• Business

    Μετρό Γραμμή 4: Τι συμβαίνει με την ΑΒΑΞ – Πότε ξεκινά το κυρίως έργο

    ioannou kouretas

    Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Νικόλαος Κουρέτας (Αττικό Μετρό Α.Ε.)


    Αργότερα από ότι είχε ανακοινώσει η διοίκηση του Ομίλου ΑΒΑΞ ξεκινά το κυρίως έργο της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας,  το οποίο αφορά στη διάνοιξη και την εκσκαφή των σηράγγων των σταθμών, σύμφωνα με πληροφορίες. Αυτό συμβαίνει, καθώς εκτιμάται πως οι δύο μετροπόντικες που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη των σηράγγων  της νέας γραμμής του Μετρό Αθήνας δεν έχουν καν συναρμολογηθεί, και οι εκσκαφές αναμένεται να ξεκινήσουν το Α΄Εξάμηνο του 2023.

    Η εξέλιξη αυτή παρουσιάζει μία διαφορετική πραγματικότητα από τα  όσα είχε ανακοινώσει στα τέλη Σεπτεμβρίου η διοίκηση του Ομίλου, η οποία ανέφερε στα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου για τη χρήση του 2022 ότι στο δεύτερο μισό θα ξεκινήσουν τα μεγάλα έργα όπως και η Γραμμή 4, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 1,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, ο αντίκτυπος των κυρίως έργων στη Γραμμή 4 στα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΒΑΞ αναμένεται να φανεί πλέον στις χρήσεις του 2023.

    Σχετικά με την πορεία του μεγαλύτερου έργου που υλοποιείται στην Ελλάδα αυτή την περίοδο πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε, η οποία είναι η αναθέτουσα αρχή, προσθέτουν πως προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες που έχει αναλάβει ΕΡΕΤΒΟ στα φρέατα και τους σταθμούς της Γραμμής 4, ενώ είναι αρκετά πιθανό το εργοτάξιο του σταθμού «Κολωνάκι» να παραδοθεί στην Κοινοπραξία εντός των Χριστουγέννων.

    Την ίδια στιγμή και παρά τις όποιες αντιδράσεις, έχουν ξεκινήσει οι πρώτες πρόδρομες εργασίες στον σταθμό Εξάρχεια και εκτιμάται ότι θα υπάρξει επιτάχυνση τους από το νέο χρόνο.

    Πότε ξεκινά ο Όμιλος ΑΒΑΞ το κυρίως έργο

    Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή του πρώτου από τους δύο μετροπόντικες (TBM) και έχει ξεκινήσει ήδη η συναρμολόγηση του στο φρέαρ του σταθμού Κατεχάκη, ενώ αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους να καταφτάσει και ο δεύτερος στο φρέαρ της Βεΐκου Από εκεί και μετά θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα και εκτιμάται πως η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, θα ξεκινήσει τις εργασίες διάνοιξης στο πρώτο μισό του 2023.

    Υπενθυμίζεται πως το «ταξίδι» των δύο μηχανημάτων θα ξεκινήσει από τα δύο φρέατα και αυτά θα «συναντηθούν» στο εργοτάξιο του Ευαγγελισμού και στη συνέχει θα αποσυναρμολογηθούν.

    Όσον αφορά τους μετροπόντικες αυτοί έχουν κατασκευαστεί από τη γερμανική Herrenknecht AG και έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο άνω των εννέα μέτρων. Πρόκειται για μηχανήματα νέας τεχνολογίας μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η ελάχιστη δυνατή όχληση, ενώ προστατεύονται και οι υπερκείμενες κατασκευές.

    Οι δύο μετροπόντικες θα διανύσουν μία απόσταση 12,8 χλμ με στόχο την κατασκευή 15 νέων σταθμών για τη «πορτοκαλί» γραμμή του Μετρό Αθήνας. Αναλυτικότερα οι νέοι σταθμοί είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

    Οι εργασίες στα εργοτάξια

    Στην παρούσα φάση η ΕΡΕΤΒΟ πραγματοποιεί τις πρόδρομες εργασίες στους 15 σταθμούς και τα εννέα φρέατα της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας Ήδη έχει παραδοθεί στον Όμιλο ΑΒΑΞ το εργοτάξιο της Κατεχάκη και στόχος είναι κάθε εργοτάξιο που θα ολοκληρώνεται να παραδίδεται άμεσα στην ανάδοχο του κυρίως έργου.

    Με αυτό τον τρόπο η Αττικό Μετρό εξασφαλίζει την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, ενώ ακόμα και αν υπάρξουν καθυστερήσεις σε μερικά εργοτάξια, αυτές δε θα επηρεάσουν τα τμήματα που θα έχει παραλάβει η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews το επόμενο εργοτάξιο που θα παραδοθεί είναι αυτό του σταθμού στο Κολωνάκι και στόχος είναι αυτό να έχει γίνει πριν από τα Χριστούγεννα. Προσθέτουν, δε, πως η πορεία των έργων στο εν λόγω εργοτάξιο θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό εντός του τρέχοντος μήνα, καθώς μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες μετατόπισης των αγωγών.

    Όσον αφορά τα όποια εμπόδια στα εργοτάξια, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι οι εργαζόμενοι της ΕΡΕΤΒΟ έχουν σταματήσει την απεργία που διήρκησε από τις αρχές έως τα μέσα του Σεπτεμβρίου.

    Τονίζουν, δε, πως στα εργοτάξια δεν έχουν εντοπιστεί αρχαία. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι δεν αναμένεται να υπάρχουν καθυστερήσεις και παραμένει εφικτός ο στόχος για την παράδοση του έργου στα τέλη του 2030 ή τις αρχές του 2031. Υπενθυμίζεται πως οι υπογραφές για το κυρίως κατασκευαστικό έργο «έπεσαν» το καλοκαίρι του 2021 και πλέον βρισκόμαστε στον 16ο μήνα της σύμβασης.

    Διαβάστε επίσης

    Ο σταθμός Κολωνάκι ο πρώτος που θα κατασκευάσει ο ΑΒΑΞ για τη Γραμμή 4 – Πότε ξεκινούν τα έργα

    Αττικό Μετρό: Ξεμπλοκάρουν τα έργα στη Γραμμή 4 μετά από δύο εβδομάδες

    Μετρό Αθήνας: Γυρίζει σελίδα από το φθινόπωρο με έργα άνω των 4 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