• Business

    Ενεργειακή ακρίβεια και αυξήσεις των πρώτων υλών «ροκάνισαν» την κερδοφορία της 3 Άλφα

    • Άννα Διανά
    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου και ο γενικός διευθυντής, Κωνσταντίνος Καραγεωργίου

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου και ο γενικός διευθυντής, Κωνσταντίνος Καραγεωργίου


    Η ενεργειακή ακρίβεια και τα αυξημένα κόστη διανομής αλλά και οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας «ροκάνισαν» την κερδοφορία της Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ.

    Η 3 Άλφα, όπως είναι η εμπορική της ονομασία, που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά οσπρίων, το 2021 είδε τα κέρδη προ φόρων να περιορίζονται στο 2,9% των καθαρών πωλήσεων, δηλαδή στα 793.573,35 ευρώ από 2,975 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 ή 10,64% επί των καθαρών πωλήσεων του 2020.

    Ανάλογη πορεία ακολούθησαν και τα κέρδη μετά φόρων τα οποία συρρικνώθηκαν στα 623.263,26 ευρώ ή 2,28% επί των καθαρών πωλήσεων, έναντι 2,265 εκατ. ευρώ ή 8,10% επί των καθαρών πωλήσεων του 2020, ενώ τα EBITDA μειώθηκαν στο 1,5 εκατ. ευρώ -5,49% επί των καθαρών πωλήσεων- από 3,69 εκατ. ευρώ ή 13,19% επί των καθαρών πωλήσεων.

    Όπως επισημαίνεται από τη διοικηση της εταιρείες στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2021, που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ το αρνητικό αποτύπωμα των πληθωριστικών πιέσεων στην κερδοφορία ήταν αποτέλεσμα της επιλογής να μην προχωρήσει σε ανατιμήσεις προϊόντων ικανές να καλύψουν την επιβάρυνση του κόστους.

    Πέρυσι οι πωλήσεις της 3 Αλφα μειώθηκαν κατά 2,25%, σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκαν στα 27,364 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου, δηλαδή τα 25 εκατ. ευρώ, αφορούσαν τη βιομηχανική δραστηριότητα, η οποία ήταν 6,75% χαμηλότερη σε σχέση με το 2020, και τα 2,3 εκατ. ευρώ, από 1,12 εκατ. ευρώ το 2020, την εμπορική.

    Ο κύριος όγκος των πωλήσεων έγινε στην εγχώρια αγορά με κύριους πελάτες σούπερ μάρκετ, χονδρεμπόρους αλλά και άλλα κανάλια διανομής όπως HORECA. H εταιρεία, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των οσπρίων βελτιώνει τη θέση της και στην αγορά των ρυζιών ενώ και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που φτιάχνει για λογαριασμό τρίτων αποτελούν μία δυναμική αγορά, καθώς ευνοούνται από την δυσχερή οικονομική συγκυρία.

    Για την τρέχουσα οικονομική χρήση η 3 Αλφα υλοποιεί νέα επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με καινούργια σύγχρονη συσκευαστική μηχανή που συνοδεύεται από ανιχνευτή μετάλλων, δυνατότητα αυτόματης ζύγισης και μηχανή εγκιβωτισμού, ύψους 1,150 εκατ. ευρώ.

    Επιπλέον στοχεύει στη διεύρυνση της παρουσίας της στην αγορά της HORECA, μέσω και της ενίσχυσης του δικτύου συνεργατών χονδρεμπόρων στην περιφέρεια, και διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της και του δικτύου Ελλήνων παραγωγών με ενδυνάμωση της συνεργασίας και της προώθησης των προϊόντων αλλά και στην ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας.

    Διαβάστε επίσης:

    Κλαίρη Καραχάλιου (3 άλφα): Έως και 3 μήνες καθυστέρηση στις παραδόσεις των πρώτων υλών

    Moira Moses: Η σιδηρά κυρία πίσω από την Pepco που βάζει δύσκολα στον Απόστολο Βακάκη

    Γιάννης Βασιλάκος (Κωτσόβολος): Το crash test της Κύπρου, πιλότος για επέκταση στα Βαλκάνια



    ΣΧΟΛΙΑ