• Business

    Fearnley: Μείωση εκτιμήσεων για τις εταιρείες ξηρού φορτίου και προβλέψεις για την υπόλοιπη χρονιά

    • Εριέττα Κομνηνού
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Το χτύπημα που δέχθηκαν οι αξίες των πλοίων οδήγησε την Fearnley Securities στην περικοπή των εκτιμήσεων της για την καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου κατά μέσο όρο 11%.

    Η επενδυτική εταιρεία που εδρεύει στο Όσλο, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στη μείωση των εκτιμήσεων για την καθαρή αξία των φορτηγών πλοίων πενταετίας κατά 3%, για τα πλοία δεκαετίας κατά 12% και για τα πλοία 15 ετών κατά 11%.

    Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Fearnley προσδιορίζουν την αξία ενός capesize 10ετίας στα 21 εκατ. δολάρια, αλλά τονίζουν ότι η τεκμαρτή αξία του κυμαίνεται στα 17 εκατ. δολάρια, όχι μακριά από τα ιστορικά χαμηλά.

    Από τις εταιρείες του κλάδου ξηρού φορτίου, που εξετάζονται στην ανάλυση της Fearnley, η Scorpio Bulkers είναι αυτή της οποία η καθαρή αξία ενεργητικού δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα. Ειδικότερα, η επενδυτική μείωσε τις εκτιμήσεις της για την εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή, κατά 19%, στα 5,80 δολάρια ανά μετοχή.

    Αντίστοιχα, μείωσε τις εκτιμήσεις της για την NAV της Genco Shipping κατά 15%, στα 11,20 δολάρια ανά μετοχή.

    Την μικρότερη αναθεώρηση, μόλις κατά 5%, πραγματοποίησε η Fearnley για τη NAV της εταιρείας 2020 Bulkers, με την τιμή να διαμορφώνεται στις 74,7 λίρες Νορβηγίας ανά μετοχή.

    Σημειώνεται ότι οι περισσότερες εισηγμένες ναυτιλιακές της αγοράς ξηρού φορτίου είδαν τις μετοχές του να καταγράφουν δραματική πτώση κατά το τελευταίο διάστημα.

    “Μία ακόμη άσχημη ημέρα για τις μετοχές ξηρού φορτίου, που υποχώρησαν κατά μέσο όρο 13%, ενώ ορισμένες έχασαν ποσοστό μέχρι και 25%”, επισήμανε σε σημείωμα της η Fearnley για τη συνεδρίαση της Δευτέρας.

    Οι περισσότερες από αυτές έχουν καταγράψει από τις αρχές του έτους απώλειες άνω του 50%, ενώ ακόμη και οι κορυφαίες μετοχές του κλάδου, όπως αυτές της Golden Ocean και της Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, βρίσκονται κοντά στα χαμηλά του 2016, όταν τα capesize 10ετίας κοστολογούνταν στα 14-15 εκατ. δολάρια.

    Η Fearnley επισήμανε ότι θα διατηρήσει τη σύσταση “hold” για τον κλάδο ξηρού φορτίου.

    Ωστόσο, η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί κατά το 2020, οπότε ο τομέας ξηρού φορτίου θα πρέπει να βιώσει την ανάπτυξη του εμπορίου φέτος, η οποία είναι ακόμη πιθανή, σύμφωνα με την έρευνα.

    Ένα “τεράστιο” πρόγραμμα οικονομικών κινήτρων στην Κίνα και οι προσδοκίες βελτίωσης των εξαγωγών μεταλλευμάτων της Βραζιλίας από το δεύτερο τρίμηνο, είναι μεταξύ των “πιθανών αισιόδοξων σημείων” που βλέπει η Fearnley στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Η παγκόσμια ζήτηση ξηρού φορτίου είναι στενά συνδεδεμένη με την Κίνα, η οποία για παράδειγμα αντιπροσωπεύει περίπου το 70% της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως “, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου θα μπορούσε να έρθει πολύ νωρίτερα από ότι σε άλλες αγορές”, ανέφερε η εταιρεία.

    “Η ιστορία μας έδειξε ότι μεγάλα προγράμματα υποδομής στην Κίνα προκαλούν απότομες αυξήσεις στη ζήτηση ξηρού φορτίου”, τόνισε η Fearnley.



    ΣΧΟΛΙΑ