• Business

    Η «έκρηξη» της ζήτησης έφερε τις πρώτες… ελλείψεις – Δεν προλαβαίνουν τις παραγγελίες τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

    Ζήνα Μαυροειδή


    Οι πρώτες… ελλείψεις άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά

    Κυρίως γιατί οι προμηθευτές αδυνατούν να ανταποκριθούν στη ραγδαία αύξηση της ζήτησης σε συγκεκριμένους κωδικούς, με την ανάλογη ταχύτητα. Είναι ενδεικτικό πως χθες, σε ηλεκτρονικό κατάστημα μεγάλου σούπερ μάρκετ με πανελλαδική παρουσία, δεν υπήρχε η δυνατότητα παραγγελίας σε πατάτες, γιατί προφανώς είχαν εξαντληθεί…

    Έμπειρα στελέχη θεωρούν δεδομένο πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν περισσότερες ελλείψεις, κυρίως στα προϊόντα που εισάγονται από το εξωτερικό. Η Ελλάδα, όπως λένε, λόγω του μικρού πληθυσμού, δεν είναι προτεραιότητα για τα μεγάλα εργοστάσια του εξωτερικού, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται πρώτα μεγαλύτερες αγορές.

    Επιπλέον, η εγχώρια παραγωγή έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και δεν μπορεί να καλύψει μια τόσο απότομη αύξηση της ζήτησης.

    «Δεν είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε μια τόσο μεγάλη κλιμάκωση της ζήτησης», σημειώνουν χαρακτηριστικά και αναρωτιούνται τι θα συμβεί τις επόμενες δυο εβδομάδας, που τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά.

    Σύμφωνα με την επικεφαλής του e-fresh.gr, Ζήνα Μαυροειδή, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να προσελκύουν όλο και περισσότερους καταναλωτές. Εκτιμάται πως, τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες, οι παραγγελίες στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν αυξηθεί κατά περίπου 40%, ενώ έχουν τετραπλασιασθεί οι νέοι πελάτες. Ειδικά, τα αντισηπτικά και τα απολυμαντικά «φεύγουν εν ριπή οφθαλμού», μόλις αναρτηθούν στις πλατφόρμες και δεν προλαβαίνουν να αντικατασταθούν με άλλα.

    Η απότομη αύξηση της ζήτησης έχει επιπτώσεις και στους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών. Πλέον, τα περισσότερα καταστήματα παραδίδουν τουλάχιστον δυο μέρες μετά την υποβολή της παραγγελίας από τον πελάτη, όταν, μέχρι πρότινος, παρέδιδαν σχεδόν αυθημερόν.

    Η κα. Μαυροειδή αναμένει να ενταθεί η στροφή προς τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, όσο θα αυξάνονται τα κρούσματα και θα εντείνεται η ανησυχία για την μετάδοση του ιού. Μάλιστα, η ίδια σκοπεύει να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού, προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στα νέα δεδομένα που
    δημιουργούνται.

    Όπως λέει, η σημερινή κατάσταση είναι δυσκολότερη ακόμη και από την περίοδο των capital controls, καθώς τα σούπερ μάρκετ καλούνται να διαχειριστούν πιο περίπλοκα ζητήματα, που δεν αφορούν μόνο στην τροφοδοσία της αγοράς, αλλά αφορούν και στην ασφάλεια του προσωπικού τους.

    Στο πλαίσιο αυτό, η e-fresh.gr έλαβε επιπλέον μέτρα ασφαλείας, πέραν όσων εφάρμοζε ήδη. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί των φορτηγών φοράνε μάσκες και γάντια όταν παραδίδουν τα ψώνια στα σπίτια των καταναλωτών, ενώ αλλάζουν γάντια μετά από κάθε δρομολόγιο και, παράλληλα, πλένουν τα χέρια με αντισηπτικό μετά από κάθε παράδοση.

    «Πέρα από την ασφάλεια του προσωπικού, τα παραπάνω μέτρα κάνουν και τους πελάτες να νιώθουν πιο άνετα και περισσότερο ασφαλείς. Είναι τόσο μεγάλος πλέον ο φόβος, που υπάρχουν περιπτώσεις πελατών που δεν άνοιγαν την πόρτα, αλλά ζητούσαν από τον οδηγό να αφήσει τα ψώνια στην πόρτα τους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.



    ΣΧΟΛΙΑ