• Business

    Οι ναυτιλιακές υπηρεσίες συμβάλουν κατά 6,3 δις δολάρια στην οικονομία της Αγγλίας


    Νέα έρευνα δείχνει τη Μεγάλη Βρετανία να ηγείται στον τομέα των προσφερόμενων ναυτιλιακών υπηρεσιών όπως στη θαλάσσια ασφάλιση, στα ναυλοσύμφωνα, στις νομικές υπηρεσίες αλλά και στην εκπαίδευση. Ο τομέας των θαλάσσιων υπηρεσιών συμβάλλει κατά 4,4 δισ λίρες (6,3 δις δολάρια) στην οικονομία της Μεγάλης Βρετανίας, τοποθετώντας την έτσι ως αδιαμφισβήτητο ηγέτη στον χώρο της ναυτιλίας.
    Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται σήμερα από το City of London Corporation, προκύπτει ότι περισσότερα από 10.000 άτομα απασχολούνται στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις στην Αγγλία, τον παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της θαλάσσιας ασφάλισης, ναυλομεσιτικών, νομικές υπηρεσίες αλλά και την εκπαίδευση.

    Jeffrey Mountevans
    Ο Δήμαρχος του Σίτι του Λονδίνου Jeffrey Mountevans, ο οποίος είναι ναυλομεσίτης του γραφείου Clarkson για πάνω από 40 χρόνια, δήλωσε ότι “οι θαλάσσιες επιχειρηματικές υπηρεσίες αποτελούν ένα πολύ ισχυρό τμήμα της Μεγάλης Βρετανίας καθώς προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες, χωρίς ωστόσο να κερδίζουν την αναγνώριση που τους αξίζει. Ωστόσο, η σημασία τους για την οικονομία δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ως έθνος, με την απαράμιλλη θαλάσσια κληρονομιά μας, μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στις παγκόσμιες επιχειρήσεις αλλά και για την απαράμιλλη τεχνογνωσία στους τομείς όπως η ασφάλιση, το ναυτικό δίκαιο, τις ναυλομεσιτικές υπηρεσίες, τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, και την εκπαίδευση και την κατάρτιση.”
    “Χρειαζόμαστε” τονίζει ο κ. Mountevans “τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης αλλά και τη στήριξη από τη βιομηχανία προκειμένου να συνεχίσει διαδραματίζει ηγετικό ρόλο. Αυτό περιλαμβάνει επένδυση στις δεξιότητες των εργαζομένων μας αλλά και στην προώθηση του τομέα και της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεσματικά. Πρέπει να είμαστε τολμηροί, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση, τώρα αλλά και στο μέλλον “.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έκθεση της PricewaterhouseCoopers, η οποία κυκλοφόρησε μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την ψηφοφορία του κοινού στην Αγγλία για το εάν θα μείνει ή όχι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προέκυψε ότι το 80% με 85% των συμμετεχόντων στην ψηφοφορία προέρχονται απο τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο από το εξωτερικό.
    Οι πελάτες στη Δυτική Ευρώπη, με εξαίρεση την Ελλάδα, συνεισφέρουν κατά 16% των εσόδων για τις θαλάσσιες υπηρεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ η Σιγκαπούρη αντιπροσωπεύει το 15%. Οι επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής παράγει το 10% του εισοδήματος, η Ιαπωνία το 8%, η Κίνα μόλις το 4% και η Ελλάδα το 2%. Ποσοστό 13% προέρχεται από εγχώριους πελάτες.

    david-smith-1-690x450
    Ο David Smith, βοηθός διευθυντή της PwC, δήλωσε ότι “αυτή η έκθεση δεν αποκαλύπτει μόνο την δυναμική των ναυτιλιακών υπηρεσιών στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και τη συνέχιση της επιτυχίας τους. Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από άλλα τμήματα της βιομηχανίας τα οποία έχουν εμφανίσει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, σε ορισμένες περιπτώσεις έχει κέρδισει σημαντικό μερίδιο από τον εξωτερικό ανταγωνισμό. Ωστόσο, ο τομέας αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαία η συνεργασία των εταιριών με την Κυβέρνηση προκειμένου ο τομέας να παραμείνει στην ηγετική του θέση.”
    Η PWC προτείνει:
    – Η Μεγάλη Βρετανία να διατηρήσει και να ενισχύσει τη φήμη και την ικανότητά της στον συγκεκριμένο τομέα,
    – Η προώθηση της Μεγάλης Βρετανίας σε παγκόσμιο επίπεδο ως προορισμό για τη δραστηριοποίηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων,
    – Η βελτίωση των σχέσεων της με τις αναδυόμενες αγορές και την ηπειρωτική Κίνα, και,
    – Η διατήρηση και προστασία των υφιστάμενων πυλώνες της διασποράς των ναυτιλιακών υπηρεσιών της Μεγάλης Βρετανίας.

    maritime_london_logo

    Ο Χάρης Θεοχάρης, αντιπρόεδρος της “Maritime London”, δηλώνει ότι με την οργάνωση που διαθέτει το συγκεκριμένο κράτος δεν θα μας εκπλήξει εάν η Μεγάλη Βρετανία παραμείνει ο αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα αυτό και ενισχυθεί η τεράστια συμβολή των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην οικονομία της χώρας. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη ύφεση στην ιστορία της και είναι σαφές ότι τόσο η Μεγάλη Βρετανία όσο και η περιοχή City του Λονδίνου, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τις ναυτιλιακές υπηρεσίες επενδύοντας στην αριστεία και στην τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα”.



    ΣΧΟΛΙΑ