Business

Fraport-Ελ. Βενιζέλος: Είμαστε σε ετοιμότητα για τον κοροναϊό- Τι γίνεται με τις πτήσεις τράνζιτ

Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλοσ

Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»


Σε επιφυλακή και σε πλήρη συνεργασία με το ΕΟΔΥ (Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας) βρίσκονται τα αεροδρόμια της χώρας και οι αεροπορικές εταιρείες ώστε να είναι σε ετοιμότητα σε περίπτωση κάποιου κρούσματος κοροναϊού, αλλά και για να ενημερώνουν τους επιβάτες για τα προληπτικά μέτρα υγιεινής. Ωστόσο, ανεξέλεγκτες είναι και στην Ελλάδα οι πτήσεις τράνζιτ, αφού κανείς δεν γνωρίζει αν ήταν στην Κίνα οι επιβάτες που φτάνουν στην Ελλάδα από μια Ευρωπαϊκή ή άλλη πόλη.

Την ίδια στιγμή η Aegean αποφάσισε να διευκολύνει τους επιβάτες που θέλουν να αναβάλουν το ταξίδι τους, λόγω του κοροναϊού, δίνοντας τη δυνατότητα να μεταθέσουν το ταξίδι τους.

Από την πρώτη στιγμή δόθηκαν στο αεροδρόμιο της Αθήνας Ελευθέριος Βενιζέλος οδηγίες από τον ΕΟΔΥ , και δημιουργήθηκε χώρος καραντίνας, έχει γίνει η πρόβλεψη για τις άδειες των γιατρών, για την περίπτωση που υπάρξει κάποιος ασθενής στο χώρο του αεροδρομίου, ώστε . «Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στα μέτρα πρόληψης, και προσωπικής υγιεινής, τα οποία τα γνωστοποιούμε στους επιβάτες τόσο με φυλλάδια. Υπάρχουν αφίσες σε πολλά σημεία, με ενημέρωση πώς προφυλάσσονται και πώς παρακολουθεί τα συμπτώματα και που να απευθυνθεί», σημειώνει εκπρόσωπος του αεροδρομίου.

Τα πρωτόκολλα αυτά λειτουργούν από την αρχή της εμφάνισης του κοροναϊού: Η αεροπορική εταιρεία ενημερώνει αν έχει έναν ασθενή στο αεροπλάνο, τον ΕΟΔΥ, ο ασθενής οδηγείται σε ειδικό δωμάτιο και έρχεται γιατρός από τον ΕΟΔΥ να τον εξετάσει στο ειδικό δωμάτιο.

Σημειώνεται ότι θερμομετρήσεις δεν γίνονται στο Ελευθέριος Βενιζέλος τουλάχιστον προς το παρόν. Αξίζει να σημειωθεί στατιστικά σε όλες τις ιώσεις που έχουν ποτέ θερμομέτρηση δεν έχει εντοπίσει κρούσμα, αφού θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμπίπτει ο χρόνος της θερμομέτρησης με τη στιγμή που κάποιος έχει πυρετό και πολλοί λένε ότι ως μέτρο είναι υπερεκτιμημένο όσον αφορά την αποτελεσματικότητά του. Ωστόσο η θερμομέτρηση λειτουργικά κατευναστικά, στην ψυχολογία των επιβατών, αφού αισθάνονται ότι υπάρχει κάποιος έλεγχος, ακόμη κι αν δεν προσφέρει ουσιαστική βοήθεια.

Όσον αφορά στη Fraport, ο εκπρόσωπος της εταιρείας σημειώνει ότι από την πρώτη στιγμή, είναι σε στενή επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ και βρίσκονται σε ετοιμότητα, ώστε αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο να παρέχουν την ενημέρωση με φυλλάδια και αφίσες και να προωθούν  τα προληπτικά μέτρα προσωπικής υγιεινής, στους επιβάτες. Ωστόσο ακόμη τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς η τουριστική περίοδος δεν έχει ξεκινήσει, δεν είναι στο επίκεντρο της προσοχής και δεν έχουν και πτήσεις τράνζιτ, τουλάχιστον ακόμη.

Η AEGEAN, από την πλευρά της, προκειμένου να διευκολύνει τους επιβάτες της που θέλουν να μεταθέσουν σε μεταγενέστερη ημερομηνία το εισιτήριό τους, προς οποιοδήποτε προορισμό του δικτύου,  τους δίνει τη δυνατότητα να το κάνουν rebooking fees, μέχρι τις 20 Μαρτίου.

Επίσης, η εταιρεία συνεχίζει τις πτήσεις της κανονικά προς όλους τους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας,  ενώ όπως τονίζει είναι σε επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες για οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια τυχόν κριθεί αναγκαία.

Ανεξέλεγκτες οι πτήσεις τράνζιτ

Στην Ελλάδα η Air China έχει σταματήσει τις πτήσεις, καθώς δεν υπήρχε εμπορικό ενδιαφέρον και έτσι στα ελληνικά αεροδρόμια δεν έρχονται επιβάτες απευθείας από την Κίνα. Ωστόσο είναι άγνωστο τί γίνεται με τις πτήσεις τράνζιτ, αφού οι αεροπορικές εταιρείες δεν γνωρίζουν αν οι επιβάτες που φέρνουν στην Ελλάδα από μια ευρωπαϊκή πόλη, είχαν φθάσει εκεί από την Κίνα.

Στο πρόβλημα αυτό, αποδίδει ο Βάλτερ Ριτσιάρντι, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, την αύξηση των κρουσμάτων στην Ιταλία. «Όπως είπε η Ιταλία έσφαλε που δεν έλεγξε τους επιβάτες τράνζιτ από την Κίνα». Όπως εξήγησε ο ίδιος, η κυβέρνηση της Ρώμης αποφάσισε να μπλοκάρει μόνο τις απευθείας πτήσεις από την Κίνα, αλλά όχι και τις πτήσεις τράνζιτ. Με τον τρόπο αυτό, δεν υπήρχαν στοιχεία σχετικά με πολλές αφίξεις επιβατών.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, «αν ο επιβάτης έχει χρησιμοποιήσει την ίδια αεροπορική εταιρεία για τις δύο πτήσεις του τράνζιτ, η αεροπορική γνωρίζει την χώρα επιβίβασής του. Αν όμως αλλάζει αεροπορική εταιρεία στην ενδιάμεση πόλη, δεν μπορεί η δεύτερη αεροπορική εταιρεία να γνωρίζει την αρχική χώρα προέλευσης του επιβάτη».

Προς το παρόν τουλάχιστον, δηλαδή, δεν υπάρχει ενημέρωση, στα αεροδρόμια από τις αεροπορικές εταιρείες για το αν μεταξύ των επιβατών τους, υπάρχουν ταξιδιώτες που επιβιβάστηκαν στην πτήση από  μια άλλη πτήση από την Κίνα.


ΣΧΟΛΙΑ