F

Business

Η μάχη Cosmote TV – Nova για τα 400 εκατ. της συνδρομητικής τηλεόρασης και τα 57,1 εκατ. ευρώ για τις 14 ομάδες της Σούπερ Λιγκ

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η μάχη Cosmote TV - Nova για τα 400 εκατ. της συνδρομητικής τηλεόρασης και τα 57,1 εκατ. ευρώ για τις 14 ομάδες της Σούπερ Λιγκ

M. Τσαμάζ – Ν. Σταθόπουλος


Νέα πραγματικότητα διαμορφώνει η εξελισσόμενη επιχειρηματική μάχη της Cosmote TV με τη  Nova, για τις υψηλού οπαδικού ενδιαφέροντος και σημαντικού μεριδίου στην τηλεθέαση, αθλητικές μεταδόσεις. Οι οποίες και αποτελούν το «ιερό δισκοπότηρο» της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Τόσο ο «στρατηγός» του τηλεπικοινωνιακού γίγαντα της χώρας Μιχάλης Τσαμάζ, όσο και o διεθνοποιημένης εμβέλειας dealmaker Νίκος Σταθόπουλος -που μέσω του πανίσχυρου fund της BC Partners και της «δορυφορικής» του United Group ελέγχει πιά τη Nova/Forthnet και τη Wind Ελλάς – είναι τα σημαίνοντα πρόσωπα στο ανταγωνιστικό…ντέρμπι των ανατροπών.

Ήδη, μια ισχυρή πρόγευση για τη συνέχεια, αποτελούν τα για πρώτη φορά διχοτομημένα συμβόλαια μετάδοσης των 14 ελληνικών ομάδων της Σούπερ Λιγκ 1. Καθώς και οι δυό πλευρές έχουν βάλει στο τραπέζι περίπου 57 εκατ. ευρώ συνολικά, στα οποία εκτός από τα δικαιώματα για την εφετινή σεζόν περιλαμβάνονται και ορισμένα συνοδευτικά μπόνους. Τα οποία αφορούν επί μέρους συμφωνίες με τις ομάδες, εμπορικού χαρακτήρα ή και κατάκτησης στόχων.

Το ελληνικό ποδόσφαιρο σε συνάρτηση και με τις ξένες διοργανώσεις, έρχονται να εμπλουτίσουν το αθλητικό περιεχόμενο της συνδρομητικής τηλεόρασης, που μαζί και με τα άλλα προγράμματα επιχειρεί να διευρύνει το κοινό της.

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η πλατφόρμα της Cosmote TV έχει αυτήν τη στιγμή 579 χιλιάδες συνδρομητές, ενώ η Nova στα τέλη της περσινής χρονιάς είχε 463,5 χιλιάδες συνδρομητές σε επίπεδο λιανικής και χονδρικής, περιλαμβανομένης και της Κύπρου. Οι πολύπλευρες κινήσεις που γίνονται από τον ΟΤΕ, αλλά και η νέα δυναμική που αποκτά το σχήμα Νova/Forthnet μετά από την εξαγορά της Wind, δείχνουν ότι η ενίσχυση θέσεων στα telecoms μπαίνει σε μια νέα φάση. Με τους δύο μεγαλύτερους «παίκτες» να έχουν ώς ζητούμενο τη διεύρυνση του μεριδίου Θνιτους από τη συνολική «πίτα» της ελληνικής αγοράς, που «εκφράζεται» από περίπου 1,6 εκατ. συνδρομητές εν συνόλω. Εκ των οποίων τα 1,1 εκατ. αφορούν συνδρομές τηλεόρασης των παρόχων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Πρόκειται  για μια  χαμηλό ποσοστό διείσδυσης της συνδρομής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά, σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Ωστόσο ώς ένα βαθμό αυτό οφείλεται και στην εκτεταμένη πειρατεία επί του περιεχομένου που υπολογίζεται σε περίπου 400.000 χρήστες.

Τα οικονομικά μεγέθη της ελληνικής αγοράς

Επί μέρους οικονομικά στοιχεία για τις επιδόσεις της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν δημοσιοποιεί ο ΟΤΕ. Το πράττει όμως η Nova οποία στη διάρκεια της περσινής χρονιάς έδειξε έσοδα 90,2 εκατ. ευρώ και άλλα 10,3 εκατ. ευρώ από διαφημίσεις. Γεγονός που σημαίνει περί τα 200 ευρώ ετήσια έσοδα ανα συνδρομή, η οποία  βέβαια μπορεί να μην είναι μεμονωμένη, αλλά να εντάσσεται σε ένα «πακέτο» παροχών μαζί με Ίντερνετ και τηλεφωνία.

Αν τα στοιχεία αυτά προβληθούν στο σύνολο της αγοράς, τότε το συνολικό μέγεθος της συνδρομητικής βάσης μπορεί να εκφράζει ετήσια έσοδα της τάξεως των 320 εκατ. ευρώ, που μαζί με τα διαφημιστικά έσοδα είναι σε θέση να προσεγγίζει την περιοχή των 400 εκατ. ευρώ.

Υπό αυτές τις συνθήκες το ανοικτό «στοίχημα» για Cosmote TV και Nova είναι να αυξήσουν την εμβέλειά τους στην αγορά, με «’όπλο» και τις μεταδώσεις του ελληνικού πρωταθλήματος.

