Με άνοδο 1,81% έκλεισε χθες η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, φθάνοντας στα 22,46 ευρώ και συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία από τα 22,06 ευρώ της προηγούμενης συνεδρίασης. Η αγορά υποδέχθηκε με θετικό πρόσημο τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τα έσοδα να καταγράφουν άνοδο 44% και τη λειτουργική κερδοφορία να ενισχύεται κατά 84% στο α’ εξάμηνο του 2025.

Η κεφαλαιοποίηση του ομίλου ενισχύεται εντυπωσιακά ξεπερνώντας τα 2,3 δισ. ευρώ, εν μέσω θετικών εξελίξεων σε όλα τα μέτωπα: την παρουσίαση ισχυρών οικονομικών αποτελεσμάτων, την έκδοση νέου ομολόγου και τη διεύρυνση του επενδυτικού του χαρτοφυλακίου.

1

Επιπλέον, όπως προκύπτει από τις αναλύσεις των AXIA και Pantelakis Securities, η εταιρεία διατηρεί τιμή-στόχο τα 27,40 ευρώ ανά μετοχή.

Ήδη ο Σεπτέμβριος είχε ξεκινήσει δυναμικά για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την επίσημη έναρξη των εργασιών για το αρδευτικό έργο στην Ξάνθη, προϋπολογισμού 220,5 εκατ. ευρώ, ενώ έως το τέλος του μήνα αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το αρδευτικό έργο στην Κρήτη, προϋπολογισμού 55,9 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προγραμματισμένη για το τέλος της χρονιάς, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις σταθερές χρηματικές ροές του ομίλου.

Η κίνηση-ματ: Νέο ομόλογο 500 εκατ.

Στις 9 Σεπτεμβρίου το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε το «πράσινο φως» για την έκδοση νέου κοινού ομολογιακού δανείου έως 500 εκατ. ευρώ, με κατώτατο ύψος τα 350 εκατ. και διάρκεια επτά ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες,  η κίνηση αυτή, που αναμένεται να υλοποιηθεί άμεσα, στοχεύει αφενός στην αποπληρωμή υφιστάμενων υποχρεώσεων και αφετέρου στη χρηματοδότηση του φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος του ομίλου, ύψους 10 δισ. ευρώ, καθώς και του ανεκτέλεστου συμβάσεων που προσεγγίζει τα 7 δισ. ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι ο όμιλος διατηρεί ισχυρή ρευστότητα, με ταμειακά διαθέσιμα που προσεγγίζουν τα 1,5 δισ. ευρώ, επιλέγει να απευθυνθεί στο επενδυτικό κοινό, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή του να ενισχύσει περαιτέρω την κεφαλαιακή του βάση. Επιπλέον, στην αγορά η αναμενόμενη ισχυρή ζήτηση για το νέο ομόλογο εδράζεται στο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, το οποίο προσφέρει σταθερές ταμειακές ροές και χαμηλό επενδυτικό ρίσκο.

Τα μεγέθη του α’ εξαμήνου

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2025 αναδεικνύουν τη δυναμική πορεία του ομίλου, ενισχύοντας το θετικό momentum που έχει ήδη αποτυπωθεί στην αγορά. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 1,956 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 44% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, όταν διαμορφώνονταν σε 1,263 δισ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 84%, φθάνοντας τα 317 εκατ. ευρώ, με το σχετικό περιθώριο να βελτιώνεται στο 16% από 12%.

Σε επίπεδο καθαρών κερδών, ο όμιλος παρουσίασε άνοδο 24%, με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 68 εκατ. ευρώ,  ενώ τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 87 εκατ. ευρώ από 58 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) ενισχύθηκαν στα 0,68 ευρώ, από 0,56 ευρώ πέρυσι.

Παραχωρήσεις

Η εκρηκτική αύξηση των μεγεθών προήλθε κυρίως από τον τομέα των παραχωρήσεων όπου τα έσοδα  και η κερδοφορία κατέγραψαν διπλασιασμό, αποτελώντας πλέον τη «ραχοκοκαλιά» της λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου με συμμετοχή 53% στο EBITDA του ομίλου.

Ειδικότερα, τα έσοδα ανήλθαν σε 259 εκατ. ευρώ, αυξημένα σημαντικά σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024, που ήταν 172 εκατ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) διαμορφώθηκε σε 167 εκατ. ευρώ, καθιστώντας τον τομέα Παραχωρήσεων τον πιο κερδοφόρο.

Η θετική αυτή επίδοση αποδίδεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε όλο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και, αφετέρου, στη συνεισφορά του νέου έργου παραχώρησης της Αττικής Οδού, το οποίο προσέφερε για το πρώτο εξάμηνο 89 εκατ. ευρώ σε επίπεδο adj. EBITDA.

Σε επίπεδο κυκλοφορίας, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφηκε αύξηση 4,6% στην Αττική Οδό, 7,5% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων) και 3,5% στην Ολυμπία Οδό. Με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, οι παραχωρήσεις αποτελούν πλέον τον κύριο τομέα λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου, με τη συμμετοχή τους να αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την έναρξη νέων έργων παραχώρησης.

Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται σταδιακά με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός, το αεροδρόμιο Καστελίου, τα έργα διαχείρισης υδάτων και απορριμμάτων κ.α.

Κατασκευές

Αντίστοιχα, ο τομέας των κατασκευών ενισχύθηκε με άνοδο εσόδων κατά 41% και λειτουργικής κερδοφορίας κατά 49%, επιβεβαιώνοντας το υψηλής ποιότητας ανεκτέλεστο έργων ύψους 6,3 δισ. ευρώ (από 4,1 δισ. στο τέλος του 2024).

Για τον τομέα των κατασκευών το Α’ Εξάμηνο 2025, τα έσοδα ανήλθαν σε 813 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024, που ήταν 572 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας σημαντική ανάπτυξη. Η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) διαμορφώθηκε σε 89 εκατ. ευρώ.

Η AXIA εκτιμά επίσης ότι στον κατασκευαστικό τομέα υπάρχει περαιτέρω επιτάχυνση καθώς η δραστηριότητα τροφοδοτείται από το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, το οποίο προσεγγίζει τα 7 δισ. ευρώ. Όσον αφορά το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο στις 30.06.2025, ανήλθε σε € 6,3 δισ. (€ 4,1 δισ. την 31.12.2024). Το ανεκτέλεστο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τις επόμενες περιόδους καθώς ο όμιλος αναμένει την υπογραφή νέων συμβάσεων έργου για τα οποία έχει προκριθεί (είτε ως προσωρινός είτε ως οριστικός ανάδοχος).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ποσοστό περίπου 50% του υπογεγραμμένου ανεκτέλεστου αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του ομίλου, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκιο.

Υπενθυμίζεται, πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρά στην υλοποίηση του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό – IRC, σε συνεργασία με την Hard Rock, με επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος δραστηριοποιείται ενεργά σε ενεργειακά έργα και σε ένα ευρύ φάσμα συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ, περιλαμβάνοντας οδικά έργα, φράγματα και μονάδες διαχείρισης αποβλήτων.

Σημαντικά έργα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως το The Ellinikon Mall, έχουν ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου. Υπενθυμίζεται επίσης πως ο όμιλος αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για νέο σιδηροδρομικό έργο ύψους  400 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία και ήδη βρίσκεται στο πρώτο στάδιο της επέκτασης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας.

Επίσης, παρά τις έντονες επενδυτικές κινήσεις που υλοποιεί, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξακολουθεί να διατηρεί ισχυρή χρηματοοικονομική βάση, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα και την ισορροπία στη διαχείριση του ισολογισμού του. Το προσαρμοσμένο καθαρό χρέος διαμορφώθηκε στα 3.120 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μικρή αλλά ουσιαστική μείωση σε σχέση με τα 3.259 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024. Παράλληλα, τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα  (εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων ύψους € 83 εκατ.) διαμορφώθηκαν σε  1.464 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων € 748 εκατ. σε επίπεδο Μητρικής. Σημειώνεται ότι εντός του Α’ Εξαμήνου ο Όμιλος προχώρησε στην πλήρη αποπληρωμή του ΚΟΔ 2018, ύψους € 120 εκατ. ευρώ.

Ενέργεια

Στο Α’ εξάμηνο του 2025, ο τομέας Ενέργειας (Παραγωγή & Εμπορία Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου) του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη. Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα σημείωσε αύξηση 0,6%, ενώ η μέση χονδρεμπορική τιμή ενισχύθηκε κατά 37% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών φυσικού αερίου. Στον τομέα προμήθειας, η ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ διατήρησε τα μερίδια αγοράς της, παρά τις ανταγωνιστικές πιέσεις, με μικρή μείωση στους όγκους πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης από βιομηχανικούς πελάτες.

Στην παραγωγή, η μονάδα ΗΡΩΝ παρήγαγε 0,7 TWh, καταγράφοντας μικρή μείωση λόγω προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης. Επιπλέον, ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου στην Κομοτηνή και τέθηκε σε λειτουργία, για λογαριασμό της ΔΕΗ, ο σταθμός φυσικού αερίου στην Κρήτη (Ήρων Ι), συμβάλλοντας άμεσα στη λειτουργική κερδοφορία. Σημαντική στρατηγική κίνηση αποτελεί και η δημιουργία κοινού ενεργειακού σχήματος με τη Motor Oil (50/50), με την ολοκλήρωση να αναμένεται στις αρχές του 2026, και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να λαμβάνει €128 εκατ. σε μετρητά.

Συνολικά, τα έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 899 εκατ., αυξημένα σημαντικά από τα 468 εκατ. ευρώ του α’ εξαμήνου 2024, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) διαμορφώθηκε σε 71 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Pantelakis Securities για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ράλι κερδοφορίας και τιμή στόχος τα 27,40 ευρώ

Δράμα – Αμφίπολη: Φουλ για προσφορές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ

ΒΟΑΚ: Πράσινο φως για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