• Business

    H&M: Πτώση πωλήσεων 25% στο εξάμηνο στην Ελλάδα, 23% στον κόσμο

    Helena Helmersson,CEO Η&Μ

    Helena Helmersson,CEO Η&Μ


    Οι επιπτώσεις του lockdown άρχισαν να φαίνονται στις επιχειρήσεις λιανικής και ο σουηδικός όμιλος ένδυσης H&M, ανακοίνωσε πτώση πωλήσεων 23% στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν πτώση 23% στα 83,6 δις. σουηδικές κορώνες (7,9 δις. ευρώ) με ζημιές 3,063 δις. σουηδικές κορώνες (292,27 εκατ. ευρώ). Υποχώρηση η οποία οφείλεται κυρίως στις βαριές απώλειες του β’ τριμήνου, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 50% στα 28,664 δις. σουηδικές κορώνες ή 2,735 δις. ευρώ. Πάντως οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 36% σε σουηδικές κορώνες και 32% σε τοπικά νομίσματα.

    Όσον αφορά τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα, οι πωλήσεις του το β’ τρίμηνο (Μάρτιος/Μάιος 2020) υποχώρησαν στα 224 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 21,27 εκατ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 50% σε σουηδικό νόμισμα, ή 52% σε ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 που ήταν 42,95 εκατ. ευρώ, δηλαδή έχασε 21,52 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα σε επίπεδο εξαμήνου (Δεκέμβριος 2019/Μαϊος 2020), το δίκτυο των 35 καταστημάτων της H&M στην Ελλάδα, παρουσίασε  πωλήσεις 658 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 62,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή 25% χαμηλότερες με αυτές που είχε πετύχει το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

     Πιέζονται σημαντικά και τώρα οι πωλήσεις

    Και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα του μεγαλύτερου μέρος του φυσικού δικτύου του ομίλου στις χώρες που δραστηριοποιείται οι πωλήσεις του συνεχίζουν να πιέζονται σημαντικά. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το διάστημα 1-24 Ιουνίου ο τζίρος κατέγραψε απώλειες 25% σε τοπικά νομίσματα, εν μέρει εξαιτίας και του γεγονότος ότι 350 καταστήματα, δηλαδή το 7% του δικτύου, είναι ακόμη κλειστά ενώ κάποια καταστήματα λειτουργούν υπό τοπικούς περιορισμούς με μειωμένο ωράριο.

    Η CEO, του ομίλου, Helena Helmersson, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου έκανε γνωστό πως στις προτεραιότητες είναι η ψηφιοποίηση, η βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου καταστημάτων και η περαιτέρω ενοποίηση των καναλιών. Στο πλαίσιο αυτό το πλάνο προβλέπει 170 κλεισίματα καταστημάτων και περίπου 130 ανοίγματα, με αποτέλεσμα καθαρή μείωση του αριθμού των δικτύου κατά 40 φυσικά σημεία πώλησης.

     



    ΣΧΟΛΙΑ