ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ιδιωτικά νησιά στις Κυκλάδες και στο Ιόνιο θα ακολουθήσουν το μοντέλο ανάπτυξης της κρουαζιέρας – Ποιοι εφοπλιστές κατέχουν ιδιωτικά νησιά
Μια χαμένη δεκαετία φαίνεται να είναι για τον Πειραιά ο τομέας της κρουαζιέρας καθώς είναι το το δεύτερο από τα 15 μεγαλύτερα σε επιβάτες κρουαζιέρας λιμάνια της Μεσογείου που στη δεκαετία 2010-2019 καταγράφει μία μείωση έστω και μικρή (-4%) στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας. Μείωση μεγαλύτερη (-14%) το ίδιο διάστημα καταγράφει και το λιμάνι του Ντουμπρόβνικ .
Την μεγαλύτερη αύξηση στη δεκαετία 2010-2019 καταγράφει η Μασσαλία (+167%) ενώ πρώτο λιμάνι σε απόλυτο αριθμό επιβατών είναι βέβαια η Βαρκελώνη με 3.137.918 επιβάτες. Ο Πειραιάς βρίσκεται το 2019, στην όγδοη θέση με 1.098.091 επιβάτες.
Όπως αναφέρουν οι αρθρογράφοι του Porteconomics.eu Θάνος Πάλλης, Αιμιλία Παπαχρήστου και Γιώρος Βαγγέλας ενώ η κρουαζιέρα και τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο επανεξετάζουν το μέλλον τους σε μια νέα “κανονικότητα» το PortE Economics παρουσιάζει τα 15 κορυφαία λιμάνια στη Μεσόγειο Θάλασσα για το 2019 καθώς και τις τάσεις σε σύγκριση με το 2018 και την εξέλιξη της κρουαζιέρας κίνηση επιβατών από τις αρχές της δεκαετίας του 2010.
Το 2019, τα κορυφαία 15 λιμάνια φιλοξένησαν 22,74 εκατομμύρια κινήσεις επιβατών, 5,5 εκατομμύρια περισσότερα από ό, τι στις αρχές της δεκαετίας και 2,5 εκατομμύρια περισσότερα από το προηγούμενο έτος (+ 13%).
Η Βαρκελώνη ξεπέρασε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το όριο των 3 εκατομμυρίων επιβατών. Φιλοξένησε επιβατών 3,1 εκατ. (+ 3% σε σύγκριση με το 2018) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο λιμάνι κρουαζιέρας σε όλη την Ευρώπη.
Τρία Μεσογειακά λιμάνια κρουαζιέρας κατέγραψαν περισσότερες από δύο εκατομμύρια κινήσεις επιβατών το 2019, όλα με παρόμοια αύξηση 9%: Αυτά είναι τα νησιά Βαλεαρίδες, η Civitavecchia (+ 9%) και η Γένοβα / Σαβόνα.
Η Νάπολη (+36%, 1.454.023 επιβάτες) και η Σαντορίνη +32%, 980.771 επιβάτες) είναι τα δύο λιμάνια που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατών το 2019 σε σύγκριση με το 2018. Ο Πειραιάς (+ 14%) ήταν το τέταρτο λιμάνι της Μεσογείου που γνώρισε ανάπτυξη πάνω από το μέσο όρο ανάπτυξης των λιμένων στη λίστα το 2019 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.
Στις αρχές της δεκαετίας, τα κορυφαία 15 λιμάνια της Μεσογείου φιλοξένησαν πάνω από 17 εκατομμύρια μετακινήσεις επιβατών – που ήταν σχεδόν τριπλάσιο από το αντίστοιχο αριθμό του 2000. Αυτοί οι αριθμοί θεωρούσαν τα τέλη του 2019 ως «μέτρια». Και ακόμη και η αύξηση 34% του λιμανιού της Βαρκελώνης από το 2010 δεν εντυπωσιάζει όσο το +72 των Βαλεαρίδων νησιών μέσα σε μια δεκαετία, το + 83% της Βαλέτας και το + 167% της Μασσαλίας.
Τέλος τώρα που “τέλεια καταιγίδα” λόγω Covid 19 χτύπησε την κρουαζιέρα οι τρεις συγγραφείς επισημαίνουν ότι το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στο πως ο κλάδος θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και θα επιστρέψει και πάλι στα υψηλά επίπεδα δραστηριότητας των προηγούμενων χρόνων.
Τα σχέδια του ΟΛΠ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ για Κίνα: «Πλήρης επανεκκίνηση» στις εμπορικές σχέσεις – Στο τέλος της εβδομάδας οι συνομιλίες με Σι
- Ταχιάος: Προτεραιότητα η παράδοση της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά τον Φεβρουάριο του 2026
- Παναθηναϊκός: Στην Αυστραλία το 7ο τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος»
- Φιντάν: «Ιστορική και σημαντική» απόφαση για την περιοχή η διάλυση του PKK
