• Business

    Gerry Wang (Seaspan): Η Hanjin Shipping είναι η Lehman Brothers της ναυτιλίας

    gerry wang seaspan

    Gerry Wang, διευθύνων σύμβουλος Seaspan Corp.


    Η κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, της έβδομης μεγαλύτερης ναυτιλιακής στον κόσμο, όπως φαίνεται παρομοιάζεται με την χρεοκοπία της Lehman Brothers το 2008 (που πυροδότησε την παγκόσμια οικονομική κρίση), καθώς τα σημάδια της στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πλέον απτά, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Seaspan Corp., Gerry Wang.

    Η Seaspan, που δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ, έχει χρονοναυλώσει τρία πλοία container στον πάλαι ποτέ κραταιό κορεάτικο κολοσσό και βρίσκεται σε διαδικασία επανεκτίμησης όλων των διαθέσιμων επιλογών και εξέτασης των συστημικών κινδύνων που έχουν προκύψει από την αίτηση της Hanjin για πτώχευση. Υπενθυμίζεται ότι πίσω στον Ιούνιο, ο Wang είχε απορρίψει το αίτημα της Hanjin για μειώσεις των τιμών των ναύλων των πλοίων που η τελευταία είχε ναυλώσει.

    “Η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές. Πρόκειται για μια τεράστια ατομική βόμβα. Έχει ταρακουνήσει όλη την παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού, το θεμέλιο λίθο της παγκοσμιοποίησης”, δήλωσε ο Wang.

    hanjinΤο μέγεθος της κατάστασης της ναυτιλιακής γίνεται ακόμα καλύτερα αντιληπτό όταν μιλούν οι αριθμοί. Με 93 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 79 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, να έχουν μείνει “εγκλωβισμένα” σε 51 λιμάνια σε 26 χώρες του κόσμου, το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η Hanjin έχει διαταράξει τις αλυσίδες ανεφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής, που καταστήματα ανά τον κόσμο περιμένουν να παραλάβουν εμπόρευμα πριν από τις γιορτές.

    Η μητρική εταιρεία Hanjin Group παράλληλα βρίσκεται σε διαδικασία τροφοδότησης ρευστού στην καταρρέουσα εταιρεία για να κατορθώσει εκείνη να ξεφορτώσει τα αξίας 14 δισ. δολαρίων φορτία που βρίσκονται πάνω στα φορτηγά πλοία container μήπως και δοθεί ένα τέλος σε αυτή την κατάσταση.

    Βέβαια, η Seaspan είναι μια από τις ναυτιλιακές που επηρεάζονται στο μικρότερο βαθμό και ο Wang δήλωσε πως βλέπει μια “αχτίδα φωτός” καθώς οι τιμές των ναύλων προβλέπεται να βελτιωθούν στο προσεχές μέλλον. Σημειώνεται ότι η Seaspan διαθέτει ένα στόλο που απαρτίζεται από 90 πλοία.

    “Υπάρχει μια σανίδα σωτηρίας καθώς οι τιμές των ναύλων έχουν παρουσιάσει σημάδια βελτίωσης βραχυπρόθεσμα αλλά σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα δεν είναι ακόμη γνωστό (το πώς θα διαμορφωθούν). Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αυτή η κατάσταση (της Hanjin) θα λειτουργήσει ευεργετικά για τις προμήθειες και τη ζήτηση”, τόνισε ο Wang.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Group ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα διαθέσει στην κορεάτικη ναυτιλιακή κεφάλαια ύψους 100 δισ. γουόν (90,5 εκατ. δολάρια) ως μέρος των προσπαθειών να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού που προκάλεσε η αίτηση της πτώχευσης της εταιρείας. Ο πρόεδρος της Hanjin Group, Cho Yang Ho, θα διαθέσει 40 δισ. γουόν (35,6 εκατ. δολάρια) από αυτό το ποσό, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Από την άλλη, το κόμμα Saenuri της Νότιας Κορέας ζήτησε από την κυβέρνηση να διαθέσει στη ναυτιλιακή δάνεια ύψους 100 δισ. γουόν με χαμηλό επιτόκιο σε περίπτωση που η μητρική εταιρεία παρέχει την εγγύηση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Kim Gwang Lim, βουλευτή του κόμματος Saenuri.

    hanjin shipping

    Ακόμη, όπως έγραφε νωρίτερα την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου το mononews.gr, στο λιμάνι του Long Beach, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, ολοκληρώθηκε η διαδικασία εκφόρτωσης των containers από το πλοίο Hanjin Greece που είχε ναυλώσει η Hanjin από την ελληνική Danaos Shipping, συμφερόντων του κ. Γιάννη Κούστα, το οποίο παρέμενε για μέρες “εγκλωβισμένο” λόγω της αίτησης χρεοκοπίας της κορεάτικης ναυτιλιακής.

    Το χωρητικότητας 10.100-teu Hanjin Greece (κατασκευής 2011) έδεσε στο λιμάνι του Long Beach κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, και σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρώσει την διαδικασία εκφόρτωσης των containers που μετέφερε, όμως δεν έγινε σαφές αν αυτά τα κιβώτια ήταν άδεια ή όχι.

    Κατόπιν, σειρά παίρνει ένα άλλο πλοίο που είχε ναυλώσει η Hanjin και παραμένει εδώ και μέρες κι εκείνο “εγκλωβισμένο”, το χωρητικότητας 4.280 teu Hanjin Gdynia, το οποίο πρόκειται να προσεγγίσει το Long Beach την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου. Στο ίδιο λιμάνι βρίσκεται επίσης και το χωρητικότητας 4.250-teu Hanjn Montevideo, που είναι το μοναδικό πλοίο της εταιρείας που κρατείται εκεί, παρά την προσωρινή δικαστική απόφαση που “παγώνει” όλες τις νομικές διαδικασίες κατά πλοίων της Hanjin στις Ηνωμένες Πολιτείες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/kiriakos-anastasiadis-aftes-ine-nees-stratigikes-kinisis-tis-celestyal-cruises/73799

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/minoikes-grammes-parousiasan-ta-ipsilotera-kerdi-edo-ke-44-chronia/73669



    ΣΧΟΛΙΑ