Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Γραμμή 4: Εντός του μήνα εκδικάζεται στο ΣτΕ η προσφυγή του Νίκου Πατέρα για το Πάρκο Ριζάρη

Νικόλαος Πατέρας, Εφοπλιστής, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος Αττικό Μετρό Α.Ε.

Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να εκδικαστεί στο ΣτΕ η προσφυγή του εφοπλιστή Νικόλαου Πατέρα για το πάγωμα των έργων της Γραμμής 4 του Μετρό στο Πάρκο Ριζάρη σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στην εκτέλεση των έργων.

Η Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία και είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια προχώρησε στην πρόσληψη εξειδικευμένου δικηγορικού γραφείου, το οποίο είναι «ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με έδρα στο Κολωνάκι.

Το εν λόγω γραφείο καλείται να αντικρούσει την προσφυγή του εφοπλιστή, ο οποίος επικαλείται ότι τα εργοτάξια που θα εγκαταστήσει η ΕΡΕΤΒΟ, η οποία έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες, θα έχουν ως συνέπεια να ξεριζωθούν εκατοντάδες έργα, ενώ απειλείται και ένας από τους λιγοστούς πόλους πρασίνου στην Αθήνα.

Υπενθυμίζεται, ωστόσο, πως τον περασμένο Μάρτιο ο Δήμος Αθηναίων υπέγραψε μαζί με την Αττικό Μετρό, την Ανάπλαση Α.Ε. Και το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ένα μνημόνιο συνεργασίας το οποίο αφορά μεταξύ άλλων τη μεταφύτευση δένδρων από τα εργοτάξια της Γραμμής 4, αλλά και τη φύτευση νέων δένδρων.

Σημειώνεται ότι το εργοτάξιο στο Πάρκο Ριζάρη αποτελεί ένα από τα κομβικότερα σημεία για την πορεία της Γραμμής 4, η οποία κατασκευάζεται από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom έναντι 1,2 δισ. Ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2029, και έχει μείνει αρκετά πίσω καθώς η ΕΡΕΤΒΟ δεν έχει κάνει τις απαραίτητες εργασίες (εντοπισμός αγωγών ύδρευσης και αναζήτηση για πιθανόν αρχαιότητες).

Η προσφυγή

Η προσφυγή στο ΣτΕ έγινε στο δεύτερο μισό του 2021 εκ μέρους του ιδρύματος Πατέρα και χαίρει της στήριξης των κατοίκων της περιοχής και του Ριζαρείου Ιδρύματος, ενώ ο εφοπλιστής είχε καταθέσει, επίσης, δύο πανεπιστημιακές μελέτες στις οποίες αναδεικνύεται η σημασία του πάρκου για την οικολογική ισορροπία του κέντρου της Αθήνας.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Πατέρας είχε ζητήσει από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών καθώς και Ενέργειας και Περιβάλλοντος τα έγγραφα που αφορούν την υλοποίηση του έργου. Αυτά είναι τα εξής:

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να απομακρυνθεί η περίφραξη που είχε εγκαταστήσει η ΕΡΕΤΒΟ στο Σεπτέμβριο του 2021 γύρω από το Πάρκο Ριζάρη, όπου και θα κατασκευαστεί ο σταθμός Ευαγγελισμός της Γραμμής 4.

Επιπλέον, ο εφοπλιστής επικαλέστηκε το γεγονός ότι το Πάρκο Ριζάρη έχει αναπλαστεί και εμπλουτίστηκε με πράσινο με χορηγία το Ιδρύματος Πατέρα το 2010, καθώς και τη γειτνίαση των γραφείων του με την εν λόγω περιοχή.

Όσον αφορά την ανάπλαση αυτή κόστισε στο Ίδρυμα 300.000 ευρώ και έγιναν οι εξής εργασίες:

Διαβάστε επίσης

Αττικό Μετρό: Φόβοι για αύξηση του προϋπολογισμού για τη Γραμμή 4

Μετρό Γραμμή 4: Τι συμβαίνει με την ΑΒΑΞ – Πότε ξεκινά το κυρίως έργο

Μετρό – Γραμμή 4: Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κολωνάκι από την Τρίτη για την κατασκευή του σταθμού