• Business

    Γιατί η αποτυχία για κάθε start up επιχείρηση είναι… μονόδρομος

    • NewsRoom


    Γιατί το ελπιδοφόρο ξεκίνημα μιας start-up εταιρείας, αποτελεί μια απατηλή προσδοκία, καταλήγοντας σχεδόν πάντα στην καταστροφή της; Κάτι που διαπιστώθηκε από τους ειδικούς σε επιχειρηματικά θέματα, οι οποίοι παρομοιάζουν μάλιστα, τις περισσότερες start-up επιχειρήσεις σαν έναν αθλητή που κάνει χρόνια χρήση αναβολικών και όταν τελικά τα σταματήσει, καταρρέει.

    Πιο συγκεκριμένα, ένας από τους πιο τολμηρούς επιχειρηματίας του κλάδου, o Bill Gurley ανέλυσε πλήρως τους λόγους και τις αιτίες για τις οποίες συμβαίνει αυτό. Το βασικό ελάττωμα όλων των ανερχόμενων εταιρειών, όπως υποστηρίζει ο Gurley, είναι ότι όλες αυτές οι εταιρείες έχουν λάβει πολλά χρήματα χωρίς να έχουν κάποια υποστηρικτική εκτίμηση. Οι αρχικές δηλαδή, απολαβές των εταιρειών αυτών έφεραν μαζί τους και μια σειρά προειδοποιήσεων που ο κάθε έμπειρος επενδυτής θα έπαιρνε στα υπόψιν του.

    Οι εταιρείες αυτές, συνεχίζει, στον δρόμο τους ανακαλύπτουν και άλλα εμπόδια, καθώς μετά από το πρώτο διάστημα δεν μπορούν να βγάλουν άλλα κέρδη από τις ιδιωτικές αγορές εξαιτίας των τελευταίων αυστηρών συνθηκών που επικρατούν στα τελευταία στάδια. Εκτός από αυτό, όταν έρθουν σε αυτή την κρίσιμη φάση αδυνατούν να γίνουν δημόσιες αφού τα κέρδη παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των πιο τολμηρών επιχειρηματιών του κόσμου, οι λόγοι για τους οποίους μιας start-up επιχείρηση θα φτάσει σε κατάρρευση είναι πολλοί.

    Αρχικά, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των ανερχόμενων εταιρειών στην βιομηχανική περιοχή της Silicon Valley ήταν τόσο μεγάλη ώστε οι επιχειρηματίες να θέλουν να επενδύσουν σε ανάλογες εταιρείες. Όσο όμως ο καιρός περνούσε και οι εταιρείες αυτές παρέμεναν ιδιωτικές, οι επενδυτές έπρεπε να κάνουν μια επιλογή. Η επιλογή αυτή έπρεπε να γίνει ανάμεσα στο αν θα συνεχίζουν να επενδύουν στην περαιτέρω στήριξη της εταιρείας ή αν θα επενδύσουν τελικά σε μια καινούργια; Αντίστοιχα προβλήματα αφήνουν start-up επιχειρήσεις απροστάτευτες από τους οικονομικούς “κόλπους” που πρέπει να ξεφύγουν.

    Οι ειδικοί αναφέρουν, ότι οι start-up επιχειρήσεις οφείλουν να κάνουν κάποιες αλλαγές για να μπορέσουν να δουν το μέλλον της εταιρείας τους.

    Αρχικά υποστηρίζουν, ότι οι ανερχόμενες εταιρείες πρέπει να μειώσουν τα βασικά τους έξοδα, συμπεριλαμβάνοντας ακόμη και την απόλυση πολλών εργαζομένων τους. Πολλές εταιρείες για παράδειγμα φαίνεται να σταματούν τα δωρεάν γεύματα στο προσωπικό τους ή ακόμη και την πληρωμή για τον καθαρισμό των γραφείων τους.

    Έπειτα, πολλές από τις υπάρχουσες start-ups είναι δεδομένο ότι θα αποτύχουν. Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν είναι εφικτό να θεωρούμε ότι όλες οι επιχειρηματικές ενέργειες θα είναι και επιτυχείς, κάποιες από αυτές δεν θα καταφέρουν απλώς να “περάσουν” στο επόμενο στάδιο γιατί δεν έχουν το υπόβαθρο να επιβιώσουν στον επιχειρηματικό αγώνα.

    Ακόμη ένας ακόμη λόγος που μπορεί να οδηγήσει μιας start-up επιχείρηση στο χείλος του γκρεμού είναι η κατανόηση του βασικού Target Group τους. Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες δεν γνωρίζουν καν ποιοι είναι οι πελάτες τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν ξεκάθαρους στόχους στο μυαλό τους, άρα να αποτυγχάνουν. Εάν για παράδειγμα, μια εταιρεία ανακαλύψει ότι πελάτης της είναι μια ακόμη start-up εταιρεία τότε θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά για το μέλλον της στον χώρο.

    Ο ιδρυτής του Instagram Kevin Systrom μαζί με τον Facebook CEO Mark Zuckerberg
    Ο ιδρυτής του Instagram Kevin Systrom μαζί με τον Facebook CEO Mark Zuckerberg

    Τέλος οι ειδικοί θεωρούν ότι πρέπει να εξαλειφθεί μια για πάντα η λανθασμένη εντύπωση, ότι μια μεγάλη εταιρεία θα σώσει μια start-up που κινδυνεύει να καταστραφεί. Ο λόγος είναι ότι οι μεγάλες εταιρείες που διατίθενται να το κάνουν αυτό είναι μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν δηλαδή υπάρχει ένας λόγος στρατηγικός από πίσω ή όταν υπάρχει μια πολύ καλή προσφορά. Άρα δεν μιλάμε ουσιαστικά για “σωτήρια” αλλά για παρακμή της start-up.

    Ολοκληρώνοντας οι ειδικοί συνεχίζουν να προκαλούν αναφέροντας πως η αποτυχία των start-up θα αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Παρόλα αυτά τονίζουν ότι οι εταιρείες δεν θα έπρεπε να ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς οι περισσότερες από αυτές βγάζουν τα χρήματα που χρειάζονται για την επιβίωση τους. Το σημαντικό όμως είναι να αλλάξουν την νοοτροπία τους και να μειώσουν τα λάθη τους τα οποία μπορεί να τους χρεώσουν μια σημαντική απώλεια.

    Διαβάστε επίσης: 

    http://www.mononews.gr/h-nosos-tis-kentrikis-trapezas-tis-iaponias-prosvali-ke-ton-aneptigmeno-kosmo/43065

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