 500%) διότι η δημόσια υγεία εμφανίζει τεράστια κενά και αδυναμίες. Η INTERLIFE, έγκαιρα προετοιμασμένη εδώ και μια πενταετία, διαθέτει ένα πολύ ανταγωνιστικό πρόγραμμα, το New Υγεία Maximum, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη και σε πολύ χαμηλά εισοδήματα και διαθέτει ολοκληρωμένες λύσεις Νοσοκομειακής περίθαλψης στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα, ειδικά προγράμματα για μη ασφαλισμένους, εξωνοσοκομειακή περίθαλψη, επιδόματα, ασφάλιση ατυχήματος κ.α., είτε για μεμονωμένους πελάτες, είτε για οικογένειες.
Εκτός από την Υγεία, άλλοι Κλάδοι που πιστεύω ότι θα κινηθούν ανοδικά, είναι η Αστική Ευθύνη και η Νομική Προστασία, ενώ και οι Ασφαλίσεις Ζωής είναι πιθανόν να παρουσιάσουν άνοδο, δεδομένης της κατάρρευσης των κρατικών συντάξεων, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας Επαγγελματικών Ασφαλιστικών Ταμείων.
Πιστεύετε ότι οι ασφαλιστικές μπορούν να ανταποκριθούν στη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη;
Ήδη, οι περισσότερες Ασφαλιστικές Εταιρίες ανταποκρίνονται επαρκώς στις τεχνολογικές εξελίξεις, με την πλήρη ψηφιοποίηση των λειτουργιών τους. Η INTERLIFE πχ προσφέρει συγκεκριμένα ψηφιοποιημένα προγράμματα για την διευκόλυνση των διαμεσολαβητών / συνεργατών της στην έκδοση ενός συμβολαίου, ενώ ανάλογες διευκολύνσεις παρέχονται και στους πελάτες της, προκειμένου να παρακολουθούν τη διευθέτηση του φακέλου τους, να πραγματοποιούν ψηφιακές πληρωμές κ.α. Παράλληλα, το Τμήμα Πληροφορικής της εταιρία, παράγει Τεχνογνωσία και in house ψηφιακά προϊόντα. Τέλος, το Τμήμα Ζημιών υποστηρίζεται από ένα διαδικτυακό, πλήρως εξελιγμένο, πρόγραμμα διαχείρισης σε online επικοινωνία με τα υποκαταστήματα και τους συνεργάτες, παρέχοντας έμμεση πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για κάθε στάδιο εξέλιξης των διαδικασιών.
Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις βοηθούν τις εταιρίες που μπορούν να τις εκμεταλλευτούν, ώστε να μειωθεί ο χρόνος απασχόλησης των εργαζομένων και έτσι να αξιοποιηθεί καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό.
O ασφαλιστικός κλάδος αποτελεί ευκαιρία καριέρας για νέους, καταρτισμένους και ικανούς;
Η INTERLIFE είναι από τις λίγες εταιρίες που τα τρία τελευταία χρόνια, και εν μέσω βαθειάς Ύφεσης, αυξάνει το προσωπικό της (αύξηση του αριθμού των εργαζομένων στην Εταιρία κατά 63% στη διάρκεια της 5ετίας 2011-2016).
Πιστεύουμε ότι ο Κλάδος θα έχει ισχυρή ανάπτυξη στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον, δεδομένου ότι στην Ελλάδα τώρα μόλις αρχίζει να αναπτύσσεται η ασφαλιστική συνείδηση. Η αναζήτηση ικανών και καταρτισμένων στελεχών από τον ειδικότερο χώρο των οικονομικών επιστημών, του marketing και της πληροφορικής είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας και πιστεύω και στις προτεραιότητες πολλών υγιών Εταιριών του Κλάδου.