ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση των εξαγωγών πετρελαιοειδών της Helleniq Energy προς τα Βαλκάνια από την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων. Πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας, κατά την τελευταία συνεδρίασή της έλαβε την απόφαση για την καταβολή αντιτίμου σχετικά με την παρεχόμενη υπηρεσία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου μέσω του αγωγού προϊόντων VARDAX.
Με την απόφαση αυτή της κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας, ουσιαστικά επιλύονται όλες οι εκκρεμότητες και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων, έπειτα από 12 χρόνια αδράνειας.
Ο ρόλος του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων
Ο αγωγός, μετά το ριζικό του “λίφτινγκ” δύναται να μεταφέρει 2,5 εκατ. τόνους αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου (ντίζελ, κηροζίνη και βενζίνη) ετησίως. Εκτιμάται πως θα αξιοποιηθεί κυρίως για την μεταφορά ντίζελ.
Ο αγωγός κατασκευάστηκε το 2002 με ιδιοκτήτρια την εταιρεία VARDAX -στην οποία η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο της Βόρειας Μακεδονίας το 20%- για να συνδέσει τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης με το τότε διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ (θυγατρική της HELLENiQ ENERGY), στα Σκόπια.
Εκτιμάται πως η επαναλειτουργία του αγωγού θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό και στην ενεργειακή θωράκιση των Βαλκανίων, καθιστώντας τη Βόρεια Μακεδονία ενεργειακό κόμβο με την HELLENiQ ENERGY Helleniq Energy να διευρύνει το οικονομικό της αποτύπωμα στη χώρα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο τελευταίος γύρος των μερισμάτων με διανομές 659,2 εκατ. ευρώ – Πρωταγωνίστριες οι τράπεζες στο ιστορικό ρεκόρ των 5,77 δισ.
- Ανδρέας Πετροπουλέας (Elpedison): Πάμε στα βράχια, όλη η Ευρώπη μαζί -Aδιέξοδη η άναρχη ενεργειακή ανάπτυξη
- Σπέτσες: Η αυτοψία δείχνει περιβαλλοντικό έγκλημα, οι Αγριόπετρες πνίγονται, αλλά η Φραγγιά βλέπει πρόοδο
- Γιατί το Μέγαρο Μαξίμου αναζητεί «Crisis Manager»