• Business

    Flyover: Απόφαση βόμβα από το ΣτΕ – Μέχρι πότε παγώνουν τα έργα

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Xρήστος Σταικούρας

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Xρήστος Σταικούρας


    Με απόφαση του ΣτΕ παγώνει τις εργασίες στο Flyover Θεσσαλονίκης έως και τις 17 Απριλίου, όπως αναφέρουν πολύ καλά ενημερωμένες πηγές  στο mononews. Πιο συγκεκριμένα, το ΣτΕ αποφάσισε χθες την αναστολή των εργασιών για την κατασκευή του οδικού άξονα που κατασκευάζει η κοινοπραξία Mytilineos-ΑΒΑΞ.

    Η προσωρινή διαταγή του ανώτατου δικαστηρίου εκδόθηκε ενόψει της συζήτησης στο ΣτΕ για τις δύο αιτήσεις ακύρωσης του έργου που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών και δύο ακόμη σωματεία.

    Σύμφωνα με τοπικά μέσα ο νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου, κ. Αλέξανδρος Αδαμίδης, ανέφερε ότι με την προσωρινή διαταγή πρέπει να παύσουν όλες οι εργασίες που εκτελούνταν στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου.

    Οι αντιδράσεις και ο κίνδυνος των καθυστερήσεων

    Το εν λόγω έργο έχει δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στη συμπρωτεύουσα καθώς δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος σε συνδυασμό με τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα παραδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο και το υπουργείο υποδομών επιχειρεί ήδη να δώσει λύσεις με έξι μέτρα που ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας.

    Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα την τριπλή προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία εάν δεν απορριφθεί από το δικαστήριο, θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της παράδοσης ενός έργου πνοής, και την αύξηση του κόστους του καθώς η κατασκευαστική κοινοπραξία θα μπορεί να ζητάει αποζημιώσεις.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη έχει δοθεί η πρώτη πεντάμηνη παράταση στο έργο με το υπουργείο υποδομών να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις, γεγονός και το οποίο δίνει το δικαίωμα στην κοινοπραξία να αιτηθεί αποζημιώσεις.

    Τι αφορά το έργο και η σημασία του

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στα  30 έτη και τα πρώτα τέσσερα θα αφορούν την κατασκευή του και εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν τουλάχιστον 1000 άτομα. Τα υπόλοιπα 26 έτη κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρησή του χωρίς να υπάρχουν διόδια.

    Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:

    • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).
    • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
    • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
    • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

    Διαβάστε επίσης

    Flyover: Σύγκρουση Ταχιάου – Αγγελούδη για το έργο και κατηγορίες για «παλαιοχριστιανισμό»

    Σταϊκούρας: Τι απαντά για Flyover, φράγμα Ενιπέα και σιδηρόδρομο

    Νίκος Ταχιάος για FlyOver: «Πρέπει να διαχωρίσουμε τη δυσαρέσκεια των πολιτών που ταλαιπωρούνται, από τις αντιδράσεις λόγω ελλείμματος πολιτικού λόγου»



    ΣΧΟΛΙΑ