Business

Γιάννης Μαρλαφέκας: Ο επιχειρηματίας που «τα βάζει» με την Coca- Cola για την τιμή… της Ελλάδας

Γιάννης Μαρλαφέκας


Τις τελευταίες μέρες γίναμε μάρτυρες μια από τις σφοδρότερες κόντρες στην επιχειρηματική σκηνή του τόπου. Η Λουξ από κοινού με την ΕΨΑ και την Βίκος «τα έβαλε» με την Coca-Cola για την διαφημιστική καμπάνια με την χρήση εθνικών συμβόλων σε συλλεκτικές συσκευασίες (Παρθενώνας, Βουλή των Ελλήνων, Παλάτι των Ιπποτών, κα.). Το θέμα πήρε τεράστιες διαστάσεις ενώ έφθασε στο σημείο να γίνει μέχρι και πρωτοσέλιδο σε καθημερινές εφημερίδες.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες κατάφεραν μέσα από τις παραστάσεις τους στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ιδιωτικό όργανο που ρυθμίζει την αγορά) να αναγκάσουν την Coca – Cola να «μαζέψει» τη διαφήμιση ενώ άσκησαν σκληρή κριτική στη νέα υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη για την στάση που κράτησε στην υπόθεση και κυρίως «για την αδιαφορία της να εισπράξει τέλη από τη σαφή εμπορευματοποίηση των εθνικών μνημείων της χώρας».

Λουξ και ΕΨΑ, αφού η Βίκος επέλεξε να διαφοροποιηθεί στην πορεία, εμφανίζονται αποφασισμένες «να πάνε μέχρι τέλους» και να φθάσουν την υπόθεση στα Δικαστήρια. Και αυτό όπως λένε γιατί θέλουν να βάλουν φρένο στην αυθαίρετη χρήση των εθνικών μας συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος, από οποιονδήποτε στο μέλλον και όχι -σύμφωνα με τα λεγόμενά τους- γιατί ενδιαφέρονται να αποζημιωθούν. Κάτι που ούτως ή άλλως είναι ανέφικτο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο όλο εγχείρημα έχει ο Γιάννης Μαρλαφέκας. Ο επικεφαλής της Λουξ ασχολείται νυχθημερόν με την υπόθεση, την οποία «έχει πάρει προσωπικά». Άνθρωποι του στενού περιβάλλοντός του μεταφέρουν πως δεν σηκώνει κεφάλι και για ατελείωτες ώρες μελετά έγγραφα και στοιχεία, προκειμένου να σχηματίσει άποψη και να έχει ουσιαστικό λόγο στην χάραξη της στρατηγικής ενάντια στον αντίπαλο. Ως φύση επίμονος και τελειομανής θέλει με ότι καταπιάνεται να το γνωρίζει σε βάθος.

Ο 54χρονος επιχειρηματίας γνωρίζει καλά την πολυεθνική. Βρίσκεται σε ανοιχτή διαμάχη μαζί της για περίπου τέσσερις δεκαετίες και έχει κατ’ επανάληψιν καταγγείλει τις αποικιοκρατικού χαρακτήρα μεθοδεύσεις της. Υποστηρίζει μάλιστα πως έχει συνεισφέρει στον περιορισμό των αθέμιτων πρακτικών που όπως λέει εφάρμοζε χωρίς φειδώ η εταιρεία τις εποχές της ευμάρειας, όπου το χρήμα έρεε άφθονο. Φροντίζει δε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να υπενθυμίζει στους συνομιλητές του, ότι ήταν από τους βασικούς μάρτυρες κατηγορίας στην έρευνα που έκανε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά αναψυκτικών και οδήγησε στην επιβολή προστίμων εναντίον της πολυεθνικής.

Σύμφωνα με συνεργάτες του, από τη στιγμή που «άνοιξε μέτωπο» δεν πρόκειται να ησυχάσει εάν δεν δικαιωθεί. Κυρίως γιατί θεωρεί πως η συγκεκριμένη υπόθεση είναι η κορυφή του παγόβουνου στα όσα σκανδαλώδη επιχειρούνται σε βάρος της εθνικής μας κληρονομιάς. Αισθάνεται πως είναι κάτι που οφείλει να πράξει απέναντι στη χώρα, αφού βλέπει με απογοήτευση τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα να σφυρίζουν αδιάφορα… Γελάει δε με όσους σπεύδουν να του καταλογίσουν κομματικές σκοπιμότητες υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή υπερασπίστηκε την προηγούμενη υπουργού Πολιτισμού, λέγοντας πως «έκανε και με το παραπάνω το χρέος της».

Τα βλέμματα όλων στρέφονται τώρα στις επόμενες κινήσεις του πατρινού επιχειρηματία, ο οποίος έχει αποδείξει πως πετυχαίνει τους στόχους του. Άλλωστε κατάφερε μαζί με τα δυο του αδέλφια (Πλάτωνα και Κώστα) να οδηγήσει την οικογενειακή επιχείρηση που ίδρυσε ο πατέρας του πριν από 69 χρόνια στην παλαιά Πόλη της Πάτρας αρχικά και στην συνέχεια στο Κεφαλόβρυσο Αχαΐας στις πρώτες θέσεις της εγχώριας αγοράς και να βλέπει στα μάτια τα μεγαθήρια του χώρου. Και όλα αυτά από μια επαρχιακή πόλη, μακριά από το κέντρο των αποφάσεων…

Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η απόλυτη προσήλωσή του στη λεπτομέρεια. Δεν αφήνει ποτέ τίποτα στην τύχη του. Περνάει καθημερινά πάνω από 15 ώρες στα γραφεία της επιχείρησης ενώ βρίσκεται διαρκώς σε επικοινωνία με τους συνεργάτες του. Και ο ίδιος αναγνωρίζει πως είναι εργασιομανής, με αποτέλεσμα να μην βλέπει όσο θα ήθελε τη γυναίκα και τα τρία παιδιά του (δυο κόρες, ένα γιο), τα οποία λατρεύει όσο τίποτα στον κόσμο.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι της Coca – Cola στην Ελλάδα φαίνεται πως έχουν βρει τον «μπελά τους» με τον έμπειρο επιχειρηματία, ο οποίος και ως φίλαθλος του Παναθηναϊκού επιδιώκει να διαφυλάξει το «ευ αγωνίζεσθαι» στον πολύπαθο επιχειρηματικό στίβο της χώρας.


ΣΧΟΛΙΑ