• Business

    H Κίνα λύγισε την Gucci – Απώλειες για τη μετοχή της μητρικής Kering

    • Bloomberg
    Φρανσουά-Ανρί Πινό, CEO Kering

    Φρανσουά-Ανρί Πινό, CEO Kering


    Τα lockdowns της Κίνας έπληξαν τα αποτελέσματα της Gucci, που διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

    Οι πωλήσεις στην Gucci, οι οποίες αντιστοιχούν σε πάνω από τα μισά έσοδα της μητρικής Kering κατά την συγκεκριμένη περίοδο, αυξήθηκαν περίπου 13% σε συγκρίσιμη βάση, δήλωσε η εταιρεία με έδρα το Παρίσι. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει αύξηση σχεδόν 19%.

    Η μετοχή της Kering καταγράφει απώλειες μέχρι και 7% στην αγορά του Παρισιού.

    Τα οικονομικά στοιχεία της Kering ανακοινώθηκαν μετά από τα ισχυρά αποτελέσματα του ομίλου LVMH και της Hermes International την περασμένη εβδομάδα. Οι γίγαντες ειδών πολυτελείας επωφελήθηκαν από την ανάκαμψη της ζήτησης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, παρά το γεγονός ότι τα lockdown που σχετίζονται με τον ιό στην Κίνα και ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσαν τις πληθωριστικές πιέσεις και τα εμπόδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

    Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Kering πέρυσι, καθώς εκεί πραγματοποιήθηκε το 38% των πωλήσεων της.

    «Η δυναμική των πωλήσεων παρέμεινε πολύ ισχυρή στους τοπικούς πελάτες στη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη ειδικότερα», είπε η Kering για τα αποτελέσματα της Gucci. «Οι επιδόσεις στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ήταν μικτές λόγω των νέων μέτρων που σχετίζονται με τον Covid στο τέλος της περιόδου, κυρίως στην ηπειρωτική Κίνα».

    Ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας Jean-Marc Duplaix είπε ότι τα θεμελιώδη στοιχεία της κινεζικής ζήτησης δεν έχουν επηρεαστεί, αλλά ότι οι περιορισμοί που σχετίζονται με τον ιό, ιδίως στη Σαγκάη, εξακολουθούν να είναι «εξαιρετικά δύσκολοι». Μάλιστα, χαρακτήρισε την τρέχουσα κατάσταση του lockdown στη χώρα πιο σοβαρή από το περασμένο καλοκαίρι.

    Εμπλοκή στο διαδίκτυο

    Προβλήματα σημειώθηκαν και στις διαδικτυακές λειτουργίες του ομίλου μετά το κλείσιμο μιας αποθήκης στη Σαγκάη. «Δεν υπήρξε, θα έλεγα, μια στροφή στο διαδίκτυο που είχαμε παρατηρήσει στην προηγούμενη κατάσταση όσον αφορά το lockdown», είπε η Claire Roblet, η οποία επιβλέπει τις σχέσεις με τους επενδυτές.

    «Η αδυναμία της Gucci οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υψηλότερη έκθεση του brand στην Κίνα, η οποία παρά την έντονη κινεζική Πρωτοχρονιά μειώθηκε σημαντικά τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Μαρτίου, καθώς τα lockdown επηρέασαν την κυκλοφορία και προκάλεσαν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα», επισήμαναν οι αναλυτές της Deutsche Bank, Matt Garland και Adam Cochrane.

    Τα συνολικά έσοδα της Kering αυξήθηκαν κατά περίπου 21% το τρίμηνο σε συγκρίσιμη βάση. H Yves Saint Laurent σημείωσε το μεγαλύτερο άλμα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται περίπου 37%, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προηγούμενες προβλέψεις για ανάπτυξη 24%. Η Bottega Veneta ξεπέρασε επίσης τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

    Διαβάστε ακόμη:

    Hermes: Η ζήτηση για τσάντες και ρούχα εκτίναξε τις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο

    Louis Vuitton: Εκτίναξη των πωλήσεων κόντρα στον πόλεμο στην Ουκρανία



    ΣΧΟΛΙΑ