• Business

    Flyover: Στη Θεσσαλονίκη σήμερα ο Νίκος Ταχιάος – Η κρίσιμη σύσκεψη για το έργο

    Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης

    Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης


    Στη Θεσσαλονίκη μεταβαίνει σήμερα ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, προκειμένου να συμμετέχει σε προγραμματισμένη σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου του υπουργείου Εσωτερικών για τις συνέπειες του Flyover Θεσσαλονίκης.

    Πρόκειται για μία πολύ  σημαντική συνεδρίαση καθώς έπεται της απόφασης του ΣτΕ, η οποία παγώνει τα έργα στο Flyover έως και τις 17 Απριλίου.

    Σε αυτή θα συμμετέχουν, επίσης, ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, καθώς και εκπρόσωποι των εταιρειών Mytilineos και ΑΒΑΞ που έχουν αναλάβει το Flyover.

    Το βασικό θέμα θα είναι το πάγωμα των έργων στο flyover ύστερα από την απόφαση του ΣτΕ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες αποδίδεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς η πρόσφατη προσφυγή έχει αυτό ως αποδέκτη.

    Αυτό συμβαίνει καθώς το  βασικό έρεισμα για την προσφυγή είναι το γεγονός ότι ο φάκελος της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που εξέδωσε το ΥΠΕΝ είναι ελλιπής, καθώς το υπουργείο δε συμπεριέλαβε τις αντιδράσεις όλων των φορέων.

    Έως πότε θα παραμείνουν κλειστά τα εργοτάξια – Σε νέες περιπέτειες το Flyover

    Σε νέες δικαστικές περιπέτειες που θα επιφέρουν μικρές ή ακόμα και μεγάλες καθυστερήσεις μπαίνει το Flyover Θεσσαλονίκης καθώς τα εργοτάξια θα παραμείνουν ανενεργά έως τις 17 Απριλίου, όταν δηλαδή συζητηθούν οι δύο αιτήσεις ακύρωσης του έργου που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών και δύο ακόμη σωματεία.

    Δεν αποκλείεται, δε, το πάγωμα των εργασιών να συνεχίσει και ύστερα από την εκδίκαση των προσφυγών, ενώ και η απόφαση του  ΣτΕ για ασφαλιστικά μέτρα δείχνει μία αρκετά σκληρή στάση εκ μέρους του.

    Σχετικά με την εξέλιξη αυτή ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος ανέφερε χθες ότι το υπουργείο είναι σε  συνεννόηση με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο εκπροσωπεί το Ελληνικό Δημόσιο στην όλη διαδικασία, ώστε το συντομότερο δυνατόν να κατατεθεί στις δικαστικές αρχές ο πλήρης φάκελος του έργου προκειμένου να προχωρήσει η εκδίκαση της Αίτησης Αναστολής.

    Πρόσθεσε, δε, ότι «η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει αυτό που είχα επισημάνει στο παρελθόν, ότι οι μόνες εκπλήξεις που μπορούν να ανακόψουν την πορεία αυτού του έργου, μπορούν να προκύψουν μόνον από δικαστική εμπλοκή.

    Θα ήθελα να τονίσω ότι στην παρούσα φάση οι πρόδρομες εργασίες βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση τους και το εργοτάξιο έχει λάβει μη αναστρέψιμη μορφή.

    Εκκρεμότητες που παρεμποδίζουν την πρόοδο και ολοκλήρωση του έργου, επιδεινώνουν την ταλαιπωρία που υφίσταται η πόλη της Θεσσαλονίκης. Για το λόγο αυτό στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επειγόμαστε να επιλυθεί το πρόβλημα.»

    Νέες καθυστερήσεις για ένα έργο που έχει ήδη λάβει παράταση

    Η απόφαση του ΣτΕ προσθέτει περισσότερο χρόνο στις καθυστερήσεις για το flyover καθώς όπως έχει ήδη γράψει το mononews, το υπουργείο υποδομών έχει εκδώσει απόφαση βάσει της οποίας το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης  του Flyover μεταφέρεται από τις 18 Δεκεμβρίου 2026 για τις 14 Μαΐου 2027.

    Μπορεί προς το παρόν η αναστολή των εργασιών στο Flyover να διαρκεί μόλις για μία εβδομάδα, αλλά αυτή ενδέχεται να παραταθεί εάν το ΣτΕ αποφασίσει να εξετάσει περαιτέρω την προσφυγή των φορέων.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για να εκδικαστεί μία υπόθεση στο ΣτΕ και να βγει η σχετική απόφαση χρειάζονται κατά μέσο όρο τρεις μήνες, ενώ θα χρειαστούν άλλοι τρεις για να καθαρογραφεί. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ημερομηνία ολοκλήρωσης του οδικού άξονα να μετακινηθεί σε ένα αισιόδοξο σενάριο για τα μέσα Νοεμβρίου του 2027.

    Ο διαγωνισμός και το έργο

    Ο διαγωνισμός για το Flyover, ένα ΣΔΙΤ αξίας 478 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε από το 2018 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2022 με ανάδοχο το σχήμα Mytilineos-ΑΒΑΞ και στη σχετική σύμβαση να υπογράφεται το Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

    Πρόκειται για μία σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) διάρκειας 30 ετών με τα τέσσερα εξ αυτών να αφορούν να αφορούν την κατασκευή του έργου και τα υπόλοιπα 26 τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

    Η ανάδοχος κοινοπραξία θα αμείβεται με πληρωμές διαθεσιμότητας, ενώ οι χρήστες του νέου οδικού άξονα δε θα χρειάζεται να πληρώνουν διόδια.

    Όσον αφορά το έργο θα διευρυνθεί η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.

    Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ.

    Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:

    • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).

    • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

    • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

    • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

    Διαβάστε επίσης:

    Flyover: Απόφαση βόμβα από το ΣτΕ – Μέχρι πότε παγώνουν τα έργα

    Υπουργείο Περιβάλλοντος: Πώς θα αντιμετωπιστεί η αυθαίρετη δόμηση με το νέο νομοσχέδιο

    Ταραχή για την εκτός σχεδίου δόμηση και το ύψος των κτιρίων – Τι σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος



    ΣΧΟΛΙΑ