• Business

    Fourlis: Πόσο κοστίζει στην IKEA η θαλασσοταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα

    Ο Βασίλης Φουρλής με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη στα εγκαίνια του ΙΚΕΑ στο The Mall Athens

    Ο Βασίλης Φουρλής με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη στα εγκαίνια του ΙΚΕΑ στο The Mall Athens


    Πωλήσεις μειωμένες κατά 15% έως 20% σε σχέση με το αναμενόμενο είναι ο αντίκτυπος των αναταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα στην IKEA, η οποία στην Ελλάδα λειτουργεί υπό την ομπρέλα του ομίλου Φουρλή.

    Όπως ανέφερε ο Βασίλης Φουρλής χθες, στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου logistics center του ομίλου, «από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα περισσότερο από όλες τις δραστηριότητες έχει πληγεί η IKEA, καθώς επηρεάζεται από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων σε Κίνα και Ανατολική Ευρώπη. Αν και ο κλάδος της ΙΚΕΑ κινείται ανοδικά σε σχέση με πέρσι και με το 2019, οι πωλήσεις είναι 15% – 20% χαμηλότερες σε σχέση με το αναμενόμενο».

    Στον αντίποδα, ο κλάδος των αθλητικών – όπου δίνει το παρών με τις Intersport και The Athlete’s Foot – δεν έχει αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα αποθέματα, μέχρι σήμερα, χάρη σε συμμαχίες με στρατηγικά brands, με τις πωλήσεις Απριλίου – Μαΐου να κινούνται πάνω από τους στόχους.

    Ανατιμήσεις κάτω του κόστους

    Η IKEA έχει προχωρήσει το τελευταίο εξάμηνο σε αυξήσεις τιμών «που δεν ανταποκρίνονται στην αύξηση του κόστους», της τάξης του 5% έως 6%, όταν σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου, ο ανταγωνισμός έχει προβεί σε διψήφιες ανατιμήσεις.

    Οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ ήταν το πρώτο τρίμηνο αυξημένες κατά 35,2% στα 61,8 εκατομμύρια, με τον εγχώριο τζίρο να κινείται ανοδικά κατά 58%. Το EBITDA κατήλθε στα 1,4 εκατ. από 2,6 το πρώτο τρίμηνο του 2021 και οι ζημιές προ φόρων άγγιξαν τα 2,4 εκατ. ευρώ.

    Intersport: Νέες επενδύσεις με στόχο την παράδοση εντός ημέρας

    Ο όμιλος παρουσίασε χθες το νέο logistics center στα Οινόφυτα, που εξυπηρετεί το δίκτυο καταστημάτων και το ηλεκτρονικό κανάλι των Intersport και The Athlete’s Foot και αποτελεί επένδυση 12 εκατομμυρίων. Οι νέες αποθήκες των 25 στρεμμάτων έχουν δυναμικότητα 40.000 τεμαχίων ημερησίως και διαθέτουν 5 σταθμούς παραγγελιών.

    Το κέντρο αποθήκευσης χαρακτηρίζεται από εύκολη προσβασιμότητα, ενώ είναι κατασκευασμένο για να εξυπηρετήσει και το δίκτυο προϊόντων υγείας και ευεξίας της Holland & Barrett, δραστηριότητα στην οποία εισήλθε στις αρχές του χρόνου ο όμιλος. Το νήμα θα κόψει το πρώτο κατάστημα στο retail park της Πειραιώς στο τέλος του χρόνου, με στόχο τα 100 – 120 καταστήματα σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, σε ορίζοντα πενταετίας.

    Στόχος του project που υλοποίησε η θυγατρική Trade Logistics είναι η 24ωρη παράδοση παραγγελιών home delivery και click n’ collect στα κύρια αστικά κέντρα, όπως εξήγησε ο Βαγγέλης Μπάτρης, CEO των Intersport & The Athele’s Foot. Σήμερα παραδίδεται το 30% των παραγγελιών σε 24 ώρες και στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει το 70%. Σημειωτέον ότι οι νέες αποθήκες αυξάνουν τη διαθεσιμότητα προϊόντων στα Intersport κατά 40%.

    Παράλληλα, τρέχει το πρόγραμμα ανακαινίσεων καταστημάτων της Intersport, με το 60% των 120 σημείων πώλησης να έχει ήδη προσαρμοστεί στο νέο concept – βασισμένο στο flagship κατάστημα της Ερμού – εντός του 2022. Επίσης, την προσεχή εβδομάδα μπαίνει σε λειτουργία ο «πύργος ελέγχου» τον οποίο δημιούργησε η Fourlis για να ελέγχει ποια μεταφορική εταιρεία θα αναλαμβάνει κάθε ηλεκτρονική παραγγελία.

    Οι πωλήσεις αθλητικών το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 34,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 15,7% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο. Η Ελλάδα οδήγησε τον κλάδο, με τον τζίρο κινούμενο ανοδικά κατά 31%. Το EBITDA ήταν ζημιογόνο κατά 1,5 εκατ. και οι ζημιές προ φόρων έφτασαν τα 4,4 εκατ. ευρώ.

    Η Trade Logistics δρομολογεί ακόμα μία επένδυση στο Σχηματάρι, όπου με προϋπολογισμό 6 εκατ. ευρώ θα κατασκευάσει το νέο κέντρο αποθήκευσης και διανομής της IKEA. Από τις εγκαταστάσεις των 48 στρεμμάτων – που θα είναι λειτουργικές τον Σεπτέμβριο – θα εξυπηρετείται το ηλεκτρονικό κανάλι και τα μικρότερα καταστήματα της αλυσίδας. Να σημειωθεί πως σχεδιάζονται ή είναι υπό κατασκευή τρία νέα μεσαίου μεγέθους IKEA στην Ελλάδα, με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 2 – 3 χρόνια.

    Αύξηση πωλήσεων και διεύρυνση ζημιών

    Συνολικά, ο όμιλος ήταν ζημιογόνος το πρώτο τρίμηνο, καθώς η κερδοφορία προέρχεται από το υπόλοιπο του έτους, σύμφωνα με τη διοίκηση. Συγκεκριμένα, οι ζημιές προ φόρων αυξήθηκαν στα 7,4 εκατ. από 3,5 εκατομμύρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οι καθαρές ζημιές ήταν 5,7 εκατ. και το EBIΤDA μειώθηκε σε 700 χιλ. ευρώ.

    Οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,4% στα 96,3 εκατομμύρια, την ίδια ώρα που οι πωλήσεις μέσω e-shop είδαν μικρή κάμψη και έφτασαν στα 16,8 εκατ. από 23,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Διαβάστε επίσης

    ΙΚΕΑ: Επενδύει 340 εκατομμύρια ευρώ σε ηλιακά πάρκα



    ΣΧΟΛΙΑ