• Business

    Facebook: Ξεκίνησε η διορθωτική αλλαγή των όρων για την προστασία των χρηστών

    • NewsRoom
    facebook


    Με επικαιροποιημένους όρους προχωρά πλέον το Facebook, τηρώντας τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των αρχών προστασίας των καταναλωτών, οι όροι αυτοί να είναι σαφείς ως προς τον τρόπο, με τον οποίο η εταιρεία χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών της, ώστε για να καταρτίσει το «προφίλ» τους, για να μπορέσει στη συνέχεια να διευκολύνει τη στοχευμένη προβολή διαφημίσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η προστασία του καταναλωτή εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τους νέους όρους της πλατφόρμας.

    Αυτό που συμβαίνει ουσιαστικά είναι ότι το Facebook συμπληρώνει τους όρους παροχής των υπηρεσιών του με ένα κείμενο, που θα εξηγεί ότι δεν χρεώνει τους χρήστες για τις υπηρεσίες του, αλλά αυτοί, ως αντάλλαγμα, συμφωνούν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και να εκτίθενται σε εμπορικές διαφημίσεις. Στο εξής, οι όροι του Facebook θα εξηγούν σαφώς ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας βασίζεται στην πώληση στοχευμένων διαφημιστικών υπηρεσιών στους εμπόρους, με τη χρήση των δεδομένων από τα προφίλ των χρηστών του.

    Στους νέους όρους, οι υπηρεσίες της πλατφόρμας του Facebook, που βασίζονται στη χρήση των δεδομένων των χρηστών του και τις οποίες πωλεί σε τρίτους περιγράφονται λεπτομερώς. Επιπροσθέτως, δίνονται σαφείς και αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι καταναλωτές να κλείσουν τους λογαριασμούς τους, καθώς και για τους λόγους, για τους οποίους μπορούν να απενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί. Οι εξελίξεις αυτές, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, επήλθαν ύστερα από διασάφηση του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook προς τους χρήστες, σε γλώσσα κατανοητή και απλή.

    Η Βιέρα Γιούροβα, επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των φύλων επικρότησε τη συμφωνία, ισχυριζόμενη ότι «το Facebook έδειξε επιτέλους τη δέσμευσή του για περισσότερη διαφάνεια και για τη χρήση απλούστερης γλώσσας στους όρους χρήσης του. Μια εταιρεία που επιθυμεί να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μετά το σκάνδαλο Facebook/Cambridge Analytica, δεν θα πρέπει να κρύβεται πίσω από περίπλοκη, νομικίστικη ορολογία, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κερδίζει δισεκατομμύρια από τα δεδομένα των πολιτών. Στο εξής, οι χρήστες θα κατανοούν σαφώς ότι τα δεδομένα τους χρησιμοποιούνται από το κοινωνικό δίκτυο για την πώληση στοχευμένων διαφημίσεων».

    Στις τροποποιητικές αλλαγές της δημοφιλούς πλατφόρμας του Facebook περιλαμβάνονται και οι εξής:
    • Η αλλαγή στην πολιτική που αφορά στον περιορισμό της ευθύνης, καθώς τώρα αναγνωρίζει την ευθύνη του σε περίπτωση αμέλειας, για παράδειγμα αν κάποια δεδομένα έγιναν αντικείμενο κατάχρησης από τρίτους.
    • Καταγράφεται με σαφήνεια η δυνατότητα της πλατφόρμας να μεταβάλλει μονομερώς όρους και προϋποθέσεις, περιορίζοντάς την στις περιπτώσεις, στις οποίες οι αλλαγές είναι εύλογες, ενώ παράλληλα λαμβάνεται υπόψη και το συμφέρον του καταναλωτή.
    • Διασαφηνίζονται οι κανόνες, σχετικά με την προσωρινή διατήρηση του περιεχομένου που έχει διαγραφεί από τους καταναλωτές. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, για παράδειγμα, προκειμένου να συμμορφωθεί με αίτημα αναγκαστικής εκτέλεσης από μέρους κάποιας αρχής και για μέγιστο διάστημα 90 ημερών σε περίπτωση τεχνικών λόγων.
    Ταυτόχρονα, αλλαγές προβλέπονται και σε ό,τι αφορά στα προφίλ των χρηστών που έχουν φύγει από τη ζωή. Συγκεκριμένα, τα στελέχη του Facebook ανακοίνωσαν χθες, Τρίτη, ότι πλέον οι αλγόριθμοί του θα σέβονται περισσότερο τους χρήστες του που έχουν πεθάνει, καθώς θα χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου οι φίλοι νεκρών χρηστών του να μην λαμβάνουν ενημερώσεις για τα γενέθλιά τους ή να μην τους προτείνεται να τους στέλνουν προσκλήσεις για εκδηλώσεις.