Πέρσι τα συμβόλαια μετάδοσης των αγώνων είχαν κλειστεί όλα από τη Νova, έπειτα από προσωπική παρέμβαση και κατ’ ιδίαν συνομιλίες που είχε με τους ιδιοκτήτες των μεγάλων ομάδων ο Νίκος Σταθόπουλος. Τα περίπου 56 εκατ. που δαπανήθηκαν για τα δικαιώματα της Σούπερ Λιγκ 1 δεν φαίνεται να δικαίωσαν την επιλογή του, τουλάχιστον σε επίπεδο αύξησης των συνδρομών, καθώς αυτές κινήθηκαν σε ρηχά νερά. Έτσι εφέτος δεν υπήρξε η ανάλογη ζέση από την πλευρά του, σε αντίθεση με το ότι συνέβη με τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και τις διασυλλογικές διοργανώσεις.

Τα ετήσια τιμήματα για τις 14 ελληνικές ομάδες

Από την άλλη πλευρά ο Μιχάλης Τσαμάζ έβαλε για πρώτη φορά την Cosmote TV στο «κάδρο» των τηλεοπτικών μεταδόσεων το ελληνικό πρωτάθλημα. Έχει ουσιαστικά «κλειδώσει» τις οκτώ από αυτές με συμβόλαια για 1+1 χρόνο. Με ένα συνολικό ποσό που εκτιμάται για εφέτος στα 26,6 εκατ. ευρώ, αν και επισήμως δεν ανακοινώνεται το ακριβές ύψος των καταβολών.

Η Nova έχει κλείσει άλλες 5 ομάδες, στις  οποίες προεξοφλείται ότι θα ενταχθεί και ο ΠΑΟΚ εκτός απροόπτου, με το ετήσιο τίμημα των δικαιωμάτων να εκτιμάται από συγκλίνουσες πληροφορίες στα 30,5 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά δίνουν την αίσθηση, αν όχι τη βεβαιότητα, ότι μετά από την ολοκλήρωση της υπογραφής των συμβολαίων με όλες τις ομάδες, το ελληνικό πρωτάθλημα θα είναι σε θέση να ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο 11-12 Σεπτεμβρίου.

Η Cosmote TV έχει συμφωνήσει για τη μετάδοση των εντός έδρας αγώνων του Παναθηναϊκού, με ετήσιο τίμημα που λέγεται ότι είναι στα 9,5 εκατ. ευρώ. Της μορφής των 8 + 1,5 εκατ.  μαζί με μια εμπορική συμφωνία προβολής της  Cosmote, αλλά και τη μετάδοση και άλλων εκδηλώσεων του συλλόγου.

Η συμφωνία που έχει γίνει με την ΑΕΚ λέγεται ότι είναι στα 8 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ στα 1,6 εκατ. ευρώ είναι το τίμημα για τον ΟΦΗ.

Υπάρχουν ακόμη άλλες 5 ομάδες ( Βόλος, Λαμία, Απόλλωνας, Ιωνικός και Παναιτωλικός) για τις οποίες απομένει μόνο το τυπικό μέρος της υπογραφής. Με τη συνολική παροχή να υπολογίζεται στα 7,5 εκατ. ευρώ. Δηλαδή στο 1,5 εκατ. ευρώ ανά ομάδα.

Η Nova έχει συμφωνήσει για τις εντός έδρας μεταδόσεις του Ολυμπιακού, με ένα ετήσιο τίμημα 12+1 εκατ. ευρώ μαζί το μπόνους στόχων για τη ομάδα του Πειραιά.

Τα συμβόλαια για τον Αστέρα Τρίπολης και τον Ατρόμητο είναι στα 1,7 εκατ. ευρώ το κάθε ένα, ενώ στα 1,6 εκατ. ευρώ είναι η συμφωνία με τον ΠΑΣ Γιάννενα.

Για τον Άρη φαίνεται να υπήρξε αναπροσαρμογή με τα εφετινά δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης να κινούνται στα 3,5 εκατ. ευρώ, μαζί με τις συνοδευτικές, εμπορικού χαρακτήρα συμφωνίες που κλείστηκαν.

Στον ΠΑΟΚ λέγεται ότι η πρόταση είναι στα 9 εκατ. ευρώ για εφέτος, αλλά εκείνος ζητάει περισσότερα και μένει να διακριβωθεί το τι τελικά θα συμβεί.

Σε αντίθεση με τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ 1, οι μεταδόσεις του Κυπέλλου Ελλάδος που πέρσι τις είχε η Cosmote TV, είναι επί του παρόντος άστεγες. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ματς της δεύτερης κατηγορίας.

Πάντως στο όλο πάζλ των εξελίξεων, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Cosmote TV κατάφερε να διατηρήσει για μια ακόμη τριετία το επίζηλο Champions League, μαζί με το Europa και το νεοσύστατο Conference League.Το εν λόγω συμβόλαιο διεκδικήθηκε και για λογαριασμό της Nova, με την Cosmote TV να κερδίζει τη «μάχη» με μια προσφορά λίγο κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ. Από τη δική του πλευρά το Mega του Βαγγέλη Μαρινάκη με τίμημα περί τα 15 εκατ. ευρώ, πήρε τα δικαιώματα για την (παράλληλη) μετάδοση ενός αγώνα Champions League, κάθε Τετάρτη.

Στο «μέτωπο» των Ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου η Nova πήρε από την Cosmote TV την Ισπανία και τη Γερμανία, χάνοντας την Ιταλία. Η ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αγγλική Premier League παραμένει για την εφετινή σεζόν στην Cosmote, αλλά για το διάστημα της τριετίας που ακολουθεί τα δικαιώματα πέρασαν στα χέρια ατζέντη. Δίνοντας την αίσθηση ότι η συνέχεια θα είναι στη Νοva…

Διαβάστε επίσης

Το FIA World Rally Championship (WRC) αποκλειστικά στην COSMOTE TV και την επόμενη χρονιά



ΣΧΟΛΙΑ