• Business

    Σκάνδαλο Easyjet-Airbus: Το μυστικό δείπνο στην Ελβετία, o δικηγόρος των Panama Papers και ο ρόλος μυστήριο του Κίμωνα Σωτηρόπουλου

    Στέλιος Χατζηιωάννου


    Διαβάζοντας κάποιος την ιστοσελίδα του ιστορικού ξενοδοχείου Schweizerhof στην Λουκέρνη της Ελβετίας διαπιστώνει οτι κατά την διάρκεια των τελευταίων 170 ετών που λειτουργεί, έχουν μείνει και δειπνήσει σε αυτό,  διάσημοι  μουσικοί, συγγραφείς και celebrities.

    Μεταξύ αυτών,  ο Ρώσσος συγγραφέας Λέων Τολστόι το 1857 , ο γερμανός συνθέτης της όπερας Richard Wagner το 1859 καθώς σε αυτό το ξενοδοχείο ολοκληρώνει το περίφημο έργο του Τριστάνος και Ιζόλδη, ο αμερικανός μουσικός της Blues  BB King το 2002 και ο  οδηγός της Formula 1  Lewis Hamilton το 2011.

    Όμως λιγα χρόνια μετά, ένα κρύο βράδυ του Νοεμβρίου του 2016, στο αριστοκρατικό εστιατόριο του ιστορικού ξενοδοχείου Schweizerhof, χτισμένου δίπλα στη λίμνη, στη Λουκέρνη της Ελβετίας, συναντιούνται για δείπνο κάποια πρόσωπα όχι και τόσο διάσημα.

    Πρόκειται για τον  Αντιπρόεδρο και Υπεύθυνο για τις πωλήσεις εμπορικών αεροσκαφών της Airbus, κ. Κίμων Σωτηρόπουλο, τον δικηγόρο -όπως έχε γραφτεί- των Panama Papers Marc Bonnant  και τρία στελέχη και μέτοχοι της Εasyjet. Την Carolyn McCall και τους Andrew Findlay και Warrick Brady.

    Το Λιοντάρι της Λουκέρνης αφιερωμένο στους Ελβετούς Φρουρούς που συμμετείχαν στη Γαλλική Επανάσταση μπορεί να είναι το πιο  γνωστό τουριστικό αξιοθέατο της πόλης, αλλά για τους ζάμπλουτους επισκέπτες της, τα πραγματικά αξιοθέατα είναι …οι άλλοι επισκέπτες.

    Ειδικά, αν είναι επώνυμοι δικηγόροι και το όνομά τους έχει “παίξει” στις λίστες των Panama Papers.

    Το λιοντάρι της Λουκέρνης

    Ίσως ο διάσημος δικηγόρος, της παρέας, να τράβηξε την προσοχή, καθώς το σκάνδαλο των Panama Papers είχε μόλις σκάσει , και το όνομά του ήταν το θέμα των συζητήσεων στην πόλη.

    Κάποιος πρόσεξε τη χαρούμενη παρέα και τέσσερα χρόνια μετά, φαίνεται, πως ανταποκρίθηκε στο γενναιόδωρο κάλεσμα του Sir Stelios Χατζηιωάννου.

    Ο ιδρυτής της easyjet, προσφέροντας 5 εκατ. ευρώ αναζητά τον τελευταίο μήνα αποδείξεις, ενδείξεις, πληροφορίες και στοιχεία που θα μπορούσαν να σώσουν την easyjet από το μεγάλο τσουνάμι που έφερε η πανδημία, ακυρώνοντας τη συμφωνία με την Airbus, που στη σημερινή συγκυρία είναι  επαχθής.

    Πρόκειται για τη συμφωνία ύψους 4,6 δισ. βρετανικών λιρών για 107 νέα αεροσκάφη από την Airbus (η οποία εκτείνεται μέχρι το φορολογικό έτος 2023) και ο Sir Χατζηιωάννου που ελέγχει το 34% του μετοχικού κεφαλαίου της αεροπορικής εταιρείας  θεωρεί όταν δεν ακυρωθεί, θα οδηγήσει την εταιρεία σε χρεοκοπία.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο Στέλιος Χατζηιωάννου μάλιστα έχει προτείνει τη μείωση του υπάρχοντος στόλου αεροσκαφών της EasyJet σε 250 από 318 αεροσκάφη.

    Στόχος του ιδρυτή και μετόχους της easyjet, λοιπόν σε αυτή τη φάση, είναι να αποδείξει ότι προηγήθηκαν παράνομες δοσοληψίες στις οποίες είχε βασισθεί η συμφωνία με την Airbus, ούτως ώστε, να μπορεί  να ακυρωθεί το συμβόλαιο και να υποβληθεί αγωγή κατά της Airbus για αποζημίωση, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και την αξία της easyJet ως εταιρείας.

