Η ExxonMobil προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει ή να διακόψει τις δραστηριότητές της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν δεν προβεί σε σημαντική χαλάρωση της νέας νομοθεσίας για τη βιωσιμότητα. Το πλαίσιο αυτό προβλέπει πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και 5% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών για εταιρείες που δεν συμμορφώνονται.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ExxonMobil, Ντάρεν Γουντς, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Reuters από το ADIPEC στο Άμπου Ντάμπι ότι η νομοθεσία καθιστά αδύνατη την ομαλή συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Ευρώπη, εάν δεν υπάρξουν αλλαγές.

1

Η CSDDD (Corporate Sustainability Due Diligence Directive) υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ε.Ε. να εντοπίζουν και να διορθώνουν παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και περιβαλλοντικά ζητήματα σε ολόκληρη την εφοδιαστική τους αλυσίδα, ακόμη και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων. Στόχος της νομοθεσίας είναι η αύξηση της διαφάνειας και η υποχρέωση λογοδοσίας απέναντι στα κράτη-μέλη και στα θύματα.

Ο Ντάρεν Γουντς χαρακτήρισε την Ε.Ε. «υπερρυθμισμένη και αποβιομηχανοποιημένη», υπογραμμίζοντας ότι το νέο πλαίσιο καθυστερεί την ανάπτυξη και μπορεί να οδηγήσει σε μαζική αποχώρηση επιχειρήσεων από την ήπειρο. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η ασάφεια της νομοθεσίας αυξάνει τον κίνδυνο νομικής έκθεσης για τις εταιρείες, καθώς οι κανονισμοί δεν είναι ξεκάθαροι σε ορισμένα σημεία.

Η Ε.Ε. αναμένεται να ολοκληρώσει τις τελικές αλλαγές στο πλαίσιο έως το τέλος του 2025, ενώ οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Παράλληλα, άλλοι μεγάλοι ενεργειακοί παραγωγοί, όπως οι ΗΠΑ και το Κατάρ, έχουν εκφράσει επίσης επιφυλάξεις για το νέο πλαίσιο. Η Ντόχα, μάλιστα, έχει απειλήσει ότι θα μπορούσε να περιορίσει ή και να διακόψει τις προμήθειες LNG προς την Ευρώπη, η οποία καλύπτει σήμερα περίπου 12%-14% των εισαγωγών της από το Κατάρ, μετά τη μείωση των ρωσικών προμηθειών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

 

Διαβάστε επίσης 

Energean: Υπέγραψε επιστολή προθέσεων με τον Όμιλο Cyfield για προμήθεια φυσικού αερίου στην Κύπρο μέσω Ισραήλ

Η Ryanair απογειώνεται: Στοχεύει σε 207 εκατ. επιβάτες χάρη στις έγκαιρες παραδόσεις της Boeing

MIG: Aυξημένα τα κέρδη μετά φόρων στα 8,3 εκατ. ευρώ στο 9μηνο – Στα 1,6 εκατ. ευρώ τα EBITDA