    Όταν κάποιος πεθαίνει, οι φίλοι ή οι συγγενείς του μπορούν να ζητούν από το Facebook να μετατρέπει τη σελίδα του σε «λογαριασμό μνήμης». Στην περίπτωση αυτή τον λογαριασμό διαχειρίζεται ένας «νόμιμος εκπρόσωπος», τον οποίο ο θανών θα έχει ορίσει από πριν. Στους «λογαριασμούς μνήμης» δεν εμφανίζονται διαφημίσεις, υπενθυμίσεις για γενέθλια ή προτάσεις για νέους φίλους.

    Όμως υπάρχουν και προφίλ νεκρών χρηστών, που δεν έχουν μετατραπεί σε «λογαριασμούς μνήμης», καθώς αυτή η αλλαγή «μπορεί να αποτελεί ένα μεγάλο βήμα το οποίο δεν είναι όλοι έτοιμοι να κάνουν αμέσως», επεσήμανε το Facebook.

    Σε αυτή την περίπτωση, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης θέλει να διασφαλίσει χάρη στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ότι οι φίλοι του νεκρού δε θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις από εκείνον, εξήγησε η εταιρεία, ενώ πρόσθεσε ότι θα δίνει στους συγγενείς του τη δυνατότητα να διαγράφουν τον λογαριασμό του.

    «Αν ένας λογαριασμός δεν έχει μετατραπεί ακόμη σε λογαριασμό μνήμης, θα χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να εμποδίζουμε το προφίλ να εμφανίζεται με τρόπο που θα προκαλεί οδύνη (…). Εργαζόμαστε για να γίνουμε καλύτεροι και πιο γρήγοροι στο θέμα αυτό», τόνισε η εταιρεία. «Ελπίζουμε το Facebook να παραμείνει ένα μέρος όπου η μνήμη και το πνεύμα των αγαπημένων μας θα μπορεί να γιορτάζεται και να εξακολουθήσει να ζει», σχολίασε η Σέριλ Σάντμπεργκ υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.

    Χρήστες του ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έχουν παραπονεθεί συχνά ότι αναστατώνονται όταν το Facebook τους προτείνει να έχουν αλληλεπιδράσεις με κάποιον φίλο τους που έχει πεθάνει. Από το 2009 το Facebook δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να μετατρέπουν τα προφίλ των νεκρών χρηστών του σε «λογαριασμούς μνήμης». Σύμφωνα με την εταιρεία, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια χρήστες το κάνουν κάθε μήνα.

    Η ολοκλήρωση της υλοποίησης όλων των τροποποιητικών αλλαγών, τις οποίες έχει δεσμευθεί να πραγματοποιήσει το Facebook εκτιμάται ότι θα γίνει το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου 2019. Η Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών θα παρακολουθούν την υλοποίηση. Εάν το Facebook δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις του, οι αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να αποφασίσουν να προσφύγουν σε μέτρα επιβολής, στα οποία περιλαμβάνονται και κυρώσεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Απόβαση» της ΑΑΔΕ στο Facebook για την e-φοροδιαφυγή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Facebook: Αυστηρότεροι κανόνες στην πολιτική διαφήμιση ενόψει Ευρωεκλογών

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγωγή κατά του Facebook κατέθεσε η κυβέρνηση Τραμπ



    ΣΧΟΛΙΑ