    Γι αυτό και προσέφερε 5.οοο.000 ευρώ για πληροφορίες.

    Και κάποια στοιχεία φαίνεται πως κατάφερε να συγκεντρώσει, με τα οποία θέλει να αμφισβητήσει τα κίνητρα των στελεχών του που τότε έκλεισαν τη συμφωνία με την Airbus.

    Ο ιδρυτής της εταιρείας μάλιστα είχε ζητήσει την αποπομπή τεσσάρων ανώτατων στελεχών, συγκεκριμένα του CEO, του CFO, του προέδρου του Δ.Σ. και ακόμη εντός διευθυντή.

    Ο Warrick Brady , η Carolyn McCall και o Andrew Findlay

     

    Το μυστικό δείπνο 

    Όπως ισχυρίζεται ο Sir Stelios που έχει αποδειχθεί  σε δεινό παίκτη των αγορών,  σύμφωνα με στοιχεία που προέκυψαν από πληροφοριοδότη, συνέφαγαν το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου του 2016 στο εστιατόριο του ξενοδοχείου  Schweizerhof οι τρεις μέτοχοι και πρώην στελέχη της easyjet που κατέχουν το 15% των μετοχών της εταιρείας και τώρα καταψήφισαν την πρότασή του  γιατί, όπως λέει,  λειτουργούν ως αχυράνθρωποι υπέρ της Airbus.

    Δηλώνει “αυτό που μένει τώρα είναι να συνεχίσω την αναζήτηση των αιτιών πίσω από αυτήν την ύποπτη σχέση μεταξύ των αχρείων της easyJet και της Airbus. Η εκστρατεία μου για την εύρεση πληροφοριοδότη με αμοιβή 5 εκ. λίρες Αγγλίας, έχει ήδη αποφέρει μερικά πολύ χρήσιμα αποτελέσματα.

    Πιο συγκεκριμένα, οι αχρείοι της easyJet έκαναν χρήση των υπηρεσιών ενός αμφιλεγόμενου δικηγόρου στην Ελβετία ονομαζόμενου Marc Bonnant (για προσωπικούς λόγους και όχι προς όφελος της easyJet).

    Η απάντηση του Προέδρου των αχρείων στο ερώτημά μου εάν κάποιος από αυτούς τον έχει συναντήσει ήταν ότι η εταιρεία (easyJet) «δεν έχει εκπροσωπηθεί ποτέ από τον Marc Bonnant». Δεν ήταν όμως αυτό το ερώτημά μου.

    Μπορώ να αποκαλύψω τώρα ότι η Carolyn McCall, o Andrew Findlay και ο Warrick Brady (όλοι τους στελέχη της easyJet εκείνο το διάστημα) παρευρέθηκαν σε κρυφό δείπνο με τον Marc Bonnant στο Ξενοδοχείο Schweizerhof στη Λουκέρνη στις 17 Νοεμβρίου 2016. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus, ήταν επίσης παρών στο κρυφό δείπνο.

    Εάν αποδειχθεί ότι η συμφωνία με την Airbus είχε βασισθεί σε παράνομες δοσοληψίες, τότε μπορεί να ακυρωθεί το συμβόλαιο και να υποβληθεί αγωγή κατά της Airbus για αποζημίωση, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και την αξία της easyJet ως εταιρείας».

    Ποιος είναι ο Mark Bonnant;

     

    Marc Bonnant, ελβετός δικηγόρος

    Ποιος είναι όμως ο ελβετός δικηγόρος Mark Bonnant; Γεννημένος στις 24 Οκτωβρίου 1944 στο Καντόνι Ticino στην Ελβετία, γιος διπλωμάτη, το 1959 μετακόμισε στη Γενεύη.

    Ξεκίνησε την πρώτη του εταιρεία το 1973  στους τομείς του ποινικού δικαίου, του επιχειρηματικού δικαίου, του τραπεζικού δικαίου καθώς και στη διεθνή διοικητική και νομική αμοιβαία συνδρομή.Στην ηλικία των 41 ετών εξελέγη ο νεότερος Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου της Γενεύης και ίδρυσε την εταιρεία Bonnant & Partners το 1996.

    Έλαβε το βραβείο  du rayonnement français to 2003  για τη συμβολή του στην προώθηση και την υπεράσπιση της γαλλικής γλώσσας. Τον Απρίλιο του 2011, επίσης, για την αφοσίωσή του στη γαλλική γλώσσα, προήχθη σε Officier της Λεγεώνας της Τιμής.

