• Business

    Ανατροπή στην αγορά από τη Zara: Ενισχύει τα Lefties για να «χτυπήσει» τους Κινέζους

    • NewsRoom
    Amancio Ortega, ιδρυτής Zara

    Amancio Ortega, ιδρυτής Zara


    Η ανταγωνιστική αγορά της Fast Fashion έχει ενεργοποιήσει την ισπανική Inditex (ιδιοκτήτρια εταιρεία της Zara), καθώς κινδυνεύει να βρεθεί πίσω σε σχέση με την κινεζική Shein, η οποία “σαρώνει” σε ηλεκτρονικές πωλήσεις, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών παγκοσμίως.

    Αντιμέτωπη με την πίεση που της ασκείται από την Shein με τις πολύ φθηνές τιμές και την αποστολή των προϊόντων απευθείας στον καταναλωτή χωρίς φυσικά καταστήματα, η Inditex αποφάσισε να διευρύνει το δίκτυο καταστημάτων του οικονομικού brand «Lefties».

    Με αυτόν τον τρόπο, η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία γρήγορης μόδας στον κόσμο βάσει πωλήσεων σχεδιάζει να “χτυπήσει” της Shein.

    Παρουσία σε 16 αγορές

    Η Lefties είναι μια από τις κύριες οικονομικές εταιρείες μόδας στην Ισπανία και διεθνώς, η οποία διαθέτει και online shop.

    Αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται σε δεκαέξι αγορές (Ισπανία, Πορτογαλία, Ανδόρα, Μεξικό, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Μαρόκο, Τυνησία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αίγυπτος, Ισραήλ, Μπαχρέιν, Τυνησία, Ομάν, Ρουμανία και Τουρκία), όπου διαθέτει δίκτυο καταστημάτων στις μεγάλες πόλεις.

    Σημειώνεται ότι η ταχεία ανάπτυξη της Shein σε μία αναπτυσσόμενη διαδικτυακή αγορά χωρίς φυσικά καταστήματα, πιέζει τις μεγάλες εταιρείες λιανικής, όπως η Inditex και η σουηδική H&M, να βρουν τρόπους να ανταγωνιστούν τις τιμές της.

    Μάλιστα, στα τέλη του περασμένου μήνα, η διευθύνουσα σύμβουλος της H&M, Helena Helmersson, παραιτήθηκε ύστερα από τέσσερα και κάτι χρόνια στο «τιμόνι» του σουηδικού ομίλου, καθώς ο όμιλος δυσκολεύεται σοβαρά να αυξήσει την κερδοφορία.

    Όσον αφορά τη Zara, έχει γίνει λιγότερο ανταγωνιστική ως προς τις τιμές, από τότε που η Inditex άρχισε να κάνει αυξήσεις στη βασική της μάρκα για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους από τον πληθωρισμό και ως μέρος μιας στροφής προς πιο ποιοτικούς πελάτες.

    Ωστόσο, φαίνεται ότι “αθόρυβα” σχεδιάζει τα επόμενα στρατηγικά βήματά της.

    Η επέκταση της Lefties, η οποία πουλά τζιν στα 17,99 ευρώ, φορέματα για μόλις 7,99 ευρώ και τσάντες στα  5,99 ευρώ, αποτελεί βασικό μέρος αυτής της στρατηγικής.

    Η ανάπτυξή της, δείχνει ότι η Inditex επιθυμεί η Lefties να αποκτήσει έναν πιο ενεργό ρόλο στην αγορά, παρόλο που έχει αυξήσει με επιτυχία τα κέρδη της Zara, η οποία είναι πολύ μεγαλύτερη από τις Lefties όσον αφορά τις πωλήσεις και τον αριθμό των καταστημάτων.

    Μπροστά από την Shein στην Ισπανία

    Στην Ισπανία, όπου η Lefties διαθέτει 25 καταστήματα σύμφωνα με τον ιστότοπό της, έχει αυξήσει τους πελάτες της από περίπου 3,5 εκατομμύρια το 2019, σε 5 εκατομμύρια το 2023, γεγονός που τη φέρνει ακριβώς πίσω από τη Shein που διαθέτει 5,2 εκατομμύρια, βάσει εκτιμήσεων από την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar.

    Η παρουσία των καταστημάτων Lefties σε πολλές αναδυόμενες αγορές είναι ένας τρόπος για την Inditex να εξυπηρετεί αγοραστές που μπορεί να είναι λιγότερο πρόθυμοι να “ξεσπάσουν” στα Zara, δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Artemis Fund Managers στο Λονδίνο, το ταμείο της οποίας επενδύει στην Inditex.

    “Ο αντίκτυπος της Shein στην αγορά της γρήγορης μόδας και ο τρόπος με τον οποίο η Inditex μπορεί να την ανταγωνιστεί καλύτερα, είναι θέματα που εμφανίζονται συνεχώς σε συναντήσεις με τη διοίκηση της Inditex”, πρόσθεσε.

    Σημειώνεται ότι η Shein, η οποία δεν έχει εισαχθεί ακόμη στο χρηματιστήριο, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής ταχείας μόδας στον κόσμο, με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 18%, σύμφωνα με την Coresight Research.

    Από την άλλη, στο Instagram και στο TikTok, η Lefties χρησιμοποιεί παρόμοιες στρατηγικές με τη Shein, με μικρο-influencers στις περισσότερες αναρτήσεις της, σε αντίθεση με την υψηλή αισθητική του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Zara.

    Διαβάστε επίσης: 

    Amancio Ortega: Νέο deal στα ακίνητα για τον Mr Zara

    Shein: Γιατί οι επενδυτές γυρίζουν την πλάτη στον κολοσσό των online πωλήσεων – Πουλούν με 30% discount

    Amancio Ortega: Η νέα στρατηγική του μεγιστάνα των Zara στην αγορά ακινήτων – Βuy the dip



    ΣΧΟΛΙΑ