• Business

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Έχουμε προτάσεις για την Αττική Οδό – Προς το παρόν δεν τις κοιτάμε

    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


    Εν αναμονή των εξελίξεων στις υπογραφές και την εκκίνηση των νέων συμβάσεων παραχώρησης που θα αναλάβει εντός του έτους ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρός της, Γιώργος Περιστέρης ώστε να καταλήξει στον σχεδιασμό για τη θυγατρική των παραχωρήσεων.

    Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέφερε στο περιθώριο της χθεσινής τελετής παράδοσης του Ε65, ότι οι παραχωρήσεις αποτελούν έναν σημαντικό τομέα δραστηριότητας και για αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί ειδική θυγατρική για την οποία εξετάζεται ένα πλήθος σεναρίων.

    Για να καταλήξει, ωστόσο, σε κάποια απόφαση πρέπει να κλείσουν δύο σημαντικές εκκρεμότητες, οι οποίες δεν είναι άλλες από την εκκίνηση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και την παραλαβή της Αττική Οδού.

    Όσον αφορά τα ενδεχόμενα που εξετάζονται για τον κλάδο των παραχωρήσεων, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, αυτά είναι τα εξής: η έκδοση ομολογιακού δανείου, η απόσχιση και είσοδος του τομέα των παραχωρήσεων ως spin off στο Χρηματιστήριο, η πώληση μεριδίων από τις παραχωρήσεις σε μεγάλα Fund υποδομών η είσοδος ενδιαφερομένων σχημάτων των διαγωνισμών στα σχήματα παραχώρησης (σ.σ. αυτό αφορά κυρίως την Αττική Οδό και το ΒΟΑΚ).

    Μάλιστα, όσον αφορά την Αττική Οδό ο Γιώργος Περιστέρης δήλωσε για ακόμη μία φορά ότι έχουν γίνει προτάσεις από μερικούς ενδιαφερομένους που είχαν υποβάλει προσφορές στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που ολοκληρώθηκε το 2023.

    Υπενθυμίζεται ότι αυτοί ήταν οι κοινοπραξίες Mytilineos-Vinci, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ-Meridiam, Intrakat-Brisa-Rubicone, Fincop (Όμιλος Κοπελούζου)-Macquarie, καθώς και η ισπανική ABERTIS.

    Αττική Οδός και Εγνατία Οδός οι δύο σημαντικές εκκρεμότητες

    Ο Όμιλος έχει καταφέρει να επικρατήσει στις δύο σημαντικότερες οδικές παραχωρήσεις της χώρας μας, αλλά σύμφωνα με τον Γιώργο Περιστέρη η εκκίνηση τους βρίσκεται πλέον στην ευχέρεια του Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ.

    Όσον αφορά την Εγνατία Οδό, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επισήμανε ότι υπεγράφη πρόσφατα η σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ. στα τέλη του Μαρτίου) και τα επόμενα βήματα, δηλαδή το οικονομικό κλείσιμο και η κύρωση της από τη Βουλή είναι ζητήματα που άπτονται του Δημοσίου.

    Αναφέρθηκε, επίσης, και στην πορεία της συμβασιοποίησης της Εγνατίας Οδού με τον προτιμητέο επενδυτή (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis) να επιλέγεται το καλοκαίρι του 2021 και να τα χρηματοοικονομικά έγγραφα να παραδίδονται στο ΤΑΙΠΕΔ το 2023 για να καταλήξουμε στο κλείσιμο της πριν από ένα μήνα.

    Η δεύτερη εκκρεμότητα είναι η Αττική Οδός και πλέον φαίνεται ότι δεν υπάρχουν σύννεφα στον ορίζοντα καθώς απορρίφθηκε η προσφυγή των ομίλων Vinci-Mytilineos.

    Πλέον  το μόνο που απομένει είναι το ΤΑΙΠΕΔ να δώσει το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να υπογραφεί, να κυρωθεί ως νόμος του κράτους για να γίνει το οικονομικό κλείσιμο και στη συνέχεια να αναλάβει ο Όμιλος τον οδικό άξονα.

    Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου ανέφερε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι σε θέση να παραλάβει τον οδικό άξονα το φθινόπωρο του 2024, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και του υφιστάμενου παραχωρησιούχου που είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

    Η σημασία του Ε65

    Με την παράδοση των δύο τμημάτων του Ε65 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά πλέον σημαντική παρουσία στους οδικούς άξονες της Κεντρική Ελλάδας και πλέον ο αυτοκινητόδρομος δεν είναι στη μέση του πουθενά.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της εταιρείας παραχώρησης η ημερήσια κυκλοφορία την ημέρα με τα τμήματα που παραδόθηκαν χθες θα ανέρχεται στα 9.000 οχήματα την ημέρα, ενώ ήδη παρατηρείται το γεγονός ότι έχουν μηδενιστεί τα τροχαία δυστυχήματα με το Γιώργο Περιστέρη να δηλώνει ότι πλέον η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα έχει πάψει να είναι εκατόμβη οδηγών.

    Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

    Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου,  θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

    Παράλληλα θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

    Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

    Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και την Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

    Διαβάστε επίσης:

    Παραδόθηκαν τα τμήματα Καρπενήσι-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα του Ε65

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Παραδίδονται στην κυκλοφορία τα τμήματα Καρπενήσι-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα του Ε65

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Κλείνει και τα δύο μέτωπα στις παραχωρήσεις με την επικράτηση σε ΒΟΑΚ και την Αττική Οδό



    ΣΧΟΛΙΑ