    Δραστηριοποιείται στα Γαλλικά, Αγγλικά, Γερμανικά και Ιταλικά. To όνομά του ξεχώρισε, αναφέρουν οι πληροφορίες, στα Panama Papers,  όπου εμφανίστηκε όπως γράφτηκε, να διευθύνει τουλάχιστον  176 off-shore εταιρείες κελύφη που δημιουργήθηκαν από τον  Mossack Fonseca.

    Ποιος είναι ο Κίμων Σωτηρόπουλος;

     

     

    Το όνομα του μεγάλου στελέχους της κορυφαίας ευρωπαϊκής εταιρείας παραγωγής αεροσκαφών, Κίμωνα Σωτηρόπουλου μπορεί να ήταν ήδη γνωστό στην αεροπορική αγορά, αφού ήταν ο Αντιπρόεδρος της Airbus υπεύθυνος για τις πωλήσεις εμπορικών αεροσκαφών αλλά  παγκοσμίως γνωστό έγινε από τη θυμωμένη επιστολή Χαζτηιωάννου.

    Η αναφορά του Sir Στέλιος στο κρυφό δείπνο, της Λουκέρνης, στο οποίο έχει πληροφορίες ότι ο Έλληνας της Airbus ήταν παρών, και τα υπονοούμενα για τις σχέσεις της Airbus που εκπροσωπούσε το  ελληνικής καταγωγής μεγαλοστέλεχος, δημιούργησαν θόρυβο.

    Ο Κίμων Σωτηρόπουλος Μηχανικός με σπουδές στο Technical University of Braunschweig στη Γερμανία,τα τελευταία δύο χρόνια εμφανίζεται αντιπρόεδρος στην Airbus, υπεύθυνος για τις πωλήσεις εμπορικών αεροσκαφών στην Κεντρική Ευρώπη και την Κεντρική Ασία.

    Υπάρχουν αναφορές για τη δραστηριότητά του στην Airbus από το 2011 αλλά οι πληροφορίες για αυτόν είναι ελάχιστες  αφού για άγνωστους λόγους, έχει χρησιμοποιήσει τo …δικαίωμα στη λήθη για τη διαγραφή   δημοσιευμάτων από τη μηχανή αναζήτησης, πετυχαίνοντας  έτσι….να αυξήσει το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του.

    Κίμων Σωτηρόπουλος-Αντιπρόεδρος AIrbus

    Η Airbus στη δίνη των ακυρώσεων: Από τα 863 αεροσκάφη του 2019 στο ναδίρ φέτος

    Το τσουνάμι που έχει χτυπήσει το αεροπορικό οικοσύστημα δεν έχει προηγούμενο, αλλά και ούτε καν ορατότητα. Κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να επανέλθει η ζήτηση στα προ της πανδημίας επίπεδα ενώ η παύση των πτήσεων για δύο μήνες σχεδόν, και η πολύ σταδιακή και δειλή επαναφορά τους έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε όλο το αεροπορικό οικοσύστημα.

    Όλες οι αεροπορικές εταιρείες του κόσμου προχωρούν σε επαναδιαπραγματεύσεις των όρων των συμβολαίων τους και  σε ακυρώσεις των παραγγελιών τους σε Airbus και Boeing οδηγώντας του δύο μεγάλους κατασκευαστές αεροπλάνων στο απόλυτο αδιέξοδο.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι η Airbus παρέδωσε 20   αεροσκάφη τον Απρίλιο του 2020 σε σύγκριση με 93, αντίστοιχα, τον ίδιο μήνα πέρυσι και παρέδωσε συνολικά 136 αεροσκάφη από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, σε σύγκριση με 232 την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Η Airbus πέτυχε το 2019 ένα ετήσιο ρεκόρ όλων των εποχών, παραδίδοντας 863 αεροσκάφη από 800 το  2018 και 718 το 2017.

    Πριν από το COVID-19, η Airbus στόχευε αύξηση κατά 5%  στις μηνιαίες παραδόσεις 63 αεριωθούμενων αεροπλάνων το μήνα.

    Μάλιστα στόχευε να αυξήσει τις παραδόσεις από το 2021 στα 67 αεροσκάφη το μήνα   αγγίζοντας τις 1.000 παραδόσεων jet ετησίως.

    Ο βίαιος τρόπος που άλλαξε το τοπίο των αερομεταφορών η πανδημία έχει μπλοκάρει κάθε σχέδιο της εταιρείας, που συζητά απολύσεις 10.000 εργαζόμενων, κλείσιμο μονάδων και αναζητά τρόπους για να καταφέρει να επιβιώσει.

     



    ΣΧΟΛΙΑ