• Business

    Γιώργος Καρανίκας (ΕΣΕΕ): Η χαμένη αξιοπιστία των εκπτώσεων και η ανάγκη να μπουν κανόνες

    Γιώργος Καρανίκας, Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας


    «Τάξη… στην αταξία» των εκπτώσεων και των προσφορών ζητούν οι έμποροι, οι οποίοι αντιλαμβάνονται πως όχι μόνο δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα αλλά έχουν πλήξει βαρύτατα και την αξιοπιστία των επιχειρήσεων.

    «Χρειάζεται να μπουν κανόνες… το γεγονός πως οι εκπτωτικές περιόδους ξεχείλωσαν μόνο αρνητικά έφερε», επισήμανε χαρακτηριστικά  ο πρόεδρος της ΕΣΣΕ, Γιώργος Καρανίκας στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησε με αφορμή την παρουσίαση έρευνας για την κίνηση των καταστημάτων την εορταστική περίοδο, τονίζοντας πως «ο διάλογος που ξεκίνησε με την κυβέρνηση βρίσκεται σε καλό δρόμο».

    Ο κ. Καρανίκας ανέφερε πως ο καταιγισμός προσφορών και εκπτώσεων κάνει κακό στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές, οι οποίοι δεν μπορούν να ξεχωρίσουν εάν είναι πραγματικές και υπογράμμισε την ανάγκη κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

    Δήλωσε δε πως διαχρονικό αίτημα της ΕΣΕΕ είναι οι εκπτώσεις να πραγματοποιούνται για ένα μήνα στο «τέλος εποχής» και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο.

    «Το νόημα των εκπτώσεων», είπε, «είναι η εκποίηση του στοκ. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί να υπάρχει ένα παρατεταμένο διάστημα 4 με 5 μηνών, όπου γίνονται διαρκείς εκπτώσεις».

    Ακόμη και στις προσφορές, οι οποίες υποστήριξε πως πρέπει να απελευθερωθούν, χρειάζεται σύμφωνα με τον κ. Καρανίκα να τεθεί ένα σταθερό και σαφές πλαίσιο, ώστε οι επιχειρήσεις να ανακτήσουν την αξιοπιστία τους.

    Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ στάθηκε ιδιαίτερα στην ανοδική τάση που εμφανίζουν τα πολυκαταστήματα και οι πολυεθνικές αλυσίδες σε βάρος των μικρότερων επιχειρήσεων. Κάτι που αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα της έρευνας για την κίνηση την εορταστική περίοδο, με τους μεγάλους παίκτες του χώρου να πηγαίνουν καλύτερα.

    Μια λύση για την τόνωση των ΜμΕ, πέρα από μέτρα μείωσης της φορολογίας σύμφωνα με τον κ. Καρανίκα θα ήταν η δημιουργία των open malls (ανοιχτά εμπορικά κέντρα) στα κέντρα των πόλεων.

    Τα συγκεκριμένα, δήλωσε, πρέπει να αποτελέσουν στρατηγική επιδίωξη, καθώς μπορούν να αποτελέσουν ανάχωμα στην επέλαση των διεθνών brands και των malls, φέρνοντας ως παράδειγμα την Ερμού, η οποία προσελκύει εκατομμύρια καταναλωτές.

    Τέτοιες πρωτοβουλίες εκτιμάται πως θα συμβάλουν και στην καλύτερη αξιοποίηση του τουριστικού ρεύματος προς όφελος της ΜμΕ επιχείρησης.



    ΣΧΟΛΙΑ